بازدید 13447

ترامپ: مایلم مقامات ایران با من تماس بگیرند

کد خبر: ۸۹۷۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۲ 09 May 2019

رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه گفت که دوست دارد ایرانی‌ها (مقام‌های ایران) با او تماس بگیرند، اما جان کری، وزیر خارجه سابق آمریکا آنها را از این کار منع می‌کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه گفت که دوست دارد مقام‌های ایران به او زنگ بزنند.

ترامپ در پاسخ به سوالی درباره اعزام یک ناو هواپیمابر به منطقه برای مقابله با ایران، ادعاهای مطرح‌شده در رسانه‌ها را تکرار کرد و گفت اطلاعاتی در دست است که تهران قصد حمله به نیروهای آمریکایی را داشته است.

او در پاسخ به این سوال که آیا خطر درگیری نظامی وجود دارد گفت: «بله، این چیزی است که همیشه مطرح است. نمی‌خواهم بگویم، نه، ولی امیدوارم این اتفاق نیفتد.»

او در ادامه گفت: «می‌دانید دوست دارم درباره ایران چه اتفاقی بیفتد؟ دوست دارم به من زنگ بزنند. می‌دانید که جان کری با آنها زیاد صحبت می‌کند. جان کری بهشان می‌گوید که زنگ نزنند. این نقض قانون لوگان است و او باید بابت این تعقیب قضایی شود، ولی اعضای تیم من من نمی‌خواهند کاری کنند که.... فقط دموکرات‌ها از این جور کارها انجام می‌دهند.»

وی در ادامه مدعی شد که جان کری جلسات و تماس‌های تلفنی زیادی با مقام‌های ایران داشته و به آنها گفته که چه کاری انجام دهند.

ترامپ در ادامه ادعا کرد: «از وقتی من [آمریکا را] از برجام خارج کردم، اقتصاد آنها دچار آشوب شده؛ تورمی دارند که نرخ آن بالاترین رقمی است که تا به حال شنیده‌ام. آخرهفته‌ها و حتی در طول هفته شورش در کشورشان اتفاق می‌افتد.»

وی اضافه کرد: «کاری که آنها باید بکنند این است که با من تماس بگیرند و [پای میز مذاکره] بنشینند. می‌توانیم توافق کنیم و به یک توافق منصفانه دست پیدا کنیم.»

ترامپ گفت: «ما فقط می‌خواهیم که آنها سلاح هسته‌ای نداشته باشند. چیز زیادی از آنها نمی‌خواهیم.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه تصریح کرد: «به آنها کمک خواهیم کرد بار دیگر اوضاعشان فوق‌العاده شود. الان اوضاعشان بد است. چشم به راه روزی هستم که به ایران کمک کنم. دنبال آسیب زدن به ایران نیستم. می‌خواهم آنها قوی و فوق‌العاده باشند و اقتصاد فوق‌العاده‌ای داشته باشند. ولی آنها دارند حرف جان کری را گوش می‌کنند.»

ترامپ در ادامه گفت: «آنها باید تماس بگیرند و اگر این کار را انجام دهند ما آماده گفت‌‌‌وگو با آنها هستیم. آنها می‌توانند از لحاظ مالی بسیار بسیار قوی شوند؛ قابلیت‌های بالایی دارند. »

ژست ترامپ برای مذاکره در حالی است که دولت او همانند دولت‌های پیشین آمریکا ضدایرانی‌‌ترین و توهین‌آمیزترین سیاست‌ها درباره ملت ایران را دستور کار قرار داده است.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طور یکجانبه با نقض تعهدات آمریکا ذیل توافق هسته‌ای برجام کشورش را از این توافق خارج کرد و چندین دور تحریم علیه ایران اعمال کرده است.

دولت ترامپ اخیراً اعلام کرده معافیت‌های مشتری‌های نفت ایران از تحریم‌ها را تمدید نخواهد کرد.

دولت آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) هم با صدور یک فرمان اجرایی صنایع آهن، آلومینیوم، مس و فولاد ایران را به فهرست تحریم‌های یکجانبه علیه ایران اضافه کرد.

دولت آمریکا بعد از خروج از برجام کارزاری همه‌جانبه برای اعمال فشار علیه ایران به راه انداخته و در تلاش است کشورهای دیگر را به حمایت از تحریم‌های یکجانبه علیه ملت ایران فرا بخواند.

شورای عالی امنیت ملی ایران روز چهارشنبه (۱۸ اردیبهشت‌ماه) در بیانیه‌ای اعلام کرد قصد دارد «در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران، و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام» برخی اقدامات خود ذیل برجام را متوقف کند.

جمهوری اسلامی در این بیانیه که در اولین سالگرد خروج آمریکا از توافق هسته‌ای صادر شده به کشورهای باقی‌مانده در برجام ۶۰ روز فرصت داده برای اجرای تعهدات خود به ویژه در حوزه‌های بانکی و نفتی اقدام کنند.

این بیانیه همچنین هشدار می‌دهد در صورتی که کشورهای گروه ۱+۴ در ضرب‌الاجل یاد شده به تعهداتشان عمل نکنند، ایران به صورت مرحله به مرحله تعهدات دیگری را متوقف خواهد کرد.

«برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام، تیرماه سال ۱۳۹۴ میان ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان (موسوم به گروه ۱+۵) حاصل شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۴۵
خوب به خاطر مروم زنگ بزنید مذاکره کنید، تا الانم بی دلیل با آمرسکا قطع رابطه شده و کلی مردم بابتش هزینه داده اند
ترامپ مایله ما مایل نیستیم.جنگ جنگ تا پیروزی
چرا با یک کشور واست این کار نکنیم بلاخره این کار را خواهیم کرد ولی هرچه زودتر بهتر به فکر زندگی کسانی باشید که نون شب ندارند لج بازیها را کنار بگذارید شرط بذارید که اگر تحریمها را بردارد مذاکره میکنیم
ما دوران جنگ وبدبختی را کشیدیم دیگه بسته دیگه بسته
شماره بده دونالدجان
دروغه باور نکنین هیچ موقع رئیس جمهور آمریکا این حرف رو به زبان نمی آره.
گر چه خیلی ها میگن مذاکره یعنی ذلالت... ولی مذاکره بدون توافق یعنی هیچی.... پس چرا ازش میترسیم... اصلا به نظرم ترامپ رو دعوت کنیم بیاد ایران... چیزی نمیشه که... نه توافقی میکنیم نه هیچی... فقط یه سلام و علیک ساده... خخخخخ
جناب ترامپ!
امیدوارم عزرائیل با شما تماس بگیرد. هیچ رئیس جمهوری به اندازه ی شما در مسائل مختلف بین المللی پیمان شکن، قانون گریز و خودخواه نبوده است.
ملت ایران عزت خود را به مذاکرات واهی با شما نخواهند فروخت....
مایل باش! مایل بمان! مایل بمیر! مایل به درک برو!
دیوانه ،
دوزار بده آش ، به همین خیال باش . . .
زنگ بزنید فوت کنید
وی در ادامه گفت: «می‌دانید دوست دارم درباره ایران چه اتفاقی بیفتد؟ دوست دارم به من زنگ بزنند. می‌دانید که جان کری با آنها زیاد صحبت می‌کند. جان کری بهشان می‌گوید که زنگ نزنند. این نقض قانون لوگان است و او باید بابت این تعقیب قضایی شود، ولی اعضای تیم من من نمی‌خواهند کاری کنند که.... فقط دموکرات‌ها از این جور کارها انجام می‌دهند.» / شتر در خواب بیند پنبه دانه ....... گهی قپ قپ خورد گه دانه دانه ------ هیهات مننا الذلة. / در این آرزو و حسرت بمیر مانند بقیه امثال تو که مردند و این روز را ندیدند.
مردک توهم دارد و در عینحال تمایل دارد خود بزرگی کند ولی با این رفتارهاش کوچکی خودشان را می رسانند
آیا واقعا ترامپ ،احمق ،و دیوانه است ؟ کجای دنیا بوده که با زور بشود مذاکره کرد ؟ اگر خواهان مذاکره با ایران هستید ،فقط کافی است به یکسال پیش به عقب برگردید ،و درخواست مذاکره بدهید ؟ آنهم مذاکرهٔ دو جانبه فقط بین ایران ،و امریکا ؟،،،
شتر درخواب بیند پنبه دانه، گَهی لُپ لُپ خورد گه دانه دانه، مردک متکبر کاسب کار!!!
ترجمه این حرف ترامپ اینست که شما بزودی مجبور خواهید بود که با من وارد گفتگو شوید که البته قبلا برایش 12 شرط هم تعیین کرده .
امریکا مثل آن لاتهای باج گیر است که با کسی که مقابلش بایستد در سر چهار راه و در مقابل اهالی محل با اوتسویه حساب میکند. کار مسئولین ما بسیار بسیار سخت شده اما بدانید جلو رفتن بمعنی عریان شدن در مقابل کل جهان است. اگر قرار است ما را له کنند باید اینکار همراه با ایستادگی در مقابل قلدریهای انها باشد
ما می توانیم همه خیالات این مرد احمق رو باطل کنیم اگر به عنوان یک ایرانی وطن دوست در کنار هم باشیم وبه مسئولان صادق به هر طریقی می توانیم کمک کنیم .ایرانی باغیرت نباید در مقابل زور گویی ها تسلیم شودومقاومت ما را پیروز خواهد کرد.
بشین تا تماس بگیریم!
نمیدونم چرا یرجام رو آتیش نمیزنن راحت بشبم از این شیطان بزرگ.همش حرف مذاکره میزنید
گستاخی هم حدی داره .....هرگونه تماس و حتی سیگنال تماس با آمریکا باعث وخامت اوضاع میشود ....فقط از موضع قدرت ممکن است که نتیجه ای حاصل شود ولا غیر
قبلا هر چی بوده اشتباه یا درست ،الان موقع قدرت نماییست....
شیطان بزرگ.در هر دور مذاکره یک بلایی سرمون در میارن تا آخرش بی سلاح بشیم.نفر بعدی خیلی راحت حمله میکنه و خلاص.علی برکت الله!
آقا اصلن شمارشو بدین من پیشقدم میشم برای ختم قائله بهش زنگ میزنم.
ترامپ به هذیان گویی افتاده
در این هفته اقدام ایران خوب بوده از اینجا به بعد می توان قدم به قدم برای حفظ منافع هر دو کشور جلو رفت البته کشورهای عربی و اسرایل از این صحبت ایران و آمریکا خشنود نخواهند بود و مانع تراشی خواهند کرد.
همینطور مایل باش تا اموراتت بگذره....عین یه بچه لوس ننر لجباز....همه بلاهایی هم که سر ایران آورده بابت لجبازیش با اوباماست...دیوانه رذل
لطفا غرور را کنار بگذارید و در این شرایط حساس جلوی جنگ و گرسنگی مردم بگیرید.
ترامپ نشان داده یک معامله گر هست اگر قواعد معامله درست انتخاب شود و تضمین وجود داشته باشد مذاکره بد هم نیست
گوشیوبردار عمو ترامپ
خخخ
سلام
باور کنید اگر امریکا به ما بد کرده است دیگر کشورها هم کوتاهی نکرده اند . و بعد از خروج برجام هم کمکی نکردنند . اگر انها تابع امریکا هستند چرا ما هم با امریکا مذاکره نکنبم . اگر ما با امریکا مذاکره کنیم قطع به یقین اروپایی ها قدم پیش میگذارند که این اتفاق نیافتد .
حداقلش این است که امریکا میگوید من مخالف چنین توافقی هستم . و راست هم میگوید ما در برجام بیستر با اروپایی ها کار کردیم و امریکا هم سودی از برجام در رابطه با مبادلات تجاری نداشت . انها هم منافع خود را میخواهند همچنان که ما میخواهیم . ولی امریکا منافع خود را ور ایران جستجو میکند در صورتیکه ما در جای دیگر . که این اشتباه است منافع ما هم در امریکا وجود دارد و باید با مذاکره برد و برد انرا گفت . ولی با احترام متقابل به اصول و عقاید یکدیگر
من نمیدونم، جمهوری اسلامی دیگه دنبال چی هست.... شاید این اخرین فرصتها باشه برای جلو رفتن و سنجیدن طرف. به هرحال، خارج از مساله خروج امریکا از برجام توسط ترامپ که این قرارداد رو یک زیان تمام عیار برای امریکا میدانست، همین مساله خروج از برجام، نشان داد که نه اروپا و نه چین و روسیه، هیچکدام درمقابل قدرت امریکا توانی ندارند، بلکه همه این کشورها صرفن به دنبال منافع خود در سایه امریکا هستند. به عنوان یک کشور مستقل، دولتمردان ایران باید سیاست خود را برمبنای مذاکره و تعامل هرچه بیشتر با امریکا قرار بدهند و نه هیچکدام از کشورهای دیگر. له طور قطع کشوری در جهان کنونی موفق هست که همراه با سیاستهای امریکا حرکت کند. تجربه برجام حداقل به ما ایرانیها به خوبی ثابت کرد که جهان امروز کاملن تک قطبی هست.
آقای ترامپ هنوز ماایرانیان را نشناختی و تاریخ ایران را مطالعه نکردید مردمانی هستیم که زیر بارحرف زور نمی رویم
من فقط یک سوال دارم امیدوارم مسئولین کشور این سوال رو از ترامپ بپرسن، فرض بر اینکه مسئولین ایران با شما تماس بگیرن و قبول کنن که توافق جدیدی با شما انجام بدن و حتی تمام شروط شما را بپذیرند ، چه تضمینی وجود داره رئیس جمهور بعدی دوباره توافق را پاره نکنه؟ شما ثابت کردید آمریکا هیچ ثبات سیاسی ندارد و توافقی را که اروپا و ایران و اکثر کشورها و خود شما بعد از سالها بهش دست پیدا کرده بودیم را به راحتی زیر پا گذاشتید و قانون را نقض کردید، حالا انتظار دارید دوباره از همون سوراخ گزیده بشیم و بعد از کلی ضرر و امید باز نفر بعدی بیاد و با سلایقش جور نباشه متن قرارداد؟
فکر کنم بد ترجمه کردید.
احتمالا گفته دوست دارم ایرانیها بهم ضد زنگ بزنند.
اين حرفها كه آخرش مينويسيد يعني چي خبر رو بگو توضيح از خود نده راهي جز مذاكره با آمريكا نداريم و حالا كه داره حداقل تو حرف كوتاه مياد بد نيست كه مذاكره كنيم الان كه دمه انتخاباتشونه ميشه از ترامپ دلال امتياز گرفت اين فرصت رو از دست نديد به فكر مردم باشيد
تو روحش، سنگین ترین تحریم های تاریخ رو روی ایران گذاشته بعد میخواد به ایران کمک کنه، عجب!!
ترامپ یک کلمه دروغ نگفت . بهترین حرفها را زد .
خوب بگیرد .این خواسته ایشان را برای امتحان او در صداقتش بکنید .چی میشود ...............................
آخی ، طفلی...چه آرزوهایی داره . ! چیز زیادی هم نمیخواد فقط 12 شرط گذاشته که نظام رو ساقط کنه و مملکت رو تکه تکه و بروز لیبی و سوریه بشونه و ما هم ابلهیم و کودن و 7000 سال تاریخمون رو لابد تو فضا گذروندیم و حمالایی مثل این رو ندیدیم که خامش بشیم.چقدر بدبختیم ما که حالا این وحشی های مسلحی که به گفته خودشون داعش بار میذارن و مردم رو زنده زنده پوست میکنن و آتیش میزنن ، طرف حسابمون شدن.چون بمب اتم دارن و موشک و ناو.منو که میگی بنظرم باید تا دندون به هر سلاحی مسلح بشیم و بالاتر و قویتر از اونا تا توی این جنگلی که بهش میگن جهان و قدرت فقط حرف میزنه ، نخورنمون.به نماد های حزب های بزرگشون تو امریکا نگاه کنین یکیش خره اونیکیش فیل. برای همین دنیا رو کردن باغ وحش! فقط چون اسلحه دارن! علم پشت اسلحه رو میخوان از ما بگیرن.باید هر چه زودتر دوباره راه بیافتیم و نشون بدیم که این کشور همون کشوریه که پوزه غرب رو بارها در طول تاریخ زمانیکه آمریکا مال سرخپوستا بود و اروپا توش خرس و موش راه میرفتن، به خاک مالیده و روش زندگی یادشون داده ولی نمیدونم اینا چرا اینجوری دراومدن.ما اینطوری تربیتشون نکرده بودیم بخدا ! آبرمون رو جلوی در و همسایه و بقیه کشورا بردن!
الو الو ترامپت ... گوشی رو وردار ... الو الو ... صدات نمیاد .. جان کجاست ؟ پمپ اوو کجاست؟ تو خوبی؟؟
باید زودتر از این ها به اروپایی ها جدیتتان را در دفاع از منافع ملت ایران نشان می دادید.ترامپ هم که دچار توهم شده است.
به ترامپ بفرمایید مذاکره
ترامپ جون دوس داریم بات تماس بگیریم اما شمارت رو نداریم...تازه ما که تلیفن نداریم تو که تلیفن داری به ما زنگ بزن..
وقتی اون تماس میگرفت جواب ندادیم... حالا باید خودمون تماس بگیریم... این هم عاقبت غد بازی...
لطفا لطفا این اخرین فرصتها را از دست ندهیم.بخاطر انسانیت و بشریت.مردم دارن له میشن و اگر غرور ما رو بیشتر از این بشکنید باید در مقابل تاریخ بعنوان دولت اسلامی پاسخگو باشید.اجازه بدید ما هم مثل مردم مالزی در صلح با دنیا زندگی کنیم این حق رو از ملتمون نگیرید.اگر در تاریخ سراغ دارید که ملتی با لجاجت و جنگ به سعادت رسیده لطفا به ما معرفی کنید. بادوستان مروت با دشمنان مدارا
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر