بازدید 29351
بهرام پارسایی در گفت‌وگو با «تابناک»؛

مرگ خودروسازها نزدیک است/ لابی سنگین و پشت پرده، مانع از نظارت کافی بر صنعت خودرو شده است

چند روزی است، قیمت خودرو در بازارها ترمز کشیده، ولی افزایش قیمت‌ها در ماه های گذشته چنان با شتاب بوده که حالا حالاها باید صبر کرد تا تعادل نسبی در قیمت‌ها ایجاد شود. دلایل مختلفی برای افزایش قیمت خودرو در روزهای گذشته مطرح ‌شده، ولی عمده‌ترین دلیل، عرضه نکردن خودرو توسط خودروسازی‌ها گفته می‌شود.
کد خبر: ۸۹۷۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۸ 08 May 2019

مرگ خودروسازها نزدیک است/ لابی سنگین و پشت پرده، مانع از نظارت کافی بر صنعت خودرو شده استچند روزی است، قیمت خودرو در بازار‌ها ترمز کشیده، ولی افزایش قیمت‌ها در ماه‌های گذشته چنان با شتاب بوده که حالا حالا‌ها باید صبر کرد تا تعادل نسبی در قیمت‌ها ایجاد شود. دلایل مختلفی برای افزایش قیمت خودرو در روز‌های گذشته مطرح شده، ولی عمده‌ترین دلیل، عرضه نکردن خودرو توسط خودروسازی‌ها گفته می‌شود.

به گزارش «تابناک»؛ این در حالی است که دایم خبر‌های نگران کننده‌ای از پشت پرده بازار خودرو و ساخت و پاخت‌های انجام شده به گوش می‌رسد و تقریبا همه نمایندگان مجلس بر این باورند که لابی‌های سنگین خودروسازی‌ها با ارکان قدرت در کشور مانع شده تا نظارت درستی بر این صنعت صورت گیرد.

از سوی دیگر، برخی نمایندگان می‌گویند، کار صنعت خودرو در کشور تمام است و هر کاری برای زنده نگاه داشتن این صنعت می‌شود، ولی به زودی باید شاهد بحران جدیدی در کشور در خصوص این صنعت باشیم.

بهرام پارسایی، عضو کمیسیون اصل نود در گفت‌وگو با تابناک اظهار داشت: هفته گذشته، برخی نمایندگان مجلس بازدیدی از ایران‌خودرو داشتند. واقعیت این است که بعد از دیدن وضعیت کنونی این کارخانه نگران‌تر از گذشته شدیم؛ بدهی‌های بسیاری انباشته شده، به ویژه بدهی که بابت پیش‌فروش داشته‌اند که برای ما اصلاً چنین ارقامی متصور نبود؛ حدود ۱۳۲۰۰ میلیارد تومان تا برج ۱۲ سال ۹۷ و جالب اینکه مشخص نیست این پول‌ها کجاست؟!

وی گفت: بنا به گفته خودشان، سال گذشته حدود ۷ هزار میلیارد تومان زیان داده اند. هم اکنون نیز خودرو‌هایی را که پیش‌فروش می‌کنند، خلاف قانون است، چون بنا بر قانون، خودرو در صورتی می‌تواند پیش‌فروش شود که یا قطعات منفصل آن در انبار یا در گمرک موجود بوده و یا اینکه در مسیر حمل باشد، اما اکنون به دلیل تحریم‌ها ما در مسیر حمل، کالایی نداریم. از سوی دیگر، نه در گمرک و نه در انبار کالایی موجود نیست.
هم اکنون بیش از ۶۰ هزار خودرو تولید این شرکت به دلیل کمبود قطعات در انبار‌ها مانده و به همین دلیل اصل پیش‌فروش ممنوع است.

وی در ادامه یادآور شد: خودروسازی‌ها امیدوار نیستند که بتوانند به تعهدات خود عمل کنند؛ بنابراین، وزارت صنعت باید در این شرایط تدبیر جدید داشته باشد؛ هرچند امیدی به آن‌ها هم نداریم. جلسات با وزیر صنعت هم با این شرایط بی نتیجه است و به نظر من، خودروساز‌ها فقط به فکر ستون به ستون کردن هستند. خلاصه آنکه آینده بسیار تاریکی برای خودروسازی کشور متصوریم. اگر ما قبلاً می‌گفتیم احتمال دارد، خودروسازی‌ها به مشکلات مؤسسات مالی دچار شوند، اکنون با قاطعیت می‌توان گفت، در آینده‌ای نه چندان دور، بحران جدید در کشور ایجاد خواهد شد.

این نماینده مجلس افزود: دلیل اینکه قیمت‌ها در بازار افزایش داشته، این است که مانند گذشته خودروسازی‌ها خواسته یا ناخواسته خودرو وارد بازار نکردند و همین باعث شده تا بازار‌های دیگر تحت تأثیر قرار بگیرند، چون در کشور ما به گونه‌ای است که بازار‌ها بر یکدیگر اثر می‌گذارند.

پارسایی درباره دست‌های پشت پرده و نفوذ مافیا در کمیسیون صنایع مجلس نیز گفت: من نمی‌گویم که از صدر تا ذیل کمیسیون فاسد است، ولی گلایه خیلی صریح و تند من از مجلس و هیأت رئیسه و کمیسیون صنایع این است که طبق آیین نامه داخلی مجلس طرح یک فوریتی باید ۴۵ روز بعد تعیین تکلیف شود، ولی این طرح اکنون بیش از ۳۸۰ روز است که به صحن نرفته است.

وی گفت: اگر کمیسیون صنایع کمک می‌کرد و وارد مسیر‌های دیگر نمی‌شد، آشفتگی به این شدت را در بازار خودرو نداشتیم. لابی خودروسازی‌ها در کمیسیون در صورت عدم تصویب طرح و تغییرات اساسی که در آن به وجود آمد، نشان از یک نفوذ قدرتمند دارد. تعدادی از اعضای کمیسیون صنایع مجلس با طرح همراه بودند و پس از مدتی زور لابی‌ها چربید و ما شاهدیم که هنوز پس از یک سال اتفاقی برای خودرو نیفتاده است.
اگر سندی داشتیم که کسی چیزی از خودروساز‌ها گرفته، حتما می‌گفتیم؛ اما ارتباط و لابی مافیای خودروسازی در مجلس و دولت و حتی در قوای دیگر وجود دارد، دلیل هم برای این گفته دارم. همین چند وقت پیش، یکی از قضات محترم و عدالت‌خواه حکمی داد که تعرفه خودرو به‌ مانند گذشته شود و با اینکه عدم اجرای آن جرم است، هنوز اجرا نشده و این نشان می‌دهد، آقایان چقدر قدرت و نفوذ دارند.

این نماینده در پایان خاطرنشان کرد: وقتی خودروسازی‌ها، تنها در یک سال ۱۰۰۰ میلیارد تومان به نهاد‌های دیگر کمک کرده اند، مشخص است که صاحب نفوذ می‌شوند و این ارتباط مانع می‌شود تا کسی به آن‌ها چیزی بگوید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۴۶
انتشار یافته: ۱۲۶
تا حال مردم طمعکاری که ثبت نام کردند جا بیاید.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
ارتفاع ناو هواپیمابر آبراهام لینکن معادل یک ساختمان ۲۵ طبقه‌ست طولش ۳۳۳ متر و عرضش ۷۸ متره ؛
۴۰۰۰ هزار اتاق خواب و ۱/۲۶۰/۰۰۰ وعدهٔ غذایی توش جا میگیره، ۶۳۰۰ تا خدمه و یازده تا پزشک داره و ۴٫۵ میلیارد
دلار قیمتشه معادل همون ارزی که به خودروسازها دادن و معلوم نی کجاست
به جای حماقبت با صنایع دفاع همکاری کنید خودتون که نمیتونید تولید قطعه کنید کشوری که سانتی فیوژ می سازه ساخت ماشین اب خوردنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
تموم نمیشه این شعار دادن شماها که همچی دستتونه کسی رو هم راه نمیدی فقط شعار شعار خسته نمیشید
ناشناس
| France |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
حالا معلوم میشه
آخر در دنیا کی ایران را به عنوان خودروساز میشناسد چرا هیچ خودرو برند ایران در دنیا شناخته شده نیست مونتاژخودرو فرانسوی یا چینی که نشد خودروسازی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
ایران تولیدات صعنتی و علمی در جهان نداره قالی زعفرون و نفت خام
ان شاالله ایران از این باصطلاح صنعت خودروسازی و مدیران ناکارامدش برای همیشه خلاصی یابد.
بااعلام خبرنزدیک بودن مرگ خودروسازها فرداسهام صنایع خودرو رشدمیکندورکوردمیزند !!!
چه تناقض بزرگی!!!
زیان ۷۰۰۰ میلیاردی کجا کمک ۱۰۰۰میلیاردی به نهادهای دیگه کجااا!!!
زیر بنای صنعت خودرو سازی در ایران اشتباه بوده تا اخر هم اشتباه خواهد ماند
تعطیلش کنید. پول بیت المال حفظ میشه
صنعت خودرو سالهای زیادی است که در وضعیت مرگ مغزی است و با تزریق پول و حمایت های شدید سیاسی و لابی گری سرپا است . آن هم برای این است که جایی گرم و نرم شده برای دادن پست های مدیریتی به آقا زاده ها و هم باندی های غیر سیاسی .
در این صنعت 2/3 شاغلین مازاد هستند . یعنی بود و نبودشان تاثیری در حجم تولید فعلی ندارد . فقط حقوق های کلان دریافت می کنند و حضور دارند تا بتوان توهم بزرگترین خودرو ساز را جار زد ( یاده ترین مشاغل هزینه ماهیانه ای بیش از 50 میلیون ریال را تحمیل می کنند مشاغل کارشناسی و مدیریتی بین 120 تا 200 میلیون ریال در ماه ).
در این صتعت اموال مازاد و بدون ایجاد ارزش فراوان است . زمین و ساختمان و ..
در این صنعت فساد در حوزه تامین و عقد قرارداد خرید داخلی و خارجی بیداد می کند .
با این بازی های تحقیق و تفحص هم این بیمار روی به بهبود نمی رود .
این ویرانه را باید شخم زد و اگر تداوم تولید خودرو در چارچوب اقتصاد جهانی توجیه داشت از بیخ و بن و در قالب مالکیت صد در صد خصوصی بازآفرینی شود .
باوجود عرق ملی و علاقه به جمهوری اسلامی ایران اما مرگ این ارابه سازان رانتی را خواهانم
انشاا....یا تحول در خودروسازی یا واردات خودروهای کم مصرف با تعرفه یک رقمی
این وزیر از کجا اوردید
یعنی ما زنده ایم که مرگ خودروسازها را ببینیم؟ قطعا پراید این سعادت را هم از ما خواهد گرفت.
در سال رونق تولید،نماینده مجلس چه شوقی برای ورشکستگی بزرگترین صنعت دارد.با وضع تحریمی کنونی ورشکستگی خودروسازها یعنی پیاده طی طریق کردن...
انشاالله به زودی شاهد ازبین رفتن این صنعت انحصار گرا باشیم
چه باحال
حدود ۱۳۲۰۰ میلیارد تومان تا برج ۱۲ سال ۹۷ پیش فروش و جالب اینکه مشخص نیست این پول‌ها کجاست!!!!!!!!!!!!!!!
علی برکت الله
رییس شرکتها پشتشان گرم است و درست شدنی نبست
قیمت بازار را خودروسازها در فضای مجازی بالا می برند چون می خواهند 5درصد زیر قیمت حاشیه محصولات را بفروشند
خداوندانشاالله هرچه زودتر این خودرو سازهای بی رحم که خون مردم را به شیشه کرده اند نیست و نابود نماید
فقط یک نماینده باوجدان و سالم مونده که پیگیر مطالبات مردمه .
ترمز بریده ترمز نکشیده قیمتها بیشتر به جوک شبیه خدایی اگه تمام قطعات یه پراید از هم جدا کنی و قیمت گذاری کنی فکر نکنم بیشتر از ۲۰ میلیون بشه حالا چطور شده ۵۰ میلیون از دلال ها باید پرسید
تا زمانی که مردم پیش فروش رو توو ده دقیقه تمام میکنن خودروسازان هم هستن. الکی دلتون رو خوش نکنین
همچین سناریویی رو فقط در فیلم های هندی میشه دید!
الهی آمین
پراید سازها برکنار شن راحت شیم
با سلام -در شرکت ها یک اصطلاح قدیمی وجود دارد به نام زیان انباشته که البته مسئولین ممتاز شرکت ها با دست بردن در داریی ها و افزایش سرمایه های تصنعی و سایر ابزار های مالی این زیان ها را مخفی می کنند وعملا ناکارآمدی شرکت در بخش سوددهی را به سال های بعد حواله می دهند که امروز خودروسازهای ما هم گرفتار این انحراف هستند وبه عبارتی آن روزی که دلار در ایران قیمتش 3 برابر شد ناقوس مرگ شرکت های خودروسازی وسایر شرکت های عریض وطویل به صدا درامد اما کو گوش شنوا -دومینوی صنایع دولتی ایران دراینده نه چندان دور به سونامی موسسات مالی واعتباری دچار خواهد شد
کمک کرده اند یا رشوه داده اند
اگر این دو خودروساز به دو شرکت معتبر خودروسازی بین المللی واگذار شوند با توجه به هزینه کم کارگری و انرژی در ایران در کمترین زمان هم دولت به صادرات و سود می رسد و هم مردم می توانند با قیمت مناسب خودروهای با کیفیت برانند ادامه فعالیت این دو شرکت با مدیریت دولتی 100 سال بعد هم وضعیت همین است
خوب الان دقیقا ملت بد بخت چیکار کنن......
تمامی صنایع ورشکسته و مرده اند
بدبخت مردم.
بدبخت مردم.
اگر بخواهیم یکی یکی روی هر کالا یا محصول بحث و بررسی کنیم تا ۲ سال دیگه هم مشغول هستیم ...........
مشکل کل قیمت های بهم ریخته بازار ایران دلار است قیمت دلار در دو هفته ۲ هزار تومان افزایش یافت ......... یعنی ۱۸ درصد افزایش قیمت
سه گروه دنبال این افزایش قیمت دلار هستند :
کسانی که با رانت دلار ۴۲۰۰ را در اختیار دارند و در بازار آزاد با نرخ ۱۵ هزار تومان می فروشند
کسانی که دلارهای ارز مبادلاتی را در بازار آزاد با قیمت 15 هزار تومان می فروشند
صادر کنندگان که از برق و آب و نفت و بزنین دلاری ۴۲۰۰ استفاده می کنند و محصولات خود را صادر می کنند یا در بازار داخل به قیمت دلار ۱۵ هزار تومان به فروش می رسانند

این سه گروه اجازه تثبیت دلار را در ایران نخواند داد و تا روزی که قیمت دلار ثابت و تک نرخی نشود هر روز یک افزایش قیمت را شاهد هستیم تنها راه آن ارز تک نرخی در یک قیمت تعادلی است.
مگه نمیگفتین بالای 90 درصد خودروهای داخلی تولی داخل میشه پسکو؟ وزیر صنعت هم هیچ ماموریتی نداشت جز اینکه خودرو ها رو گرون کنه به نفع خودرو سازها. دیگه حناتون رنگی نداره فقط مردم بیچاره هستن که دارن له میشن. اگه وزیر نظارت داره چرا باید نمایندگی های فروش خودرو ( همین خودروهای چینی ) ظرف چهار روز 40 میلیون قیمت خودروهاشونو گرون کنن؟ چرا همین نمایندگی ها میگن ما حاضریم با نرخ نمایندگی هر تعداد خودرو دارین بخریم تا بعداً گرون تر بفروشن.
از یکطرف بدهکارند ،و از طرفی دیگر زیان ببار آورده اند ،و سویی دیگر کمک هزار میلیاردی به نهادی میکنند ؟ آیا اینگونه عملکرد ، جای شبه ندارد؟ چند وقت پیش بود که دولت تسهیلات چند هزار میلیاردی در اختیار خودروسازها قرارداد برای تامین قطعات ؟،، راستی چه بر سر این مملکت ،و این ملت آمده است که در این گرداب گرفتار شدند؟،،،
عضو محترم کمیسیون اصل ۹۰ مجلس می گوید ، در بازدید از شرکت ایران خودرو ، گفته شد این شرکت ۱۳۲۰۰ میلیارد تومان تا اسفند ۹۷ خودرو پیش فروش کرده است !
من حساب کردم اگر بابت پیش فروش هر خودرو ۵۰ میلیون تومان گرفته باشد ، در هر ماه ۲۲ هزار خودرو پیش فروش کرده است . تولیدش چقدر بوده ؟ هیچکس نمی داند! یعنی بخش صنعت و نظارت اینقدر بی در و پیکر است.!!!
ان شا الله بزودی زود این دو خودروساز به خاطرات بپیوندند و از شر این دو حلبی ساز خلاص شویم !!!! ارابه سازان مرگ
بعضی ها جاشون تو مجلس نیست
مرگ این حلبیسازها یعنی پایان مرگ بیست و پنج هزار ایرانی حداقل تو پراید صاف نمیشن یا تو 405 اتیش نمیگیرن
وای بر کسانی که به مردم ظلم می کنند
خودروساز ؟؟؟؟؟

شما به این دلالها میگید خودرو ساز !!!!!!
انشالا درش پلم بشه.
۱۰۰۰ میلیارد کمک کردن ؟؟؟؟!!!!!
یعنی چی کمک ؟.
۱۰۰۰ میلیارد کمک کردن ؟؟؟؟!!!!!
یعنی چی کمک ؟.
به چه نهادیییی ؟؟؟
اصلا مملکت دست کیه
چه بی رحم هستند
ان شاالله بزودی شاهد مرگ دو گاری ساز بزرگ باشیم تا مردم ار شر آنها راحت شوند
کی باشه ببینیم رسوا میشن این لگن سازها...
با این حساب فاتحه خوانده است !!
مرگ خودرو سازان داخلی= حیات دوباره مردم ایران
از امریکا بابت تحریم خودروسازی سپاسگزاریم
هیچکس فاسد نی من فاسدم فقط همتون خوبید شما
نمیدونم با چه منطقی پژو پارس سی میلیونی شده صد میلیون. پراید بیست میلیونی شده پنجاه میلیون.
خبر خیلی خوبیه که این دو که باعث از بین رفتن جان و مال بسیاری از مردم هستند و مانع سوار شدن مردم بر خودروهای بسیار با کیفیت و ایمن و ارزان خارجی نیستند در شرف انحلال قرار دارند ، خدآ جای حق نشسته
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
اگر واقعیت داشته باشه سونامی بیکاری در راهه !!
این مسئولین مگه خادم ملت نبودند.
کاش این زودتر بیاد
این مسئولین مگه خادم ملت نبودند. متاسفانه برخی تنها دنبال رانت هستند. پس قشر کارگر و متوسط جامعه چه کنند که گیر افراد ناکارامد افتادند.
عالی است، لطف بیشتر پیگیری نمایید
امیدوارم هر چه زودتر این صنعت ارابه سازی مرگ به پایان برسه
1000 میلیارد حق سبیل میدن اما 50 میلیون دلار ندارن یه پلتفرم جدید درست کنن
تابناک زیاد هم نگران نباش پول هایی که گرفتن تبدیل به ارز کردن برای خانواده هاشون تو غرب سرمایه گذاری کردن
کسی نیست به داد این مردم برسد برای ثبت نام خودرو هر روز برای فروش یک ماهه ثبت نام اینترنتی می کنند اما همه صدایشان در آمده که اصلا نمی شود ثبت نام کرد و حسابی سرکاری است من خودم شاهد چندین ثبت نام ناموفق در طول سه هفته هستم . سرورهایشان دستکاری شده و روی اعصاب مردم اند ... بهتر نیست دستگاههای امنیتی ورود کنند
اگر مدیرمحترم این خودرو سازها بتواند در عرض یک دقیقه ثبت نام کند من تمام حرف ها خودم را پس می گیرم
همچنان که به حرف خیلی از نمایشگاهی ها و دلال ها نمیشه باور داشت به حرف های خودرو سازها و ضرر و زیانهای ادعایی آنها نمیشه باور داشت.
به عنوان یک شهروند ایران تمام سوبسیدهایی (بخوانید رانتهایی) که از جیب ملت ایران به این دو خودروساز مافیایی داده شده را غیرعادلانه می دانم و هیچ گونه رضایتی ندارم و حقم از این منابع را حلالشان نمی کنم. به همین دلیل هم مسلماً خبر مرگ این دو سیستم کم بهره را خبر مبارکی می دانم و امیدوارم هرچه زودتر تحقق یابد. تا اینها از گردونه خارج نشوند، خودروی ایرانی نخواهم خرید. نه نو و نه دست دوم. به کوری چشمشان خوشبختانه وضع مالی بسیار خوبی هم دارم. ولی دریغ از یک ریال که به حلقوم این دو بریزم!
فساد ذر صنعت خودروسازی سالهاست مشهود است و فریاد می زنیم ولی گوش شنوا وجود ندارد: قراردادهای بدون قیمت و ربوی- سفته بازی در بازار سهام بورس این شرکتها- تشکیل شرکتهایصوری اقماری- رشوه دهی به مسوولین و وکلا باج سبیل- کمک های خیریه نجومی با وجود زیان و تعهدات معوقه- صورتهای مالی غیر شفاف و کاملا زیان ده بودن ترازهای کاغذی موجود- عدم سرعت در توسعه و عدم جذب طرح ها و ایده ها ی طراحان و مهندسان جدید- فروش ویژه نمایندگی و سرمایه گذاران باصطلاح در سنوات گذشته- فروش امانی و کارتکسی و بدون نام و ترویج دلال بازی.
خودتون میدونید و مملکتتون!

جمعش کنید اگه می‌تونید!
خودروسازان سالیان درازی است که مرده اند
ای خدا کی خبر میشنویم
هم اکنون طراح و ایده پردازهای بهترین ماشین های دنیا متخصصین جوان ایرانی هستند که متاسفانه فکر کنم اگه برن بگن ما می توانیم بهتر از پراید را طراحی و اجرا کنیم حتی با نبود امکانات و تحریم
با طنز و مسخره به آنها جواب منفی خواهند داد
انشاا... زودتر برشکست بشن اگه کلا اصلا صنعت ماشین سازی رو وارد ایران نمیکرد ن و ما هم مثل عربها بودیم. الان دولت مردان فعلی اینجوری برای ماشین های خارجی تعرفه نمیذاشتند تا بهونه بیارن داریم از آشغال های داخلی حمایت میکنیم!!!
اگر خودرو سازهای وطنی بمیرند دیگر مزدم نخوااهد مرد به امید ورشکستگی کامل فرغون سازی های ی وطنی
ی ماشین که 20 سال تو ایران مونتاژ میشه 20 درصد از قطعاتشم هم نتونستند بونی کنند بهتر بگم نخاستن بسازند هیچ جوابی هم نمیدن جالب تر که با اینکه این همه زیر فشار هستند باز درست نشدن امیداورارم زودتر برشکست شن
ماشاالله. امیدوارم مسولان رده بالا هم این گزارش را خوانده باشند.
چهار سال پیش در همین سایت نظرم منتشر شد که آینده خودرو سازی ما در بهترین حالت، مونتاژ کاری خودرو سازهای درجه سه و چهار جهان است
صنعتی که از تولید شروع شد و به مونتاژ کاری ختم شد
میلیارد ها دلار هزینه کشور را بلعید و به هیچ جایی نرسید ولی متولیانش را ثروتمند و اروپا نشین کرد
داستان خودرو در ایران، یک تراژدی است که به پایانش بسیار نزدیک شده است.
یکی از بزرگترین ریشه های فساد تو همین خودروسازهاست.عاقبت انحصارباید همین باشه.
13200میلیارررررد؟ فقط واسه 97 تازه نمیدونند کجاسسسسست!!!!؟؟؟؟ بعدم دارن راست راست میچرخن ؟ سر یه روسری sms میدن احضار تعهد ... واقعا متحول شدم. دست همگی درد نکنه
نماینده و سخنگوی لسیت امید.از جمله کسانی که به دنبال ثبت روزی به نام کوروش در ایران هستند.ازجمله کسانی که به شدت مخالف حضور نیروهای حشدالشعبی در ایران بخاطر سیل بودند.اینها چیزهایی است که گوگل در اختیار من قرار داد البته پس از سرچ نام این نماینده که تا بحال اسمش رو هم نشنیده بودم.بنده از شنبه شروع به خرید سهام خودرویی در بورس می کنم.می دونید چرا ؟چون چیزی رو می گه شما باید دقیقا عکس اون رو عمل کنی.مثل روزگاری که یکی دیگر مرتب می گفت دلار و سکه نخرید و ما هی خریدیم.ثروتم را مدیون شما ها هستم.مرسی از این که هستید.
مرگ برای مرگ آفرین
چرا واقعا چرا جلو اختلاسات شرکت های دولتی گرفته نمی شود این همه زدبندها پشت پرده وهزاران ملیارد دلار می رو در جیب برخی بابا هند یک ملیارد جمعیت دارد هیچ یک از منابع ما راهم ندارد ولی ما هشتاد ملیون جمعیت با این همه منابع چرا نظارت نمی شود وای ......
7هزار میلیارد بدهکارند بعد هزار میلیارد کمک دارند؟
فعلا شما بر عليه تركيه بنويسيد و تمام تمركز خود رو اونجا متمركز كنين
این کارخانه های به اصطلاح خودرو ساز با پیش فروش های هر روزه شان که توان انجام تعهدات را ندارن، در واقع میخوان دولت را در عمل انجام شده جهت حمایت همیشگی قرار بدهند.
بابا اینارو ول کن ،جلوی بچه هارو بگیرید تو مدرسه شادی نکنن ایناس که مهمه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
کسی مخالف شادی نیست چطور شادی کنند مهمه از کجا این شادی امده و هدفش چیه مهمه
در روزگاری نه چندان دور گوشی موبایل صاایران نیز تولید می شد ولی به علت
بی کیفیت بودن و همگام نبودن با
تکنولوژی روز به زباله دان تاریخ پیوست.
روزگاری نه چندان دور تلویزیون پارس
گراندیک نیز تولید می شد اما آن نیز به
علت به روز نبودن به زباله دان تاریخ پیوست.

امروز با افتخار گوشی اپل در دست
می گیریم و در خانه هایمان تلویزیون
اولترا اچ دی سونی تماشا می کنیم.
سرنوشت خودرو نیز همین است یا باید
با کیفیت جهانی و به قیمت جهانی
عرضه شود یا به زباله دان تاریخ بپیوندد.

در هیچ کجای دنیا به خاطر سود بیشتر
جان هم وطنشون رو به خطر نمی اندازند
مرغ نخورید ، هورمون دارد .
سوسیس کالباس نخورید ، نیترات دارد .
لبنیات نخورید پالم دارد .
آبلیمو صنعتی نخورید آب لیمو ندارد .
آب معدنی نخورید مواد نگه
دارنده خطرناک دارد .
شیر نخورید وایتکس دارد .
سیب و گوجه را با پوست نخورید
مواد سرطانزا دارد .
برنج نخورید آرسنیک دارد .
بنزین ما سرطان زاست .
شهربازی نروید ، اگر می روید
وسایلش ایمن نیست.
هواپیما تا مجبور نشدید سوار نشوید.
توی تهران نفس نکشید و از خونه
بیرون نروید چون پارازیت سرطانزاست.
اگر سرطان هم نگیرید احتمالاً مورد
اسیدپاشی قرار می گیرید.
از طرف دیگر برق کم مصرف کنید
تا ما صادرش کنیم.
گرم بپوشید گاز زیاد مصرف نکنید
برایتان خوب نیست ما صادرش می کنیم.
ماشین خارجی گران است نخرید ،
لگن ساخت داخل را گران بخرید برایتان
خوب است

ربا و نزول خواری حرام ترین اعمال است
اما اگر بروید از بانک وام با بهره فلان
درصد بگیرید حلال می شود.
صدا و سیما آلات موسیقی را از پشت در و
دیوار و ۶ گلدان نشان می دهد چرا که
می گویند نمایش آلات موسیقی حرام است.
اما اگر ۱۲۰ هزار تومان بدهید و بروید
کنسرت برج میلاد آن موقع حلال می شود.
سرزمین عجایب اینجاست
اگر فقرا جایی جمع شوند ، می شوند باند ، اما اگر ثروتمندان جایی جمع شوند می شود جلسه
اگر فقیر دزدی کند ، می شود سرقت، اما اگر ثروتمند دزدی کند ، می شود اختلاس
با این حساب باید منتظر پراید صدمیلیون تومنی باشیم حمایتم حدی داره بس کنید اینهمه به مردم ظلم وفشار وارد نکنید بزارید لااقل مردم سوار ماشین های خوب وکارکرده خارجی بشن تولید داخل را بهانه کردن درحالی که یک مشت مونتاژ کار این همه سال خون مردم را تو شیشه کردن ای کسانی که رشوه میگیرید وحمایت میکنید از این فرغون سازها بس نیست بخدا ملت شریف ایران این حقشون نیست درسته تولید وحمایت ازکالای ایرانی ولی منظورشون اینجوری مردم را اذیت کردن نیست گفتن کالای باکیفیت که توان ورقابت با کالای مشابه خارجی داشته باشه به امید روزی که تعرفه ورود خودرو صفر شود وملت ایران سوار خودروهای باکیفیت وایمن شوند واز شر سایپا وایران خودور خلاص شوند
انشاااله حلواشونم سوار ماشین خارجی بخوریم
انشاله مرگ یک بار شیون یک بار.
بایستی برای یک بار هم شده اجاره ورود خودروهای خارجی به کشور آزاد گردد تا شاخ این گول های بی دم یال شکسته شود و مردم از این بدبختی نجات پیدا کنند آخر تا کی ما شاهد چنین رفتارهای نا جوانمردانه باشیم
بس است دیگر، لابی، لابی ..! اگر مسولین نمیتونن این جریان رو سرو سامان بدن به چه دردی می خورند؟ من دیگر رای نخواهم داد!
انشالله زودتر .هرکه به مردم اجحاف کرد سود نا متعارف گرفت جزایشش مرگ است ................ماشین 7 میلیونی را 50 بابر قیمت فروخت .جزایش اعدام است
فقط خودروسازها؟؟؟
به اینها قانع نباشید
سلام خودرو سازها اسمی خصوصی هستند اما د راصل دولتی هستند چون 49 درصد سهام مال دولت است پس دولت شراکت دارد بنابراین سود خودش را که از بین نمی برد و همه چیزدست خودش است لطف خودتان را به ندونستن نزنید
هر دم از این باغ بری می رسد بعد سالها تلاش ، حالا اینها میوه های سر درختیند تو بیا ببین ثمرات زیر خاکیمان چیند و چه خواهند شد.
منظور از لابی همان رشوه است ؟
از ابتدا باید همه چیز ازاد می شد نه اینکه محدود تر می شد این نمایندهها با اعمال نفوذشان مانع رشد صنایع شده اند تا کی باید در تمام قسمتهای صنایع حضور داشته باشد از قیمت گذاری تا کارخانه داری
این صنعت نیست
بلکه سرطان اقتصاد و صنعت کشوره
ان شاءا...
آیا باید این موضوع اینگونه رسانه ای شود یا باید در حد سران قوا و مسئولین رده اول کشور مطرح و چاره اندیشی شود.
بعدها چگونه می خواهند اینگونه اخبار را توجیه کنند آن هم در زمانی که دشمن از هر سو حمله کرده و دل مردم را خالی می کن.
یکسال از مرگ مردم گذشته
فساد از جایی شروع شد که اموال رو دولتی کردن.
فساد از جایی شروع شد که همه چی غیر شفاف شد و هنوز هم غیر شفافه
عملکرد خودروسازها در طول فعالیتشون : اشباع خیابونها از یکمشت ماشین زپرتی قدیمی و بدقیافه ، آلودگی کشنده هوا ، بالاترین آمار کشته بخاطر پراید لگن ، تحمیل بالاترین هزینه تعمیرات و صرف وقت اونم مدام برای مردم ، قطعات بنجل و بی کیفیت ، گرانترین و بی کیفیت ترین خودرو در سطح جهان . آخرشم هنوز که هنوزه خودروساز نیستن بلکه مونتاژکار یکمشت قطعه بنجل چینی هستن و بس
خدارو شکر که مرگ خودروسازها نزدیکه
به امید خدا بونجول چینی هم دیگه تولید نشه
سال آینده فرغون سازها وجود خارجی ندارن
هیچ ورشکستگی ایرانی خوشحال کننده نیست ولی اگر خودروسازان ورشکست شوند و مافیای خودرو در ایران از بین برود امید بیشتری به اینده خودروسازی خواهیم داشت چراکه زیرساخت این صنعت در ایران وجود دارد و میتوان امید داشت بخش خصوصی باعث رشد خودروسازی کشور شود
چندین سال انچنان درستمان کردن که برای سالهای بعدمان کافیست...
آسیبی که خودرو سازان به اقتصاد و امنیت مردم می زنند ، موجب نارضاتی مردم می شود .
نیازی به لابی قدرتمند نیست
على بركت ا...... به دولت تدبير و اميد
انشااللە هر چە زودتر
خسته نباشید !!! سالهاست که همه این موضوع را عنوان میکنند و حالا شما به این نتیجه رسیده اید ؟ حالا که به انتخابات مجلس نزدیک می شویم مخالف خودروسازها شده اید ؟ سه سال گذشته چرا هیچ حرفی نزدید ؟ ورشکستگی خودروسازی یعنی یک بحران عظیم که دامن همه را خواهد گرفت ؟ چرا چند سال پیش فکری به این بحران نکردید ؟
جناب آقای پارسایی باسلام
واقعا متاسف هستیم چطور شماها درمجلس نمیتوانید جلوی این لابی ها بگیرید بیاید بامردم درجریان بگذارید وبگویذ مردم این ها نمیگذارند قیمت خودرو پائین بیاید اینها نمیگذارند ورود خودرو آزاد شود واین ها نمیگذارند تعرفه خودرو کاهش یابد این چه مجلسی است این چه دولتی است وای به حال مردم
اين نمايندگان عزيز و محترم اصلا متوجه گفتار و گزارشات خود نيستند و خوراك تبليغاتي به رسانه هاي معاند مي دهند . من الان اگر جاي BBC كفتار صفت و شبكه خيانت كار MANOTO و يا VOA فارسي بودم ،‌همين گزارش خلاف واقعيت آقايان و حضرات نماينده را مي گرفتم و عينا پخش مي كردم و كلي مانور مي دادم كه صنعت خودروي ايران در اثر تحريم ها دارد به زانو در مي آيد . اصلا براي حقير قابل درك نيست كه چرا از داخل كشور و توسط مسئولين رسمي علنا گفته مي شود : " اما اکنون به دلیل تحریم‌ها ما در مسیر حمل، کالایی نداریم "
اين قبيل جملات ناپخته و خام دقيقا دارد تاييد مي كند كه تحريم ها مثل كاردي بر استخوان صنعت ايران نشسته و چيزي به ورشكستگي كامل صنايع از جمله خودروسازي نمانده و بحران بزرگي نزديك است . اگر ما مردم كوچه و بازار بدون اطلاع از اين قبيل حرف ها بزنيم از بي اطلاعي ماست اما اين نمايندگان محترم با اطلاع كامل اين جور حرف ها را مي زنند . مگر رهبري معظم نفرمودند كه با اقتصاد مقاومتي و بالا بردن ظرفيت توان تحمل خواهيم توانست از اين گردنه عبور كنيم پس چرا اين نمايندگان بعد از بازديد دقيق از ايران خودرو اين حرف هارا مي زنند ؟
پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ساعت ۱۱:۲۰
دلار ۱۵۶۵۰
یورو ۱۷۵۵۰
سکه ۵۲۶۰۰۰۰
انشاا....بزودي
جناب پارسایی عزیز ،حال روز امروز صنعت خودرو دستپخت دخالت های پوپولیستی امثال شماست.در سال 1378 قیمت پراید 7 میلیون تومان بود و تا سال 1391 هم همین قیمت باقی ماند حال انکه در این سالها مملکت با تورم سالیانه حداقل 15 درصدی مواجه بوده است سوال این است ایا خودرو سازان کیمیا گر بوده اند که در شرایط تورمی بالا 13 سال قیمت خودرو را ثابت نگه دارند؟نه برادر برای تامین این کسری مالی ناشی از تورم ابتدا این شرکت ها از سود ده در حال توسعه زیان ده شدند و در فاز بعد تا خرخره مقروض به بانک ها شدند و با چنین پس زمینه ای وارد سال 92 شدند.بدهی امروز ایشان 90 درصد ثمره ان روزها و 10 درصد ثمره ریخت و پاش و سوء مدیریت است و ابدا هم قابل پرداخت نیست لذا کسی که خودش این بلا را سر ایشان آورده باید امروز مسئولیت آن را هم برعهده بگیرد و این بدهی را حذف کند.
سپاه خودرو بسازد
انشاالله که هرچه زودتر خودرسازان که مردم رابیچاره نمودندبه مرگ کامل نائل شوند
انشاالله که هرچه زودتر خودرسازان که مردم رابیچاره نمودندبه مرگ کامل نائل شوند
دولت باید دست از یارانه غیرمستقیم برداره و بجاش یارانه مستقیم به نیازمندان رو زیاد کنه. اینکه دولت به خودروساز یارانه میده بیشتر سودش توی جیب خودروسازان میره و کلی هم فساد ایجاد میکنه و خود این به بخش سالم از کسب و کار تولید خودرو و قطعات ضربه میزنه.
الحمدلله. سالهاست منتظر دیدن چنین روزی و مرگ همیشگی مافیای خودروسازی داخلی هستیم.
وزیر صنعت را استیضاح کنید
صنعت لگن سازی هر چی برای مردم جز مرگ و بدبختی و دردسر چیزی نداشت اما برای برخی خوب نون و آبی داشت
جوري صحبت مي كنند انگار همه جاي مملكت گل و گلاب است فط خودروسازي مان از دنيا عقب هست آن هم به خاطر نفوذ خودروسازها
شركت سايپا تو يكسال گذشته سه تامديرعامل عوض كرده آخري اينقدر زود عوض شد كه فرصت نكرد به دستشويي دفترش نفوذ كنه
به جهنم که مرگ خودرو سازها نزدیک است اینها غده سرطانی هستند که ملت نه 5 سال یا 10 سال بلکه سالها هست که دارند هزینه مداواش را می دهند
این همه نظرات؟ یکی نبود بپرسه این ارگانی که از خودرو سازان پول گرفته کیه؟ یا مدیران شان از کدام سازمانه؟ دوستان به همه چیز پرداختند جز مورد اصلی. همه زدن جاده خاکی..... با این مردم..منتظر موارد جدید باشید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها