بازدید 10460
۲

پنتاگون:بیانیه پمپئو انتظاراتمان را از ایران روشن کرد

کد خبر: ۸۹۸۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴ 10 May 2019

وزیر دفاع پیشنهادی ترامپ، بیانیه روز پنج شنبه وزیر خارجه آمریکا را محصول هماهنگی با پنتاگون دانست و گفت: در این بیانیه به خوبی انتظارات و چگونگی پاسخگو کردن ایران روشن شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پاتریک شاناهان روز پنج شنبه در گفت وگو با شبکه اینترنتی گیگل نخستین گفت وگوی خود را پس از معرفی به عنوان وزیر دفاع آمریکا انجام داد و درباره اولویت های خود این وزارت خانه افزود: ما با یکدیگر کار می کنیم؛ استراتژی دفاع ملی به طور قطع، بالاترین اولویت ما است.

وی ادامه داد: اما در واقعیت می توان گفت که هر روز رویدادهای جهانی در حال رخ دادن است و باید بشقاب های زیادی را به گردش درآورد.

نامزد ترامپ برای وزارت دفاع آمریکا درباره ایران هم گفت: همانگونه که می توانید ببینید این یک مساله مهم و بروز یافته است. من صبح امروز با مایک پمپئو وزیر خارجه دیدار داشتم. به بیانیه او نگاه کنید. من فکر می کنم آن یک بیانیه ای است که با همکاری خوب نوشته شده است.

شاناهان در پاسخ به اینکه آیا استقرار نظامی هم شامل این مساله می شود، افزود: من فکر می کنم این بیانیه به خوبی انتظارات و اینکه چگونه آنها را پاسخگو نگهداریم، روشن کرده است.

در بیانیه روز پنج شنبه وزیر خارجه آمریکا آمده است: جمهوری اسلامی ایران در هفته های اخیر اقدامات و اظهارات تهدید آمیز زیادی را مطرح کرده است. پاسخ ایالات متحده و متحدان و شرکای ما روشن بوده است: ما به دنبال جنگ نیستیم.

پمپئو مدعی شده است: اما چهل سال ایران در کشتن سربازان آمریکایی، حمله به وابستگان آمریکایی و بازداشت کردن آمریکایی ها یک هشدار دائمی است که ما باید از خودمان دفاع کنیم.

وی با تکرار اتهامات بی سند خود خطاب به آنچه که 'رژیم تهران' نامیده، گفته است باید بداند که هر حمله ای به وسیله آنها یا نایبان آنها با هر هویتی علیه منافع آمریکا یا شهروندان آن با پاسخ سریع و قاطع آمریکا مواجه خواهد شد.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داده است: خویشتنداری ما در این موضوع نباید از سوی ایران با نقص پاسخگویی اشتباه گرفته شود.

پمپئو اضافه کرده است: همانگونه که رئیس جمهوری ترامپ روز گذشته بیان کرد، او در انتظار روزی است که با مقامات ایران توافقی را به دست آورد و بسیار مهمتر اینکه گام هایی بردارد تا آینده ای که ایران استحقاق آن را دارد، به ارمغان آورد.

این بیانیه و اظهارات رئیس پنتاگون در حالی مطرح می شود که دونالد ترامپ که پیشتر نیز برای مذاکره با مسئولان ایران ابراز علاقه کرده بود، امروز بار دیگر گفت: کاری که آنها(ایران) باید انجام دهند این است که با من تماس بگیرند و [به صحبت] بنشینند. ما می توانیم توافق کنیم، توافقی منصفانه.

وی افزود: ما فقط نمی خواهیم که آنها سلاح های هسته ای داشته باشند که این خواسته بسیار زیادی نیست.

مجید تخت روانچی نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در مصاحبه ای با شبکه ان.بی.سی نیوز در پاسخ به پرسشی در رابطه با اظهارات ترامپ مبنی بر تمایل به گفت وگو با ایران اظهار داشت: نخستین سوالی که او باید بدان جواب بدهد این است که چرا میز مذاکره را ترک کرد.

وی افزود: ظاهرا ترامپ از اینکه ایران به دنبال سلاح اتمی نیست، آگاهی ندارد.

سفیر ایران در سازمان ملل متحد در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: چه تضمینی وجود دارد که او در گفت وگوهای آتی میان ایران و آمریکا دوباره بدقولی نکند؟

وزیر پیشنهادی دفاع آمریکا در ادامه گفت گوی خود درباره ارزیابی خود از آزمایش موشکی اخیر کره شمالی هم گفت: من می دانم چه چیزی را شلیک کرده اند. ما رویکرد دیپلماتیک خود را ادامه می دهیم و همانگونه که می دانید در اقدامات یا وضعیت ما تغییری ایجاد نشده است. ما آمادگی خود را برای اقدامات لازم در صورت شکست دیپلماسی حفظ خواهیم کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲
ترامپ مال مذاکره نیست هر کس با او مذاکره کند از ترامپ بدتر است
عزيزان تصميم گير ، توجه كنيد كه تا وقتي كه ناز خريدار داره بايد ناز كرد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار