بازدید 2037

افزایش طلا به ۱۲۸۵ دلار

قیمت طلا به دنبال بروز نگرانی‌های تجاری ناشی از اعمال تعرفه بر کالا‌های چینی از سوی ترامپ، به ۱۲۸۵.۱۵ دلار در هر اونس افزایش یافت.
کد خبر: ۸۹۸۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۱ 10 May 2019

به گزارش فارس به نقل از رویترز، به دنبال افزایش تعرفه‌ها بر کالاهای چینی از سوی ترامپ و بروز نگرانی‌های تجاری در میانه مذاکرات حساس میان دو کشور، طلا در معاملات امروز افزایش یافت و در مسیر ثبت یک هفته افزایشی قرار دارد.

هر اونس طلا با 1.07 دلار افزایش 1285.15 دلار فروخته شد. طلا طی هفته گذشته تا این لحظه حدود 0.5 درصد رشد قیمتی داشته است.

افشین نوابی، معاون امی کی اس گفت: «تنش ها در غرب آسیا و همچنین اختلافات تجاری میان آمریکا و چین قیمت را در این لحظه تقویت می‌کنند.»

آمریکا امروز بر 200 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از چین 25 درصد تعرفه وضع کرد. پکن نیز اعلام کرد مقابله به مثل می‌کند.

این افزایش تعرفه در میانه روزها مذاکرات میان آمریکا و چین انجام شده است.

در عین حال، ارزش بازارهای بورس در معاملات امروز افزایش یافت اما به علت اختلافات تجاری آمریکا و چین در آستانه ثبت بدترین عملکرد هفتگی از اواخر ماه دسامبر 2018 است.

کارلو البرتو دی کاسا، تحلیلگر ارشد اکتیوتردز در یادداشتی نوشت: «بازارهای بورس علی رغم اعمال تعرفه ترامپبر کالاهای چینی، تقویت شدند و این نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران هنوز تلاش می کنند تا احساس افزایشی حاکم بر بازار را حفظ کنند.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار