بازدید 5999

ایران با حسن نیت وارد مذاکرات هسته‌ای شد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد ایران اسلامی با حسن نیت وارد مذاکرات هسته ای شد لذا اروپایی ها باید از فرصت دیپلماسی و مذاکرات کنونی بهره خوبی ببرند.
کد خبر: ۸۹۷۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳ 08 May 2019

سیدقاسم جاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به بیانیه مهم شورای عالی امنیت ملی خطاب به کشورهای عضو برجام و مهلت ۶۰ روزه به کشورهای باقیمانده در برجام برای اجرای تعهدات‌شان، گفت: تصمیم اتخاذ شده از سوی شورای عالی امنیت ملی کشورمان مبنی بر توقف برخی اقدامات ایران در توافق برجام بر اساس مفاد مندرج در بندهای 26 و 36 برجام در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هم اکنون تصمیم و واکنش سران کشورهای عضو برجام از جمله آلمان، انگلیس، فرانسه و غیره مهم است، اظهار کرد: در واقع هم اکنون یک سال از خروج غیر قانونی ترامپ از برجام و نقض مصوبات شورای امنیت سازمان ملل متحد توسط آمریکا می گذرد اما هنوز طرف های اروپایی اقدام عملی در راستای صیانت از حقوق کشورمان نکرده اند.
قاسم جاسمی

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران طی یک سال گذشته خویشتنداری و صبر از خود نشان داد و به درخواست کشورهای حاضر در توافقنامه برجام فرصتی را برای جبران آثار منفی خروج آمریکا از این توافقنامه در نظر گرفت، ادامه داد: در این راستا اروپایی ها تعهد دادند برای تحقق تعهداتشان راهکارهای عملی در راستای عادی سازی و حتی ارتقای همکاری های اقتصادی با ایران ارائه کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: باید اذعان کرد حسن نظر ایران متاسفانه صرفا با بیانیه های سیاسی اروپایی ها مواجه شد و هیچ هیچ ساز و کار عملیاتی و اجرایی برای جبران تحریم های آمریکا پیش بینی نشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید یادآور شد ایران اسلامی با حسن نیت وارد مذاکرات هسته ای شد لذا اروپایی ها باید از فرصت دیپلماسی و مذاکرات کنونی بهره خوبی ببرند زیرا شکیبایی کشورمان نیز حدی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، شورای عالی امنیت ملی با صدور بیانیه‌ای خطاب به کشورهای عضو برجام، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام، از امروز ۱۸ اردیبهشت ۹۸ برخی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل