بازدید 2820

اف‌بی‌آی ادعای جاسوسی از کمپین ترامپ را رد کرد

مدیر اف‌بی‌آی بر خلاف نظر دادستان کل آمریکا تاکید کرد، اداره تحقیقات فدرال آمریکا از کمپین ۲۰۱۶ دونالد ترامپ جاسوسی نکرده است.
کد خبر: ۸۹۷۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶ 08 May 2019

مدیر اف‌بی‌آی بر خلاف نظر دادستان کل آمریکا تاکید کرد، اداره تحقیقات فدرال آمریکا از کمپین ۲۰۱۶ دونالد ترامپ جاسوسی نکرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، کریستوفر رای، مدیر اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) شهادت ماه گذشته ویلیام بار، دادستان کل آمریکا در کنگره را به چالش کشید. او گفته بود "به اعتقاد من جاسوسی علیه کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا رخ داده است."

رئیس اف‌بی‌آی که در کمیته مصارف سنا مورد سوال سناتور جین شهین قرار گرفت، گفت: این اصطلاحی نیست که من از آن استفاده کنم. معتقدم اف‌بی‌آی وارد فاز تحقیقات شد و بخشی از آن فعالیت تحقیقاتی شامل اقدامات شناسایی با انواع و سایزهای مختلف می‌شود و به نظرم مهمترین سوال این است که اطمینان حاصل کنیم طبق قوانین رفتار کرده‌ایم.

کریستوفر رای در پاسخ به اینکه آیا مدلی دال بر ورود غیر قانونی اف‌بی‌آی به تحقیقات وجود دارد، گفت: خیر مدرکی نیست.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا مدعی است که بازرسان فدرال از کمپین او جاسوسی کرده‌اند و به تحقیقاتی اشاره می‌کند که علیه دست‌کم یکی از مشاوران کمپین انتخاباتی او انجام شد. اف‌بی‌آی در سال ۲۰۱۶ حکمی تحت "قانون جاسوسی اطلاعات خارجی" علیه کارتر پیج دریافت کرد. این مقام در مسائل سیاست خارجی به کمپین ترامپ مشاوره می‌داد اما به همکاری با روسیه برای مداخله در انتخابات ۲۰۱۶ متهم شد.

ترامپ و متحدان حزبی او این مساله را تایید ادعای جاسوسی مخفیانه اف‌بی‌آی قلمداد می‌کنند و مدعی هستند حکم جاسوسی دادگاه به بهانه‌های پوچ صادر شده بود. بازرس کل وزارت دادگستری آمریکا اکنون در حال بررسی روندی است که به صدور این حکم منتهی شد. به گفته دادستان کل آمریکا، این روند احتمالاً ماه میلادی جاری یا ژوئن تکمیل می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان