بازدید 12585
۳
بازتاب

افشاگری‌کفاشیان:وزیرگفت‌کی‌روش‌برود،بالاترازاوگفت‌بماند!

قبل از عید سال ۹۳ بود که با آقای کی روش اختلاف خوردیم و به او گفتیم شما باید از تیم ملی بروی و همه چیز تمام شد. وزارت ورزش هم گفت او حتما باید برود. اما به یکباره بالاتر از آقای گودرزی گفتند کی‌روش باید بماند! در جام جهانی برزیل یا در استرالیا اگر واقعا یک ایرانی قوی کنار من بود، بلافاصله کی‌روش را برکنار می‌کردم چون به حد انفجار رسیده بودم
کد خبر: ۸۹۸۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۴ 10 May 2019

علی کفاشیان در اولین گفت وگوی زنده تلویزیونی بعد از بازنشستگی اش ، در خصوص اینکه آیا از سرمربی جدید تیم ملی خبر دارد؟ گفت: خیر، هیچ اطلاعی ندارم. البته به آقای تاج توصیه کردم که همان زمان که می‌خواستم کی‌روش را بیاورم به هیچکس نگفتم. به محض اینکه سرمربی را معرفی می‌کنید یکی می‌گوید خوش اخلاق است، یکی می‌گوید بداخلاق است. به نظرم فدراسیون باید یکی را انتخاب کند و جلو برود.

به گزارش تابناک ورزشی، رییس سابق فوتبال ایران در پاسخ به این پرسش که قرارداد با کی‌روش چگونه بود؟ گفت: آن زمان آقای سعیدلو که اتفاقا با هم خوب بودیم به من گفت: شما یک مربی بیاورید که در جام جهانی بوده باشد که من گفتم پول این مربی زیاد است، سعیدلو کتبا نوشت که این پول را می‌دهم. یادم است از او نوشته گرفتم، رفتم و تحقیق کردم و به گزینه کی‌روش رسیدیم، وقتی رئیس فدراسیون پرتغال را در سوئیس دیدم از او سوال کردم کی‌روش چگونه است که او گفت: مربی خوبی است، ولی کمی اخلاقش تند است من هم گفتم خودم، چون خوش اخلاق هستم می‌توانیم با هم کار کنیم.

افشاگری کفاشیان:وزیرگفت کی‌روش برود،بالاترازاوگفت بماند

کفاشیان ادامه داد:این را هم بگویم که کی‌روش اگر چه اخلاق تندی داشت، ولی هر چه می‌گفت برای فوتبال بود. او زمین خوب می‌خواست ولی ما نداشتیم، او پولش را به موقع می‌خواست که ما نمی‌توانستیم سر زمان پرداخت کنیم و معتقدم قرارداد او قرارداد خوبی بود.

کفاشیان در خصوص اینکه آیا فدراسیون هزینه دندانپزشکی او را پرداخت می‌کرد گفت: نه، زمانی که او با ما قرارداد بست گفت: حقوقم را می‌خواهم و باید بیمه شوم، ما هم با یک شرکت بیمه قرارداد بستیم که هزینه‌های او را پرداخت کند، حتی هزینه منزل و مالیات او هم بر عهده ما بود. من نمی‌دانم بعدا چگونه شده که آیا پول دندان او را داده‌اند یا او ایمپلنت کرده است. البته اگر او به هتل رفت دلیلش این بود که زیاد در ایران نمی‌ماند.

رئیس سابق فدراسیون در خصوص اینکه چرا فدراسیون مثلا در مورد بازی‌های دوستانه به کی‌روش ایراد نگرفت گفت: بعدا متاسفانه او در مورد بازی‌های دوستانه کمی زیاد ورود کرد. کی‌روش کسی بود که در ایران حمایت می‌شد و او خودش هم این را فهمیده بود، معتقدم آن زمان فدراسیون مقداری ناز او را می‌کشید، الان هم دیدید که ۳ ماه است او رفته، ولی هنوز جانشینی برای وی پیدا نکرده است.

وی در ادامه با ذکر یک خاطره گفت: قبل از عید سال ۹۳ بود که با آقای کی روش اختلاف خوردیم و به او گفتیم شما باید از تیم ملی بروی و حتی همه چیز تمام شد. حتی خود وزارت ورزش هم گفت او حتما باید برود. اما به یکباره گفتند او باید باشد! بعد از بالاتر از آقای گودرزی گفتند کی‌روش باید بماند! یادم است مسئول حراست وزارت ورزش آمد و با کی‌روش جلسه گذاشتیم که به او گفتم من با آقای کی‌وش تمام کردم که او جدا شود، ولی او گفت نه! کی‌روش باید بماند!! من گفتم چطور شد همه چیز برگشت که فهمیدیم نیرویی بالاتر از وزیر گفته او باید بماند.

Image result for ‫گودرزی + کی روش + کفاشیان‬‎

وقتی نیرویی بالاتر از کی‌روش حمایت می‌کرد طبعا کار ما سخت می‌شود. وقتی او می‌فهمد که مردم از او حمایت می‌کنند چگونه باید به کار او اعتراض می‌کردیم؟ من کلی حرص و جوش خوردم، یادم است در برزیل (جام جهانی) یا استرالیا (جام ملت‌ها) اگر واقعا یک ایرانی کنار من بود، چون کی‌روش نمی‌گذاشت یک ایرانی قوی کنارش باشد، بلافاصله کی‌روش را برکنار می‌کردم و همان ایرانی را انتخاب می‌کردم، چون واقعا کلافه شده بودم و به حد انفجار رسیده بودم. کی‌روش اخلاقی داشت که درست در جایی که گیر می‌کردیم بیشتر پافشاری می‌کرد. حرص و جوش زیاد خوردیم، ولی خدارا شکر رفتیم و همه چیز تمام شد.

کفاشیان تاکید کرد: اوایل سرپرست برای او گذاشتیم، یادم است آقای ترابیان سرپرست بود که آنقدر اختلاف خورد که خودش ول کرد و رفت. کی‌روش گفته بود یا جای من است یا جای ترابیان. کی‌روش کارش خوب بود و تیم را ۲ بار به جام جهانی برد، ولی یک جا‌هایی زور هم می‌گفت. ۵۰ درصد کار او خوب بود و ۳۰-۴۰ در صد هم زور می‌گفت.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه او همیشه می‌خندد، ولی در دلش این خنده‌ها نمایان نیست گفت: بله استرس فوتبال زیاد و وحشتناک است، دور اولی که به فدراسیون آمدم اصلا سرمربی نداشتیم، اولین بار اصلا به جام جهانی نرفتیم و اگر دفعه دوم نمی‌رفتیم حتی باید به جایی می‌رفتم که اصلا از خانه ام بیرون نیایم که کسی من را نبید! در بار دوم ۳ بازی با قطر، کره و لبنان داشتیم که باید هر ۳ را می‌بردیم تا به جام جهانی برویم. شایعه شده بود که کی‌روش با قطری‌ها دست به یکی کرده که آن‌ها به جام جهانی بروند آن هم در حالی که باید هر ۳ بازی را می‌بردیم. من می‌گفتم چطور چنین چیزی ممکن است؟ یادم است در بازی با قطر عرق می‌ریختم که کی‌روش من را در راهرو دید و گفت: آقای کفاشیان چه خبر است که این همه استرس داری؟ خدا را شکر که خدا کمک کرد بازی‌ها را بردیم و صعود کردیم. قطر را به آن شکل که توپ شان به تیر خورد و کره را هم به آن شکل در کشورش شکست دادیم. خوشبختانه در این همه استرس من طاقت آوردم. البته من زیاد ورزش می‌کنم و این فشار‌ها را تحمل کردم، در آن مدت هم سعی می‌کردیم با رسانه‌ها تعامل کنیم، چون هر کسی سلیقه‌ای دارد.

افشاگری کفاشیان:وزیرگفت کی‌روش برود،بالاترازاوگفت بماند

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
دولت باید تمام هزینه ها را کم کند و خصوصی سازی واقعی را شروع کند. واقعا پرداخت یک تومان برای فوتبال که در همه دنیا خصوصی اداره میشود در این شرایط اشتباه است. دست از این فوتبال بردارید. ادارات و کارخانجات و نهادهای دولتی را از دخالت در فوتبال ممنوع کنید. این پولها باید صرف توسعه ورزش همگانی شوند نه حقوق نجومی بازیکن های فوتبال و مربیان نجومی تر. این کار را همین امروز انجام دهید نه یکسال دیگه.
به این میگن بلبشو و مدیریت ملوک الطوایفی!
این نیاز به افشاگری نداره
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر