بازدید 5880
۱

فوتبال ایران طعمه سیاست درسال انتخابات مجلس

چنین اقدامات و اظهاراتی موجب رضایت بخشی از هواداران تیم‌های فوتبال در استان‌های مربوط خواهد شد و ممکن است در بالا رفتن تعداد آرا خصوصا با توجه به نزدیک بودن انتخابات مجلس اثرگذار باشد، اما چند رای بیشتر ارزش به انحراف کشیدن فوتبال را ندارد
کد خبر: ۸۹۷۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۴ 06 May 2019

مجلس شورای اسلامی این روزها استیضاح وزیر ورزش را با فشار نمایندگان آذری‌زبان (احتمالاً به دلیل نتایج تراکتورسازی در لیگ برتر و عدم قهرمانی این تیم) بررسی می کند.

به گزارش تابناک ورزشی، گرچه معتقدیم وزیر ورزش واقعا ضعف های زیادی داشته است که می باید توسط نمایندگان مردم مورد بررسی قرار گیرد، اما زمزمه فعلی تنها یک واکنش رنگی و استانی به نتایج تیمی است که هیچ ارتباطی به عملکرد وزیر ورزش نداشته و ندارد.

نمایندگانی که این روزها با دخالت آشکار خود در فوتبال، تکلیف قوانین فیفا، ضرورت استقلال فدراسیون‌ها، ضرورت رعایت حق بی‌طرفی و مواردی از این دست را فراموش کرده اند، همان هایی هستند که با فشار‌ خود موجب صدور حکم تعلیقی محرومیت هواداران تراکتورسازی بعد از جنجال بازی پیکان شدند و حتی حمله بازیکن تیم به تماشاگر را هم نادیده انگاشتند.

حالا همین تلاش‌ها در مسیر تغییر نتیجه بازی تراکتورسازی و سپیدرود شدت گرفته است و سعی می شود خارج از زمین نتایج تیمی که نتوانسته داخل زمین حقش را بگیرد را عوض کنند. اگرچه این بار نمایندگان گیلان هم به خواسته نمایندگان آذربایجان واکنش نشان دادند و از حق سپیدرود دفاع کردند. از سوی دیگر فدراسیون فوتبال امروز رسما اعلام کرد که موضوع شرط بندی هیچ ارتباطی به تغییر نتیجه مسابقات فوتبال ندارد که این مسئله نشان دهنده عدم آگاهی یا کمترین آشنایی برخی نمایندگان مجلس با قوانین فوتبال کشور و جهان است. جالب اینجاست که حالا برخی از باشگاه‌ها و هواداران شان از نمایندگان خود (به طور مثال نمایندگان استان تهران در مجلس) انتقاد می‌کنند که چرا حامی تیم‌های استان نیستند، حال آنکه اتفاقا همین نمایندگان به استقلال و قوانین فوتبال احترام می‌گذارند که مسائل و اشتباهات داور یا بازیکن تیم خودی را به صحن علنی نمی‌کشانند.

Related image

آیا مجلس می‌تواند تمام وظایف و فعالیت‌هایش را برای فلان تصمیم داوری مسابقات فوتبال در لیگ برتر تا لیگ یک و لیگ دسته دو تعطیل کند؟ آیا اینگونه اعلام فشار‌ها جذابیت و طراوت فوتبال در جامعه را تهدید نمی‌کند، زمانی که قرار است نتایج بازی‌ها در جایی به غیر از زمین مسابقه رقم بخورد و وزیر و رئیس و تمام عوامل متاثر از تهدید‌های برخی نمایندگان بخواهند عدالت و بی‌طرفی خود را خدشه‌دار کنند؟

جامعه فوتبال از نمایندگان مجلس می خواهد که به این دخالت‌های غیرکارشناسانه پایان دهند. اگرچه چنین اقدامات و اظهاراتی موجب رضایت و خشنودی بخشی از هواداران تیم‌های فوتبال در استان‌های مربوط خواهد شد و ممکن است در بالا رفتن تعداد آرا خصوصا با توجه به نزدیک بودن انتخابات مجلس اثرگذار باشد، اما چند رای بیشتر ارزش این تاثیر تلخ و منفی را بر سرنوشت فوتبال کشور ندارد که این روز‌ها دستخوش بازی‌های سیاسی و ادعا‌های پوچ و غیرکارشناسی برخی از نمایندگان شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شماچرامی سوزید؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر