بازدید 2568

ترامپ قصد معرفی شاناهان به عنوان وزیر دفاع را دارد

یک رسانه‌ آمریکایی گزارش داد که دونالد ترامپ تصمیم گرفته پاتریک شاناهان، وزیر دفاع موقت این کشور را به عنوان گزینه خود برای تصدی رسمی وزارت دفاع معرفی کند.
کد خبر: ۸۹۸۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۸ 10 May 2019

یک رسانه‌ آمریکایی گزارش داد که دونالد ترامپ تصمیم گرفته پاتریک شاناهان، وزیر دفاع موقت این کشور را به عنوان گزینه خود برای تصدی رسمی وزارت دفاع معرفی کند.

به‌ گزارش ‌ایسنا، پاتریک شاناهان بعد از کناره‌گیری جیمز ماتیس، وزیر دفاع قبلی دولت ترامپ در پایان سال گذشته میلادی از ابتدای سال ۲۰۱۹ به صورت موقت جانشین وی شده بود.

شبکه NBC NEWS  در گزارشی نوشت، به گفته مقامات آمریکایی در ابتدای امر شاناهان گزینه رسمی ترامپ برای تصدی وزارت دفاع نبود و در چهار ماه گذشته به رغم تحسین‌هایی که ترامپ از شاناهان به عمل می آورد، مشخص نبود که آیا او این سمت را به دست خواهد آورد یا خیر.

یکی از عواملی که این بی‌اطمینانی را به وجود آورده بود، نگرانی ترامپ از این بود که شاناهان به دلیل عدم داشتن تجربه نظامی و داشتن سابقه خدمت صرفا به عنوان یک مدیر اجرایی سابق در شرکت بوئینگ نمی‌تواند در حد و اندازه یک ژنرال با تجربه باشد.

بنا به گفته چند مقام آگاه، ترامپ تا همین هفته‌ پیش نیز همچنان به دنبال  مشورت گرفتن در خصوص معرفی رسمی شاناهان برای وزارت دفاع بود و در نهایت دو نفر شامل سناتور جمهوریخواه آمریکایی لیندسی گراهام و ژنرال بازنشسته جک کین به ترامپ توصیه کرده‌اند که شاناهان را به عنوان وزیر دفاع برگزیند.

این‌ در حالی است که به نوشته NBC NEWS، ترامپ در نظر داشته یکی از این دو نفر یعنی یا شاناهان و یا جک کین را به وزارت دفاع منصوب کند، اما هیچ یک از آنها اظهار تمایل نشان نداده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار