بازدید 6636
۲

هجوم پروانه‌ها به دشت رخ در تربت حیدریه

کد خبر: ۸۹۷۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳ 09 May 2019
مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه از هجوم پروانه‌ها به دشت رخ این شهرستان خبر داد.

به گزارش «تابناک» محمد‌رضا عباس‌پور در گفتگو با خبرنگار فارس در تربت حیدریه از هجوم پروانه‌ها به دشت رخ این شهرستان خبر داد و گفت: گونه‌های متنوعی از این نوع حشره حتی در معابر، جاده‌ها و محلات مسکونی شهر و روستای بخش رخ تربت حیدریه به وفور قابل مشاهده هستند، اما طی روز‌های اخیر آسمان این منطقه را به صورت جمعی پر کرده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه با بیان اینکه این نوع از پروانه‌ها خطری برای مزارع کشاورزی ندارند، ادامه داد: پس از تحقیق و بررسی در خصوص انواع پروانه‌های حضور یافته در دشت رخ مشخص شد، این پروانه‌ها روزپَر هستند و هیچ‌گونه خطری برای انواع کشت مزارع کشاورزی دشت رخ ندارند.

وی تاکید کرد: این‌گونه پروانه‌ها معمولا از گیاهان پهن برگ مراتع تغذیه می‌کنند و در سال‌های پربارش که وضعیت رویش گیاهان در مراتع مطلوب است، جمعیت این حشرات زیاد می‌شوند که ممکن است در حالت طغیان بر باغات و محصولات کشاورزی خسارت وارد کنند.

عباس‌پور اظهار کرد: خوشبختانه در تربت حیدریه پایش لازم انجام و در صورت نیاز و رسیدن به استاندارد، مبارزه صورت می‌گیرد، این‌گونه پروانه‌ها معمولا از شهد گیاهان گل‌دار مراتع تغذیه می‌کنند و به علت عمر کوتاه خساراتی ندارند و اگر موردی رخ دهد که از آن سو خطری منافع کشاورزان را تهدید کند، حتما به سرعت به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود تا کشاورزان آمادگی لازم را در آن خصوص داشته باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
از مناظر زیبا عکس نمیگزاری اما اگه ملخ و جنگ و سیل و ...بود حتما عکس داشت
امسال بارندگی خوبی در شهرستان تربت حیدریه شاهد بودیم و مراتع سرسبزتر از همیشه است حضور این پروانه ها هم با توجه به بارش ها و حاصلخیز بودن طبیعی است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی