بازدید 8194

آخرین وضعیت توزیع گوشت تنظیم بازاری

کد خبر: ۸۹۷۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱ 06 May 2019
به گفته‌ی مدیر کل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، گوشت تنظیم بازاری از ابتدای اسفند ماه سال گذشته در فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع نمی‌شود.

به گزارش«تابناک» به نقل از ایلنا محمد قبله افزود: شیوه توزیع گوشت تنظیم بازاری از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تغییر کرده است و گوشت تنظیم بازاری در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره بار و اصناف توزیع نمی‌شود، در نتیجه اخباری که در خصوص شیوه توزیع گوشت با کارت ملی در این مراکز مطرح می‌شود هیچ مبنایی ندارد.

او ادامه داد: گوشت با دریافت کارت ملی یا کد ملی افراد توزیع نمی‌شود، بلکه توزیع بر اساس کد ملی سرپرست خانوار انجام می‌شود.

قبله افزود: طبق برنامه ریزی با هدف دسترسی خانوار به گوشت با قیمت تنظیم بازار، مقرر شده است به ازای هر کد ملی سرپرست خانوار چهار کیلو گوشت یا نیم شقه تخصیص یابد، در نتیجه در فرآیند تخصیص نیازی به حضور افراد خانوار وجود ندارد.

او اظهار کرد: از سوی دیگر، گوشت بین جامعه هدف یعنی جامعه هدف کارگری، کارمندی لشگری و کشوری و ... توزیع می‌شود و خبر ضرورت حضور فرزندان برای دریافت گوشت در فروشگاه‌ها صحت ندارد.

این توضیحات مدیر کل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت پاسخ به اظهاراتی است که گفته می‌شود: در حال حاضر سرپرست خانوار‌ها نمی‌توانند با کارت ملی فرزندان خود، سهمیه گوشت دولتی آنان را دریافت کند چراکه مسئولان توزیع ادعا می‌کنند، تحویل سهمیه ماهیانه گوشت دولتی تنها با حضور شخص ممکن است و برای همین منظور، فرزند شاغل یا دانش آموز یک خانوار باید برای دریافت ۲ کیلو گوشت به نرخ دولتی مرخصی بگیرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۹
بد بختی ملت از رانت سودجویان و بی کفایتی مسئولان
من بعنوان سرپرست تاکنون گوشتی دریافت نکرده ام
کجا بروم ؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
این طرح فقط در مراکز اصلی دولتی جهت خودی ها داده می شود به مردم عادی نمی رسد
ما که نتوانسسیتم یک گرم گوشت بگیریم(ای کاش از اول کوپن روی کارت ملی تعریف می شد در ان حالت رانت کم می شد ولی اینها خودشان دزدی می کنند نمی خواهند کوپنی باشه)
یعنی بقیه افرادی جامعه که درآمد پایینی دارند و نه کارمند هستند و نه کارگر، جامعه هدف محسوب نمیشن و گوشت نمیخورن که بهشون نمیدین و به جاش علف و مقوا و شونه تخم مرغ میخورن؟!
پاسخ ها
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
اقا بخدا من کارمندم تا الان موفق به گرفتن گوشت تنظیم بازاری نشدم چرا اسم کارمند را جلو می اندازی ؟البت صعنعت معدن کارمنداش تابحا 3بار فروشگاهشمون به انها گوشت دادن ولی ما چون فروشگاه نداریم هیچ؟//
جناب آقای قبله مدیرکل محترم بهتره که در اطلاع رسانیتان بفرمائید از چه طریقی می توان این گوشت سهمیه ای که اشاره کردید را تهیه کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
بگذار کارمندان اداره کل بگیرند بعدا...............چقدر عجول هستید..................
بنده 11 فروردين ساعت 4 صبح رفتم فروشگاه رفاه محمد شهر كرج و اسممو تو ليست نوشتم نفر 8 ام بودم و ساعت 8:30 دقيقه همه اعضاي خانواده ام هم امدند و نفري 1 يك كيلو گرم گوشت گوساله گرفتيم. هم گوسفندي ندئاشتند و هم بيش از 1 كيلو نمي دادند . كيلويي 44 هزار تومان.
چرا ما این گ.شت را نمی بینیم
ما که اصلا گوشت ارزون گیرمون نیومد بابا جون زودتر کوپنیش کنید.
من که یک کارمند هستم و در طول روز سرکار باید باشم و خریدهایم را هم آخر هفته از میدانهای تره بار انجام می دهم، تا حالا یک گرم هم از این گوشت ندیدم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
من هم کارمندم و وقت صف ایستادن نداشتم ولی خیلی ها را میشناسم که خودشان و بچه هایشان چند بار صف ایستادند و گرفتند
سلام ای اقایانی که در زمینه واردات و توزیع گوشت گرم دولتی مسول هستید و در قبال این مسولیت دریافتیهای ان چنانی دارید چرا نمیتوانید مشکل توزیع مناسب گوشت و مرغ را مدیریت کنید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کارمندان و کارگران و اکثزیت مردم فقیر هستند و از کجا بیاورند گوشت کیلویی 110000 تومان را بخرند؟؟؟؟؟؟
شما باید جوابگو باشید و اگر نمیتوانید (که در این چند ماهه اخیر هیچ نتوانستید) کاری انجام دهید از این کوتاهی و عدم توانایی در انجام مسولیت باید خجالت بکشید واز مردم عذرخواهی نموده و استعفا بدهید و باید مجازات شوید
سازمانها و نهادهای نظارتی هم که عین خیالشان نیست و فقط دود این بی کفایتی و بی لیاقتی و بی مسولیتی و در نتیجه گرانی سرسام اور به چشم مردم (همیشه در صحنه ولی زیر خط ففر) میرود
ای اقایان مسول باید پاسخگو باشید به این مردم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اقای وزیر و معاون و .... ........که دریافتی کلان داری ایا اکثر کارمندان و کارگران زیر خط فقر نیستند ؟؟ شما فکر میکنید اینها هم مثل شما دریافتی کلان دارند ؟؟؟؟ شما مرفهین و سرمایه داران بی درد چه میفهمید که بی پولی (با این وضع فاجعه بار توزیع ) یعنی چه؟؟؟؟؟؟
شماها فقط فقط فکر منافع و مقام خودتان هستید اگر فکر مردم بودید که وضع جامعه اینقدر فاجعه بار نبود
مدیریت شما و امثال شما انقدر فاجعه بار و افتضاح است که برگشتیم به مانند زمان جنگ که مرغ و گوشت و .... صفی شده !!!!!!!!!!!!!!
خجالت بکشید بابت این افتضاحی که به بار اوردید استعفا بدهید و از مردم عذرخواهی کنید این کمترین کاری است که میتوانید انجام دهید
میدانید چرا نمیتوانید بازار و اقتصاد و تورم و گرانی را مدیریت کنید ؟؟؟؟
فقط فقط به دو دلیل
1- اول اینکه خودتان از این اشفته بازار سود کلانی میبرید (خودتان عامل اصلی این وضع هستید(
2- یا اینکه این مسولین مربوطه اصلا توانای و قدرت مدیریت را ندارند
که در هر صورت خیانت و ظلم اشکار به این مردم و مملکت است
اقا بخدا ما فروشگاه نداریم وتمامی کارمندان ما نیز گوشت نگرفتن ؟ترا بخدا به ادارات وسازمانهایی که فروشگاه ندارند هم گوشت بدید؟/...
ملت بیچاره بجای اینکه مطالبه گر باشید که چرا به این وضع افتادیم بجای اینکه از شان و مرتبه انسانی که خرد میشه مثل گدا ها تو صف میگن چجوری کجا کوپن شو میدید تا سر تو خم نکنی کسی تو سرت نمیزنه اگر هم گوشت بدن اول فروشگاه اتکا سپاه و ارتش بعد شما
ای آقایی که اینچنین حرف می زنی آدرس بده تا افرادی که مثل بنده تا کنون موفق به گرفتن این گوشت سهمیه ای نشدم بتوانم پیدا کنم
اول اینکه ، توزیع گوشت سهمیه ای وجود خارجی ندارد ،؟ مگر در ادارات ،و ارگانها ، دوم اینکه ، مسولین وزارت صمت ، خود از رانت گوشت بهرهمند هستند ؟ چگونه در سالهای پیش از دی ماه ۹۶ ، هیچگونه کمبود گوشت در کشور نبود ،و افزایش قیمت گوشت هم سالانه به شیب کم حتی پایین تر از تورم ، در بازار بود ؟ علت این آشفتگی بحز رانتخواری ،مسولین ادارهٔ بازرگانی دولت ، کسی دیگری نیست ؟ و اختلاف بین دو جناح هم باعث این معضلات ،و مفاسد اجتماعی شده است ؟،،،
وقتی تن ماهی 5000 تومانی که برای ما فقرا غذای لاکچری بود شده 18000 تومان ، مسئولین و مراجعین تقلید چه حکمی میدهند؟ روزه بگیریم یا نه ؟ کفاره ی گناهانمان را پرداخت مینمائید. یا ما کفاره ی گناهان شما را بایستی بپردازیم؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر