بازدید 7646

بيانيه انجمن دوستي ايران و افغانستان

کد خبر: ۸۹۷۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۱ 09 May 2019

انجمن دوستي ايران و افغانستان با صدور بیانیه‌ای درخصوص سخنان عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه درباره مهاجران افغانستانی توضیحاتی ارائه کرده است.

به گزارش «تابناک»، متن این بیانیه به این شرح است:

جمهوری اسلامی ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون بدلیل دفاع از ارزشهای انسانی و اخلاقی و دینی همواره آماج ناجوانمردانه ترین تهاجمات از سوی متجاوزین به آزادی و حقوق انسانی قرار داشته و بهای سنگینی نیز برای صیانت از این مرزها پرداخته است تقدیم هزاران هزار شهید و جانباز گرانقدر موید همین نکته میباشد.
و بالاترین افتخار اینکه ايران سر افراز در دفاع از ارزش ها و نیز تعالی کرامت و شرف انسانی در طول ۴۰ سال گذشته از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و نخواهد کرد.

رابطه دولت و ملت ايران با ملت شريف افغانستان نيز طي چهار دهه گذشته همواره بر پايه كرامت انساني و احترام به پيوندهاي ديني، فرهنگي و تاريخي بينظير دو ملت استوار بوده است. بر همين اساس ایران عزیز در طول ۸ سال دفاع مقدس و در سخت ترین شرایط بين المللي هیچ گاه حاضر نشد از حقوق ملت افغانستان در دفاع از سرزمین خود در برابر ارتش سرخ شوروی کوتاه بیاید و با پذیرش میلیون ها مهاجر و آواره ی جنگی در کنار ملت مسلمان افغانستان ایستاد و از آرمان ها و ارزش های انسانی و اسلامی جانانه دفاع کرد. رويه اي كه در تمام دوران پس از آن نيز ادامه داشته است.

سخنان جناب آقای دکتر عراقچی به عنوان یکی از مقامات ارشد وزارت امور خارجه کشورمان در تبیین مشکلات پیش آمده که با هدف پیش آمده ناشي از بدعهدي هاي دشمن مشترك ملت هاي منطقه و مسائل مربوط به حضور مهاجرین افغانستاني در ایران اگرچه با نقدهایی هم همراه بوده اما قطعا با منویات انقلاب اسلامی و رويه سرافرازانه ملت ایران و نیز آرمان های حضرت امام و رهبری فرزانه انقلاب منطبق نبوده است و بي شك هیچگاه جمهوری اسلامی در دفاع از ارزش های انقلابی و اسلامی خود در تکریم آرمان های انسانی از پای ننشسته در شرایط سخت کنونی نیز همواره وظایف اسلامی و برادرانه خود را در این خصوص ادا خواهد کرد

پس بنابراین هجمه های بی منطق و مغرضانه به سیاست های اصولی جمهوري اسلامي ايران به بهانه نقد اظهارات آقای عراقچی هیچگاه پذیرفته شدنی نیست و تاثيري در همدلي برادرانه دوملت نخواهد گذاشت.

در پایان امید است وزارت خارجه کشورمان از طرق مناسب نسبت به تصحیح و شفافیت سازی در این باره اقدام نماید

انجمن دوستی ایران و افغانستان

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان