بازدید 3306

درخواست پمپئو برای هماهنگی بهتر لندن با واشنگتن

کد خبر: ۸۹۷۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۵ 09 May 2019

وزیر امور خارجه آمریکا در لندن تجدید نظر انگلیس بر سر همکاری با شرکت هواوی چین برای اجرای نسل پنجم شبکه تلفن همراه در این کشور را خواستار شد. پمپئو در "اندیشکده مرکز مطالعات سیاستگذاری" ؛ روسیه ، چین و ایران را بازیگران رقابتهای تازه پس از جنگ سرد توصیف کرد و از انگلیس خواست برای مقابله با آنچه که جاه طلبی های چین توصیف کرد با آمریکا هماهنگ تر باشد.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از لندن، وزیر خارجه آمریکا که نتوانست خشم خود را از واگذاری برنامه ایجاد نسل پنجم شبکه های تلفن همراه به شرکت چینی هواوی که در آن لندن برخلاف توصیه واشنگتن عمل کرد و درز این خبر هم منجر به اخراج وزیر دفاع شد گفت: باید این خطر را جدی گرفت که چین حق دسترسی به همه اطلاعات شرکت هواوی را خواهد داشت.

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به روابط تاریخی و عمیق لندن واشنگتن بر ضرورت گسترش همکاری و همگرایی های دو کشور در زمینه های مختلف تاکید کرد.

وی رویکرد آمریکا را در قبال برجام بهتر از انگلیس توصیف کرد و در عین حال گفت هر دو در کنار هم یک هدف را دنبال می کنیم و در یک جبهه قرار داریم و اجازه نخواهیم داد ایران به سلاح هسته ای دست یابد.

وزیر امور خارجه آمریکا رئیس جمهور این کشور را علاقه مند به برقراری روابط بازرگانی ویژه با انگلیس دانست و گفت: واشنگتن منتظر نتیجه برگزیت است تا در همکاری با انگلیس گامهای عملی را بردارد.

پمپئو با حمایت از رژیم صهیونیستی، مخالفت با این رژیم را مقابله با یهودیان دانست و از آنچه که افزایش یهودی ستیزی خواند ابراز تاسف کرد.

همه ساله بزرگترین راهپیمایی روز قدس و حمایت از مردم مظلوم فلسطین در اروپا با حضور قشر های مختلف مردم از جمله شمار زیادی ازیهودیان مخالف صهیونیست ها در لندن برگزار می شود و اغلب سران رژیم آمریکا و رژیم صهونیستی با حضور در لندن از این موضوع گلایه می کنند و خواهان توقف برگزاری این راهپیمایی می شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی