بازدید 24586
حشمت الله فلاحت پیشه در گفت‌وگو با «تابناک»؛

ما دیگر الزامی به اجرای تعهدات برجامی نداریم/ تعهدات ما به NPT باقی می‌ماند؛ اما بازرسی‌های مازاد متوقف خواهد شد

فردا سالروز خروج آمریکا از برجام است و قرار است رئیس جمهور کشورمان نیز برنامه‌های خود را در خصوص اقدام متقابل با آمریکا اعلام نماید؛ برنامه‌های پیش‌بینی شده در چهارچوب بند‌های ۲۶ و ۳۶ برجام بوده و فعلاً موضوع خروج از برجام مطرح نیست. کاهش جزئی و کلی برخی تعهدات ایران، نخستین گام ایران در واکنش به خروج آمریکا از برجام است.
کد خبر: ۸۹۷۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۴ 07 May 2019

ما دیگر الزامی به اجرای تعهدات برجامی نداریم/ تعهدات ما به NPT باقی می‌ماند؛ اما بازرسی‌های مازاد متوقف خواهد شدفردا سالروز خروج آمریکا از برجام است و قرار است رئیس جمهور کشورمان نیز برنامه‌های خود را در خصوص اقدام متقابل با آمریکا اعلام نماید؛ برنامه‌های پیش‌بینی شده در چهارچوب بند‌های ۲۶ و ۳۶ برجام بوده و فعلاً موضوع خروج از برجام مطرح نیست. کاهش جزئی و کلی برخی تعهدات ایران و آغاز بخشی از فعالیت‌های هسته‌ای که انجام آن در چارچوب برجام متوقف شده بود، اولین گام ایران در واکنش به خروج آمریکا از برجام و همچنین بدعهدی کشور‌های اروپایی در اجرای تعهداتشان است.

بر اساس بند ۲۶، اتحادیه اروپا و آمریکا متعهد شده‌اند از برقراری و اعمال تحریم‌ها خودداری کنند و قطعنامه دیگری برای تحریم ایران در شورای امنیت سازمان ملل به دلیل فعالیت هسته‌ای تصویب نشود.

بر اساس بند ۳۶، اگر ایران یا شش کشور امضاکننده بر این باور باشند که طرف مقابل به تعهداتش درباره برجام عمل نکرده، کمیسیون مشترکی برای حل و فصل اختلاف تشکیل خواهد شد. این کمیسیون برای حل اختلاف، پانزده روز وقت دارد، مگر آنکه این زمان با اجماع بیشتر شود. اگر این کمیسیون به نتیجه نرسید، باید موضوع را به وزرای خارجه ارجاع دهد. وزرا نیز پانزده روز برای حل مسأله وقت دارند، ولی با اجماع می‌توانند این زمان را تمدید کنند. اگر وزرای خارجه به نتیجه نرسیدند، موضوع به هیأت مشورتی ارجاع می‌شود که سه عضو دارد؛ یکی از طرف کشور شاکی، یکی از طرف مقابل و یک نفر مستقل. هیأت مشورتی باید در پانزده روز نظر غیر الزام آور خود را اعلام کند. اگر تا سی روز مسأله حل نشد، کمیسیون مشترک پنج روز دیگر هم نظر هیأت مشورتی را بررسی خواهد کرد و اگر راه حلی پیدا نشد، کشور شاکی می‌تواند عدم اجرای تعهدات را زمینه نقض برجام تلقی و به شورای امنیت سازمان ملل گزارش کند که کامل یا نسبی از برجام خارج می‌شود.

بر اساس بند ۳۷، وقتی شورای امنیت از موضوع مطلع شد ـ به شرط حسن نیت و کوشش دو طرف برای حل مسأله ـ به قطعنامه تداوم لغو تحریم‌ها رأی خواهد داد. اگر این قطعنامه تا سی روز به تصویب نرسد، قطعنامه‌های قبلی شورای امنیت مبنا قرار خواهد گرفت، اما عطف به ما سبق نخواهد شد. شورای امنیت برای جلوگیری از بازگشت تحریم‌ها به نظر کشور‌های درگیر و هیأت مشورتی توجه خواهد کرد. ایران اعلام کرده که اگر بخشی یا تمام تحریم‌ها برگردد، ایران آن را زمینه توقف بخشی یا تمام تعهدات برجام خواهد دانست.

حشمت الله فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران سیاست تقابلی خود را پیش خواهد گرفت و هر سیاستی که شکل بگیرد، همه قوای نظام از آن حمایت خواهد کرد و آنچه الان اصل است، این خواهد بود که سیاست‌های ما در قبال NPT و برجام خواهد بود.

این نماینده مجلس گفت: برجام متنی است که از آن به عنوان برنامه جامع یاد شده است و در آنجا پیش بینی‌هایی شده که اگر طرفین به تعهدات خود عمل نکنند، چه اتفاقی رخ می‌دهد. آخرین اتفاقی هم که افتاد، آمریکایی‌ها بعد از برگرداندن تحریم‌های ایران سراغ قسمت دوم رفتند و می‌خواهند صنعت هسته ایران را از بهره برداری‌های آن محروم کنند.
بنابراین نتیجه آن این شده که ما باید در دل همین برجام دو قسمت را دنبال کنیم: قسمت اول که ایران آن را دنبال خواهد کرد، این است که سازوکار‌های داخلی برای سوخت مورد نیاز خود تأمین کند، چون ما اعتقاد داریم در آینده آمریکایی‌ها در خصوص سوخت هسته‌ای هم مشکلاتی برای ما پیش بیاورند.

وی افزود: به همین دلیل نیاز است که ایران وارد مذاکرات جدید با آژانس و کشور‌های باقی مانده برجام شود تا سوخت خود را در درصد‌های مورد نیاز تولید نماید. بخش دیگر تعهداتی بود که مازاد بر NPT بود و ایران یکسری تعهدات اجرایی داشت که مازاد بر NPT بود و در واقع این‌ها ماحصل برجام بود؛ اما الان دلیلی برای پایبندی به این تعهدات نداریم و لذا تعدیل در این تعهدات شکل خواهد گرفت.

وی در ادامه یادآور شد: اتفاقی که در نهایت خواهد افتاد این است که نه خروج از NPT صورت می‌گیرد و نه برجام، بلکه از ظرفیت NPT و برجام استفاده می‌شود؛ آن هم برای یک جانبه گرایی‌های امریکا که علیه جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته.

وی در پاسخ به این که آیا ایران میزان تولید آب سنگین خود را افزایش خواهد داد یا خیر، گفت: من دیگر وارد جزئیات نمی‌شوم و اجازه بدهید خود رئیس جمهور درباره آن توضیح دهد.

وی درباره پروتکل الحاقی نیز گفت: ما دیگر الزامی به اجرای تعهدات برجامی نداریم و تعهدات ما در قبال NPT باقی می‌ماند و بخشی از تعهدات برجامی وجود خواهد داشت و یکسری از بازرسی‌های مازاد بر NPT که وجود داشت را هم شامل می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۲۴
بدون تیر و خروج از برجام دلار داره روزی دویست تومن می ره روش اگر خدای نکرده تیری شلیک بشه و تحریم اروپا هم بر گرده که دلار روزی دو هزار تومن می ره بالا. برید مذاکره کنید. همه دنیا متوجه شدند راهی باقی نمانده. برزیل در میزبانی جام جهانی و در ماراکانا هفت تا از المان خورد و در پایان بازی جوانمردانه به تیم پیروز تبریک گفت. روزی که ایران اراک را سیمان کرد همه بازی تموم شد و مربیان و کادر فنی باید مسئولیت ان را بپذیرند و با عذر خواهی مرخص بشوند . ولی در ایران همه علی دایی هستند و همه همیشه پیروز و همیشه تقصیر دیگران و همیشه مظلوم و از ارزشهای انها هیچ کم نمی شود.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
دلار چیه؟ به خواسته های اصلی مردم رسیدگی کنید. امروز اولین روز ماه رمضان بود. چرا ربنای شجریان پخش نشد؟
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
تا دیر تر نشده از برگهای برنده منطقه ای ایران در یمن و عراق و سوریه و... برای معامله و گرفتن امتیاز استفاده کنید. نگذارید انها را هم مانند برگ برنده اراک تقریبا در برابر هیچ از دست بدهیم. با تحریم خرید نفت ایران و پتروشیمی زمان به ضرر ایران است. هر روز که بگذرد به نفع انهاست و ذخایر ارزی ایران کوچک تر می شود. همه دنیا به این نتیجه رسیده که ترامپ برای دور دوم انتخاب خواهد شد و سیاستها اروپا و چین و روسیه و حتی هند و ترکیه و عراق بر این اساس بسته خواهد شد. کمی استعداد کارشناسی و سیاسی به خرج بدهید. کشورها در مواضع منطقه ای هزینه می کنند که در این روزها بتوانند از انها استفاده کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
گور بابای دلار.مرگ آروم بدتره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
تو حرف نزن نفوذی به کسی که اعتقادی به مذاکره نداره نباید مذاکره کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
کمتر یمن نیستیم کمتر از سوریه نیستیم کمتر از حزب اله نیستیم ....
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
آقای کرباسچی گفته حتی با داعش هم باید مذاکره کرد. برگهای برنده منطقه ای ایران در یمن و عراق و سوریه دیگه چیه؟
ناشناس
| France |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
این بنده خدا حرف خوبی زده میگه چرا ربنای شجریان پخش نشد از رئیس جمهوری که یه ربنا تحت نظرش نی دیگه سوپرمن نسازید برا خودتون
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
این دوستانی که ایران را با یمن و سوریه و حزب الله مقایسه می کنند مگر قرار بوده ایران یمن باشه که حالا که نشده یا قویتر از یمنه یعنی موفقیت؟! مثل فردوسی پور که گلهای ایران به یمن و ویتنام را با حماسه کیروش به خورد ملت می داد. فوتبال ایران زمانیکه در همه دنیا 16 تیم به جام جهانی می رفتند و از اسیا و اقیانوسیه فقط یک تیم به جام جهانی می رفت رفت جام جهانی ارژانتین . انزمان یمن و ویتنام و حتی عربستان و قطر و ژاپن کجا بودند؟! ایران اگر درست مدیریت شده بود الان باید حداقل یه قدرت اقتصادی بزرگ در منطقه مانند کره جنوبی و مالزی و ... بود. همین امریکا در همین 80 سال بعد از جنگ جهانی و پیروزی در ان در جنگ کره با چین و روسیه شوروی شد و دراین پنجاه سال گذشته در ویتنام و عراق و افغانستان و لیبی و ... وارد جنگ شد . ولی حالا با وجود دو برابر شدن جمعیتش باز هم نرخ بیکاری ان به پایینترین سطح در همه این سالها رسیده. مگر کشور را مانند سوریه و عراق و لیبی و ... دم توپ بدیم و بعد بگیم نتوانستند کاری کنند چون هنوز دمشق هست و هنوز عراق و ونزویلا و مادورو و اسد هستند هنر است؟ زمانی ما هنر کردیم که مانند چین بتوانیم اگر فاصله ما با کره جنوبی و ژاپن بیشتر نمی شود حداقل کمتر نشود.
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
دیدید برخی افراد در خیابانها با ماشینهای دیگر کورس می گذارند. ولی اگر عقب بیافتند در چهارراه بعدی یا چراغ قرمز بعدی که به برنده رسیدند از ماشین پیاده می شوند و با قمه و چاقو و چوب به جان ماشین و راننده می افتند. خیلی خوب است که بدانیم همه این بازیها حتی خصومت سیاسی و دشمنی سیاسی فقط یک رقابت است و یک رقابت همیشه یک نفر برنده و یک نفر بازنده می شود. ولی این به معنی پایان دنیا برای بازنده نیست. پایان دنیا برای بازنده این است که عوض قبول از دست رفتن نتیجه و بازی بخواد با روشی غیر رقابتی مسئله را حیثیتی کند و مانند همان راننده شروع به جنگ و دعوا و خونریزی کند. چون وقتی پای خونریزی و جنگ بین کشورها رسید دیگر هیچ طرفی برنده نیست به خصوص طرف بازنده که همه او را مقصر می دانند. خوب است بدانیم برخی مواقع دیگری می تواند بهتر از ما عمل کرده باشد و باید به تلاش و برنامه موفق او احترام بگذاریم و خود را برای رقابت بعدی قویتر کنیم. نه اینکه از ماشین پیاده شویم و...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
ترسو بودن در مقابل دشمن باعث زیاده خواهی میشه. خروج ایران از برجام باید زود تر انجام میشد . شاید شرایط خیلی بهتری الان می داشتیم .
ناشناس
| France |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
داداش اقتصاد اینقدرها هم بی حساب کتاب نیست که دلار هر قیمتی بتونه بپذیره و بی حساب کتاب بالا بره. بجز شوکهای مقطعی. اگه ارز رفت بالا دلیلش پلن ارزی اشتباه ما و خلق نقدینگی بدون پشتوانه بوده. که با تحریک سیاسی اثر خودش رو بر قیمت ارز نشون داد. ولی مطمئنا دیگه مثل قبل قیمتش نمی تونه بالا بره. برای اینکه تقریبا به تعادل جدید خودش رسیده.
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
کجا هستند کسانیکه میگفتند برجام‌کلاه گشادی بود در صورتی کشور ارام‌ارام ار تنش ها داشت خارج میشد . کجا هستند کسانیکه وقتی در خیابان پرچم کشوری که تا ده روز قبل با هم‌مداکره میکردند وقتی بهش گفتند مرگ بر تو . عاقلان‌گفتند نکنید گفتند این شعار پر مغزی هست باید گفته بشه . کجا هستند کسانیکه که میگفتند دنیا دنیای جنگ و سلاح هست حالا بیا جنگ کن شرایط بسمت جنگ اماده شده فکری بحال نیروگاه اتمی نمیکنید زیر ساخت های کشور چی میشود ؟
ناشناس
| - |
۰۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
تا کی فکر دلار و شکم و ماشین و.... فهم این موضوع روشن است دشمن نمی خواهد سر به تن ما باشد خلاص این وسط جان به در ببری خیلی هنر کردی
ناشناس
| Turkey |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
باید صبر کنیم تا مجبور به نوشیدن جام زهر شویم هنوز چند قدمی تا جام زهر مانده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
بورس هرچی تواین دوسه ماه دولپی خورده داره بالا میاره روزی ۸۰۰۰ واحدداره سقوط میکنه البته به تعبیربرخی کارشناسان بورس این روندکاملا طبیعیه و الان بورس درفازاستراحت و اصلاحه !!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
بورس هرچی تواین دوسه ماه دولپی خورده داره بالا میاره روزی ۸۰۰۰ واحدداره سقوط میکنه البته به تعبیربرخی کارشناسان بورس این روندکاملا طبیعیه و الان بورس درفازاستراحت و اصلاحه !!!
اقای کارشناس جناب راننده گفته بود فقط ۲۰ دقیقه برای استراحت وچایی و دست به آب !!! توقف میکنه اقا استراحتت تبدیل به خواب عمیق شده پاشو اتوبوس سه ساعت پیش رفت جامونده !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
در خصوص ناو هواپیما بر که یکی از هموطنان فرمودن. بنده بهشون حتما توصیه میکنم کمی اطلاعات خودشو بالا ببره و در خصوص سیستم های دفاعی یک ناو حتما مطالعه کنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
در دوروزگذشته بورس ۱۷۰۰۰ واحد سقوط فقط یک روزنامه درتیترهای صفحه اول خودبه ان اشاره کرد بقیه شتردیدی ندیدی ! حالا اگربه همین میزان رشدمیکردشاهاد تیترهای حماسی بادرشت ترین فونت ممکن بودیم !!! براستی معنی عدالت رسانه ای درانعکاس واقعی وبیطرفانه اخبار این است ؟!!!ریال
ناشناس
| France |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ساعت ۱۳:۳۰
دلار ۱۵۴۰۰
یورو ۱۷۳۰۰
سکه ۵۲۳۰۰۰۰
اقای موسویان سفیر سابق ایران در نیویورک که عضو تیم مذاکرات بود و حالا در امریکا ست گفته ایران باید تصمیم قاطعانه بگیره و از برجام و ان پی تی خارج بشه شاید بتوانیم امتیاز بگیریم. شما که سالها سفیر ایران بودید والان هم سالهاست مانند اقای ظریف که در امریکا بود دارید در امریکا زندگی می کنید چه زمانی می خواهید از این جوامع تخمین درستی داشته باشید تا به تصمیم سازان داخل کشور مشاوره بهتری بدهید. به قول خود امریکاییها( اگر با این اصطلاح اشنا باشید) انها در مورد ایران به مرحله Enough is enough رسیدند یعنی دیگر صبرشون تموم شده و حاضرند برای حل این مسئله دشمنی مقامات ایران هر هزینه و خطری را انجام دهند. بولتون و پمپئو و استفان بانن و ... همگی از مشاوران و افسران اصلی جنگی بودند. پمپئو و بانن از افسران نیروی دریایی بودند که در جریان سفارت امریکا در تهران و طبس شرکت داشتند و یا همقطاران انها در لبنان مورد هدف قرار گرفتند و اینها ایران را پشتوانه معنوی ان عملیات می دانند. اینها به دنبال تسویه حساب قدیمی هستند. طرح شما می تونست درست باشد ولی نه الان. می تونست درست باشد وقتی ایران مانند کره شمالی هنوز اراک را سیمان نکرده بود. انموقع چرا پیشنهاد ندادید؟ ولی الان این طرح شما یعنی نابودی امکانات ملت ایران. هرگز عملیات زمینی نخواهد بود ولی می دانید خدای نکرده با یک موج عملیات هوایی در خلیج فارس و علیه تاسیسات نظامی و نفتی و اقتصادی ما مانند همان عملیاتی که در بهار 67 اتفاق افتاد کشور ما چند ده سال عقب می رود. ایا حاضرید مسئولیت ان را قبول کنید. مگر سرنوشت یک ملت و یک کشور شوخی است که بخواهیم با تمهیدات و پیشنهادهای این چنینی ان را در خطر قرار دهیم. همه پیشنهادی می کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
من مطلبی خواندم از یک نظامی سابق نیروی دریایی امریکا، یک نفر ازش سوال کرده بود اگر همزمان 250 موشک از جهات مختلف به سوی ناو هواپیما بر شلیک بشه، آیا شانس دفاع وجود داره؟ پاسخ آن نظامی سابق "خیر" بود، شاید چند ده موشک رو سیستم پدافند هدف بگیره، اما تعداد بالای موشک در زمان کوتاه میتونه ناو امریکایی رو به قعر دریا بفرسته با همه طیاره های روی عرشه و داخل محفظه نگهداری اش، البته هر ناو هواپیمابری از چندین ناوچه و کشتی جنگی چابک تشکیل شده که آنها وظیفه دفاع و آفند را دارند، با این حال ما توان دفاعی و تهاجمی خوبی داریم و الان بهار 1367 نیست
ناشناس
| Thailand |
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
هموطن عزیر اگر یک ناو هواپیما بر آنها به قعر برود تمام تاسیسات زیربنائی از بین خواهد رفت. جای خوشحالی ندارد.
جمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
میدونی چرا الان بهار 67 نیست بخاطر اینکه یه عده تو این مملکت جلوی یه عده دیگه ایستادند و نگذاشتند که ما موشک هامون هم بدیم بره والان ما قدرت موشکی هستیم ایستادن و ایستادن مورد هجمه رسانه ای شدند
ناشناس
| Germany |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
استاد بلژیک نشین! اونها هم میشینن نگاه میکنن شما از همه طرف بهشون حمله کنی؟! یک ذره فکر قبل از حرف زدن هم بد نیست......
مثل اینکه اعزام ناو امریکایی و تهدید فرانسه کار خودش را کرد و مسئولان دولتی در یک تغییر موضع چند ساعته و 180 درجه ای عوض انجام وعده های خود برای کاهش تعهدات برجامی در فردا قرار شده فقط یک نامه بنویسند و به سفرا 4+1 در تهران تقدیم! کنند که اگر به تعهدات خود عمل نکنید ما سال دیگر به همین موقع نامه دوم را می نویسیم ! گفته باشیم!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
اقای ظریف در سفری از پیش اعلام نشده عازم مسکو است. پمپئو هم اعلام کرده به خاطر مسایل فوری سفر خود را به المان لغو می کند. روسیه هم اعلام کرده پمپئو برای دیدار با لاروف و پوتین در یک سفر از پیش اعلام نشده در هفته اینده عازم سوچی روسیه خواهد شد. در کنار ان بگذارید تماس تلفنی دو ساعته پوتین با ترامپ و مسایل ونزویلا و سقوط هواپیمای سوخو صد روسی که ظاهرا خرابکاری و احتمالا به انتقام سقوط هواپیماهای 737 بوئینگ امریکا بوده و حمله پهبادی امرزو به پایگاه هوایی روسیه در سوریه و البته اعزام ناوهای هواپیمابر به سوی خلیج فارس و بحران غزه که اسراییل و امریکا ایران را محرک ان می دانند و قیمت نفت هم که از اوج خود در دو هفته گذشته با وجود تحریم نفت ایران نزدیک 8 دلار سقوط کرده و.... چند هفته سرنوشت سازی را انتظار باید کشید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
عالی بود حال کردم
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
22:02 همه اخبار رو به چسبوندی نتیجه گیری کردی. هر روز صد تا از این خبرها تو دنیا هست.
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
هر روز خبری از تهدید مستقیم نظامی کشوری و فرستادن چند ناو هواپیما بر و سقوط هواپیمای فوق پیشرفته روسی انهم در مسکو و لغو دیدارهای وزیر خارجه امریکا و ایران و سفر هر دو به مسکو نیست.
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
در حالت استصال کامل قرار دارد و چاره غیر از این ندارد برادر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
واقعاً از اینهمه بزدلی و فرومایگی که در لحن نوشتار شما بود حالم بهم خورد. واقعاً شما یک ایرانی هستید؟ شک دارم.
بدا به حال ملت ایران که بزرگترین سرمایه زندگی ملی کشور انها یعنی نفت به خاطر مدیران کاردرست سیاست خارجی شده برگ برنده کشورها مثلا دوست چین و هند و روسیه و عراق و ترکیه برای امتیاز گیری از امریکا در دعواهای سیاسی و تجاری خود با امریکا.
جنگ کنین تموم شه بره دیگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
ما جنگ نمی خوایم
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
مسولیین مانه دنبال جنگ هستن ونه صلح
مارافقیربودن زیاداذیت نمیکنه
بلاتکلیفی داره اذیت میکنه
صلح که دیگه امکان نداره ،پس بجنگید
سخن بزرگان: بعضیا بزدل سیاسی اند. تا صحبت از مذاکره میشه میگن ما داریم می لرزیم. به جهنم. برید جای گرم برا خودتون پیدا کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
ما ایرانی ها در طول تاریخ نشون دادیم در مذاکرات همیشه بازنده هستیم و همیشه طرف مقابل برنده میشه.
سخن بزرگان: کاسبان تحریم ناراحتید؟ میخواید تحریم برگردانید؟ تحریم ها بر نمیگردند.
حالا چه جور آب و صابون بیاریم روتون رو بشوریم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
قابل شستشو نیست.
دلواپس بودن عیب نیست، حماقت عیب است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
که شما هردویش را دارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
با سیمان کردن اراک حماقت رو نشون دادن.الان غرب از چیه ما بترسه؟
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
21:59 پاسخ منطقی بده به جای اینکه فحش بدی.
ناشناس
| France |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
بجای ایشان من پاسخ میدم هر چند پاسخ داده شد ولی نفع شما در نشنیدن هست..مگر همایش دلواپسی بر پا نکردید که این برجام کلاه گشاد سر ما بود و باید ازش خارج بشیم؟خوب اینهم بهانه برای خروج.دیگه معطل چی هستید؟قرار دادی بستید و طرف مقابل زد زیرش(که اونهم بخاطر شما دلواپسها بود،گفتند مک دونالد و ...میاد گفتید غلط میکنن.گفتند برجام ۲ و۳ و حل تمام مشکلات گفتید غلط میکنن.گفتند معاهدات تجاری گفتید غلط میکنند و توافق فقط برای هسته ای بود.یعنی به دشمنی پایان ندادید.گفتید با چین و روس هستیم امریکا نه.خوب نتیجه این شد که دشمن،دشمن باقی ماند.از دشمن چه انتظاری دارید ؟دوستی؟زهی خیال باطل.وضع فعلی حاصل عملکرد دلواپسان هست.وگرنه ما با برجام قصد تعامل و برگشتن به جامعه جهانی داشتیم والسلام
ناشناس
| Canada |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
از ۱۰ لوله خروجی ۵ تاش سیمان شده تا شار نوترونی کمتر شود.
تخصصی صحبت کنید و مدام نگویید سیمان شده سیمان سده
اینها که آبکی بود پس چرا اینهمه هیاهو کردید؟
چرا این خبر رو نمی زنید که فرانسه گفته اگر ایران بخشی از تعهداتش رو انجام نده تحریمش می کنیم؟
ریس جمهور فرانسه گفته

اگه ایران از تعهدات برجام شانه خالی کنه با تحریم علیه این کشور همسو میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
خیلی وقت همسو شده خبر نداری
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
الان مثلا فرانسه چه کمکی به ایران کرده بر ضد تحریما؟ مگر ما با حرف و ارد فرانسوی و امریکایی،باید جا بزنیم؟ خدا رو شکر که مسولان اصلی و تصمیم گیران اصلی،نهایت شجاعت و خودباوری هستن،به بعضیا باشه که با چارتا حرف بی پشتوانه غربیا،سند خونشونم میزنن به اسم ترامپ و در میرن!دیگه باید چطوری بهت زور بگن که بفهمی؟؟! مگر حیثیت مملکت مسخره بازیه که با نظر توی ترسو،اداره بشه؟ تخصص نداری،بشین سر صف پراید و ماکارونی و شکر و گوشت یخزدت! چکارته به نظرات فوق تخصصی و پیچیده امنیتی سیاسی
بابا وقت ملترو نگیرین. , یا جنگ روشروع کنید یا مذاکره کنین , ترامپ داره کم کم سست میکند ازدرون ملت رو و در وقت مقتضی حمله نظامی خواهد کرد و اچمز میشین . و با پیروزدش قطعا دوربعد هم رای میاره, اگه حمله نظامی هم نکند هم پیروز از تحریم خواهد بود . یعنی شما نمی دانید با ادامه این وضع و تشدید تحریمها سال اینده ما چه اوضاعی خواهیم داشت . انتظار فرج از نیمه خرداد کشم . شاید
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
دقیقا همین سیاست رو ترامپ داره دنبال میکنه، یعنی تحریم و فشار اقتصادی تا خزانه ما خالی بشه و بعدش در بزنگاه حمله میکنه، اگر قرار وارد جنگ بشیم، الان بهتر از آینده است
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
اولا که آچمز دولت بی تفنگ میشه. البته قبلا شده. الان تازه داره رو میشه. ثانیا شما فرزند کوروش کبیر نیستی؟ سست شدی؟
ناشناس
| France |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
۲۲.۴۶
جنگ رو که دولت بی تفنگ انجام نمیده.بسم الله ان گوی و ان میدان.اینهمه سال گفتید و شنیدیم .خوب حالا یکی پیدا شده .بسم الله
تا اونجایی که من میدونم ما هیچوقت نمیگیم سالروز جنایتهای یزید در روز تاسوا و عاشورا ، بلکه میگیم سالروز شهادت امام حسین و یارانش ...
منظورتون چیه از اینکه میگین سالروز خروج از برجام توسط آمریکا ؟؟؟!!!

ممنونم
خخخخخخ

جنگ چرا

تا دولت ورسانه های حامی هستند نیازی ب جنگ نیست

خسارت دولت از هر جنگی بیشتر بوده برا کشور
آفرین، حالا یک فکری بحال پول ملی کنید، داریم زیر فشار گرانی نابود میشیم. اصلا متوجه هستین؟؟؟؟؟؟؟؟
کجایند انهائیکه نان و اب مردم را با برجام گره زدند ؟ کحایند انهائیکه برجام را معجزه الهی و فرستاده خدا خواندند ؟ کجایند انهاییکه منتقدان خود را کاسبان تحریم نامیده و جهنم را برایشان ارزو کردند ؟ حالا بعد از گذشت حدود ۶ سال فهمیدیم برجام یک حیله بود و کاسبان تحریم کسانی جز اطرافیان و اقوام انهایی نبودند که برای دزدیدن ارای مردم این نقشه راه را ترسیم کردند . حالا باید گفت به جهنم کسانی باید بروند که به ایران و ایرانی فهیم خیانت کردند .
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
کجایند کاسبان تحریم؟مشغول کاسبی با قیمت دلار و سکه و ماشین و ماکارونی و تن ماهی و...پول اینقدر دارن که بتونن سرنوشت یک کشور رو عوض کنن و برای مردم جهنم درست کنن تا خودشون به نوایی برسن.اینقدر سیگنال منفی به حریف بدن تا اون از برجام بیرون بیاد!!!
یا جنگ یا مذاکره تموم کنین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
هیچ کدام
لطفا موقع تصمیم گیری ها کمی هم به فکر این مردم باشید برای شماها دلار صد هزار تومان هم مشکلی نیست اما معیشت مردم در حال نابودی است آیا از قیمت خرما خبر دارید
احتمالا آمریکا با همراهی اروپا ۷قطعنامه شوری امنیت را مجددا برقرار خواهند کرد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
روح برجام اجازه نمیده بهشون چنین غلطی بکنند.
ناشناس
| France |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
روح برجام نه شهر موشکی اجازه نمیده
راه حل چیه واقعا؟ما همه میگیم مذاکره.اما واقعا ما سرنوشت عراق و لیبی رو ندیدیم؟آمریکا داعش رو هم برده افغانستان،با کوچکترین آشفتگی در کشور این ها وارد میشن.
در مذاکره ما چه برگ برنده ای داریم.ما بدون موشک در این منطقه ی وحشتناک با بهترین سلاح های غربی چی هستیم؟
ما،ایران مگه در جنگ جهانی یا در حمله ی اعراب یا در حمله ی مغول و یا در حمله عراق و یا...چیکار کرده بودیم که اینقدر به ما بد کردن؟
اینبار دست ما خالیه، مذاکره بر سر چی بکنیم؟بر سر امنیت و "زندگی" زن و بچه و خانواده یا بر سر ایران 7000 ساله؟
من راه حلی ندارم،چون مسئولین بسیار ضعیف هستن.اما میدونم که برای مذاکره دیره و باید یک راهی برای گذر و دوری از جنگ پیدا کرد.
نباید ترسید مرگ یکبارشیون یکبارباید جلو زیاده خواهی ایستاد
تابناک عزیز شمانظررودریافت میکنی ولی نمیزاری مثل اینکه اشکالی توکارت هست
تنها نتیجه این کار اینه که پرونده ایران به شورای امنیت بر میگرده و این خواسته امریکاست
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
مگه حالا چیه؟ خواسته ماست؟
انرژی هسته ای جز هزینه های نجومی ومنزوی کردن ایران درجهان هیچگونه دست آوردی نداشته بهتراست تجربه های تلخ گذشته رامجددا تجربه نکنید وبیش ازاین ملت ایران رازیرفشاراقتصادی له نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
ایران هیچوقت نیازی به انرژی هسته ای نداشته
آمریکا هیچ غلطی نمیکنه آگه الان فشاری هست بخاطر آینه که هما کشورها جهان از ایران سو استفاده میکنند از داخل هم مدیر ضعیف مردم بیچاره کردن نیاز به مدیران شجاع و پاک دست داریم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
خدا شفا دهد
در این شرایط این گونه اقدامات فقط باعث فشار اقتصادی بیشتر و تنگتر کردن دایره حصر اقتصادی ملت است
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
من فشار اقتصادی برام مهمتر از عزت نیست!
نتیجه اعتماد و لبخند ب امریکا

حالا هم طلبکارانه دنبال جتگ هستند در اینده
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
همون لبخند نبود که الان دلار 50 هزار تومن بود
وای بر مسوولین که مر م را بیچاره کردن
ملت شریف ایران یادتان می آید دکتر روحانی وعده رفع سایه جنگ را به شما داد. حتما این وعده هم عملی می شود مثل رونق اقتصادی که این روزها مزه آن را میچشید. تا ۱۴۰۰ با روحانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
بله وعده داد اما زور جنگ طلبان و کاسبان تحریم متاسفانه بیشتره!!
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
روحانی نبود 5 سال پیش جنگ شده بود و تو الان زنده نبودی احمدی نژادی
محمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
ملت شریف ایران خوب میداند که هر دولتی بیاید توان مقابله با تصمیم گیران سیاست های خارجی را ندارند..کسانی که پاسخگو نیستند..به فرض اصولگرا ها بودند ..مگر احمدی نژاد نبود؟
با این قیمت خرما، به نظر شما فردا رییس جمهور در مصاحبه٬ خرما برای سالگرد برجام میگیره؟
خوب کاری رو که اخر باید برید انجام بدید همون اول انجام میدادید حتما باید کمر ملت بشکنه تا بفهمید چه خبره
فعالیتهای هسته ای جز دشمنتراشی ومنزوی کردن ایران وهزینه هخای بربادرفته جبران ناپذیر و به فلاکت کشاندن ملت ایران ثمره دیگری نداشته متاسفانه عده ای کاسب تحریمها با تلاش مفتضحانه وکه باعث تحریمها میشوند ثروتهای بادآورده شان راچند برابر میکنند وملت را به ذلت وخواری میکشانند
زنگنه وزیر نفت از هر تحریمی خطرناک تره

سال 92: کارت سوخت احمدی نژاد مزخرف است

سال 98: کارت سوخت باید برگرده

فکر کنم از سال 92 تا الان روزی 10 میلیارد سوخت قاچاق شد

آیا مدیران این دولت از سیل و زلزله و حتی بمب اتم بدتر نیستند؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
ایران اگر اندازه انگشتان دست ادم توانمند داشته باشه یکیش همین زنگنه و دیگری ظریف هست که هر دو رو دارید میزنیدو...حواس اونا نیست حواس ما مردم هست بشما دوست عزیز
روانشناسی ترامپ اینو میگه که این آدم عاشق شطرنجه، داره مهره ها رو میچینه از نظرش بهترین موقعیت رو داره و توی هر حرکتی در حال کیش دادنه. این موضوع ترامپ رو سرمست میکنه از امتیازاتی که بابت کیش دادن به ایران از عربستان و امارات و بقیه کشورهای مایه دار میگیره. حکایت اون شروری رو داره که واسه مردم یک محل عربده کشی میکنه و قمه و قداره نشون میده و البته از زدن قمه و چاقو پیچ کردن مردم هیچ ابایی نداره. اونایی که پول دار تر هستن واسه آرامششون واسه این شرور هزینه میکنن و پول ( باج ) بهش میدن و بقیه مردم محترم محله یه جوری بدون تنش از کنارش رد میشن.
اما ایران....حکایت اون پیر محله هستش که این شرور اعتبارش رو لگد مال کرده و کار و کاسبیش رو خراب کرده و نمیذاره واسه خانوادش رزق و روزی ببره و الان هم رسیده دم در خونش و مدام داره فحاشی میکنه که اگه جرات داری بیا بیرون و...
دوتا راه مونده یا از خونه بیاد بیرون با این شرور دربیوفته که به ضرر هر دوشون تموم میشه یا اینکه باهاش بشینه مشکلاتش رو حل کنه که بخاطر خوی شرارت این شرور نمیشه روی حرفش حساب کنه. خودتون بگید شما بودید چیکار میکردید؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
اصلا خودت فهمیدی چی میگی؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
جنگ و جنگ و جنگ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
چقدر زیبا شبیه سازی کردی
الان ۱۲ شب هست.تا فردا خیلی مانده.انشاالله تدبیر امیدواران تا فردا نخشکد و مانند یک ایرانی واقعی عمل کنند.
ای کسانی که از ترس به خود می لرزید و در کامنتهایتان معلوم است اگر فردا شخص قلدری بیاید و از شما درخواست ناموستان را کند ناموس خود را به او می دهید چون قلدر است و توجیه می آورید که اگر مقاومت میکردید ناموستان آسیب بیشتری میدید و مثلا فرزندانتان هم شاید آسیب می دیدند.استقلال یک ملت ناموس کل ملت است .امروز می خواهند به آن تجاوز کنند باید ایستاد.از مسئولین گله دارید.چرا به آنها رای دادید؟.در وحله اول شما مقصرید که بی خردانه و جاهلانه و نمونه به آنها رای دادید.درک اجتماعیمان در حد مردم کشورهای عربی خلیج فارس هم نیست دم از زندگی لاکچری میزنید.شما شهروند لاکچری هستید؟فرهنگ رانندگی و تماشای فوتبال و سفر و پشت و خط عابر ماندن و احتکار و دلالی و ....ندارید آن وقت.....مسئولین این کشور فکر می کنید چه کسانی هستند؟یکی بدتر از شما و در شرایط خوب نهایتا مثل شما.پس اول خود را باید اصلاح کنیم
نباید در این مقطع حساس کار اشتباهی کرد یه جا نوشته بود طبق بند 36 برجام ایران میتونه شکایت کنه و پیگیر باشه به صورت قانونی. باید این کار رو تو رسانه های جهان نشون بدیم تا بفهمن ایران هر کاری که میتونسته کرده چون اروپایی ها هم اصلن بدشون نمیاد از برجام خارج بشن .بهانه نباید به دست اروپایی ها بیفته تا از طریق سازمان ملل تحریم ها رو بیشتر کنن.اگر از طریق این راه آخر هم نشد بعد میشه تصمیم شدید تر گرفت.
سوال ؟ آیا ایران ، بندهای ۲۶ و ۳۶ را انجام داده ،و اقداماتی که در آن شرح داده شده است را بعمل آورده است ؟ اگر که اقدامی انجام نداده باشند ،و مدارکی دال بر پیگری ،و روند قانونی آن دو بند انجام نگرفته باشذ ،بدون شک ایران محکوم میشود ؟ حال سوال این است که چرا طی این یک سال مفاد بندهای ۲۶ و ۳۶ را انحام نداده اند ،آیا سهوی است یا عمدی
با دوستان مروت با دشمنان مدارا
۲۳ میلیون رای دادن و جالبه همون آدما هم الان بیشترین شاکی هستن تا وقتی آگاهی و شعور سیاسی ملت رشد نکرده محکوم به تکرار تاریخ هستیم. الان با ادمائی طرف حساب شدیم که نه اهل مصالحه هستن نه آدم مذاکره نه قابل اعتماد،پس یه فکری به اعتماد‌از دست رفته ملت به خودتون بکنین شاید راه برون رفت از این شرایط فقط همین باشه،برای این خاک خیلیا فدا شدن تا دست اجنبی نیوفته...
متأسفانه داریم به سمت جنگ هل داده می شویم.در صورت جنگ کلاسیک از نوع عراق آمریکا نتیجه از پیش مشخص است.نیروهای نظامی ایران باید بتوانند جبهه جنگ را به سمتی ببرند که باز دارندگی حمله نامیده می شود.اینکه دست روی نقاطی گذاشته شود که طرف مقابل غافلگیر شود تنها در آن صورت است که موازنه برقرا ر می شود.امریکا در محاسبات خود پیش بینی عکس العمل ایران در فردا و حتی خروج از برجام را کرده و صحبت در این زمینه بیهوده به نظر می رسد.و به نظر می رسد پشت پرده امریکا چین واروپا را با خود همراه نموده.
پس کجا هستن ژن برتر ها. اقازداه ها خانم زاده ها داماد زاده ها تفنگ ها را بر دارند جلو تا همه پشت سر آنها به ناوگان های ترامپ لعنتی حمله به قعر دریا بفرستیم . فرار نکنید دامن عمو ترامپ تان.
هم تحریم هم غنی سازی تعطیل!!!!! اگه از برجام خارج بشن اروپا و آمریکا متحد می شوند اگه غنی سازی شروع بشه که ترامپ صریحا گفته تاسیسات غنی سازی رو بمباران می کنه حالا تنها راه فقط پذیرش شرایط ۱۲ گانه آمریکاست !!! اما طبق معمول صبر می کنند
ما جنگ رفتیم دیگران کیف شون را کردن.
واقعیت اینه که هزینه ای که ملت برای هسته ای شدن داده معادل ساختن یک ایران با شرایط خیلی بد بود ؟!
الان با این تهدید ترامپ داره از ترس میلرزه
برای یک لحظه فکر کنیم که از فردا به هر دلیلی نفت و صادرات آن وجود نخواهد داشت آیا کشور ما توان رقابت و ایستادگی اقتصادی را دارد؟ با پول و سود نفت کدام کمپانی های بزرگ در ایران ساخته شده ویا با پول ایران در خارج از کشور خریداری شده یا پول نفت ما در کدام کشور های بزرگ دنیا سرمایه گذاری شده تا ما بگوییم اگر روزی نفت نبود ما پشتمان به اقتصاد پویایمان گرم است ...
در حقیقت آن هم حقیقتی تلخ فقط پول نفت را خرج نیازهای روزمره خود کرده ایم
تابناک جان سلام
بدون شک طبق فرمایش حضرت امام آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و این یک واقیعت است
اما چرا شما منصفانه مسائل را نقد نمی کنید و همیشه طرف مقابل را می کوبید و نقدی بر رفتار و کردار تحریک آمیز مسؤولان خودمان نمی گذارید؟
مدام از بی اخلاقی و بی تعهدی و جنگ افروزی طرف مقابل که اتفاقا دو از واقعیت نیست حرف می زنید اما به رفتار و گفتار خودمان اشاره نمی کنید!
چرا نظرات را مسدود می کنید و رأی های مثبت و منفی را مهندسی می نمایید؟
شکی نیست که آمریکا از جنگ با ایران چیزی به دست نخواهد آورد و کشور ما از جنگ هراسی ندارد اما تبعات و خسارات درگیری با دشمن در این اوضاع و شرایط اقتصادی، کشور را به سمت خوشبختی بیشتر سوق نخواهد داد و مردم به دلیل گرانی و تورم لجام گسیخته خسته هستند و به قول وزیر بهداشت روان پریشی همه را گرفتار کرده هرچند که آرزوی هر زن و مرد ایرانی آزاده ای، آبادانی و رفاه و سرافرازی و عزت و اقتدار و امنیت و ثبات ایران اسلامی است
با کمال تأسف گرانی و تورم و وضعیت نابسامان اقتصادی کشور کار را به جایی رسانیده است که بسیاری از مردم کوچه و بازار، علناً آرزوی وقوع یک جنگ ویران گر جهت رها شدن از تورم کمر شکن و فشار اقتصادی وحشتناک حاصل از بالارفتن ساعتی نرخ دلاری که اتفاقاً پول رایج همان دشمن زورگو است را در سر می پرورانند!
آقای دولت تدبیر و امید و کلید ( ببخشید قفل) وقت قانونی 90 دقیقه تمام شده و در آخرهای وقت اضافی قرار گرفته ایم، خواهشا تدبیری بیاندیش تا فرصت از دست نرفته است!!! غفلت کنید جبران خسارت از دشوار به ناممکن تغیر خواهد کرد! قدر این ملت را بدانید!
به امید سرافرازی ایرانی آباد و مقتدر و با عزت
جواب های هوییه
بوی مذاکره میاد... اما چه کسانی مسول این هستند که دلار از 4000 تومان به 16000 تومان برسه و با قبول شرایط آمریکا بگویند با تدبیر .... از جنگ و با قدرت ایران آمریکارو وادار به مذاکره کردند...
طرف رفته بود بالای برج خودکشی کنه مردم پایین میگفتند زود باش آقا کار داریم بپر دیگه !!کار داریم!! ما همان مردم پایین برج هستیم
تحریمها دیگه خیلی فرسایشی شده و رو اعصاب ملته. یا بجنگیم یا مذاکره کنیم و شرایط انها را قبول کنیم . اما اگر بجنگیم اکثر زیرساختهای کشور ویران میشود و تلفات مالی و جانی عظیمی باید بپردازیم دوباره با مذاکره و امتیازدهی تبدیل به صلح میشه. ولی اگر مذاکره کنیم اقتدار ملی را از دست میدهیم ولی از خسارت جلوگیری میکنیم و درهای اقتصاد جهان دوباره باز میشود و اگر مدیران شایسته ای داشته باشیم میتوان اقتصاد ایران و ارز اوری کشور را شکوفا کرد و زندگی بهتر و اینده بهتری برای فرزندانمان ساخت. حالا وقت تصمیم است یا جنگ یا تسلیم .یا رومی روم یا زنگی زنگ
ازیک طرف فشارهای امریکاواز
طرفی دیگرفشارهای دلالهاوکاسبان تحریم
مارابیچاره کرده
دیگه وقت جنگیدن است
هياهوي امروز هم مضحك خواهد بود . چون اجراي NpT داوطلبانه بوده ولي برخی فراتر از آن هم عمل كردند و حالا امروز با آب و تاب اعلام مي كنند ما هم در مقابل خروج آمريكا تقابل نشان داديم
بورس هرچی تواین دوسه ماه دولپی خورده داره بالا میاره روزی ۸۰۰۰ واحدداره سقوط میکنه البته به تعبیربرخی کارشناسان بورس این روندکاملا طبیعیه و الان بورس درفازاستراحت و اصلاحه !!!
اقای کارشناس جناب راننده گفته بود فقط ۲۰ دقیقه برای استراحت وچایی و دست به آب !!! توقف میکنه اقا استراحتت تبدیل به خواب عمیق شده پاشو اتوبوس سه ساعت پیش رفت جاموندی !!!!
بابا نكنيد اين كار رو ! روح برجام آسيب مي بينه اليزابت موگريني ناراحت مي شه . راه ظريف براي سفر به اروپا بسته مي شه . . مجلسيون منت سر ملت مي زارن . اجناس گرون مي شه ,... . ولش كن .
ایران هر چه بیشترنظامی شودآسیب پذیرترمی شودجنگ قبلی ایران را100سال عقب برد.باجنگی که دنبالش هستیدبه 2000سال قبل برمی گردیم.هی برطبل جنگ بکوبید.خودتان بهترمیدانیدشما تاوان آنرانخواهیدداد
خدا کنه دولت مردانه برجام رو لغو کنه وازش بیاد بیرون
مرگ یک بار شیون هم یکبار یکبار جنگ بکنین
به والله له شدیم
بايد با جامعه جهاني بر اساس واقعيت هاي موجود و منافع ايران پيش يرويم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی