بازدید 5501

هیچ توجیهی در عدم اجرای قانون خصوصی‌سازی سرخآبی‌ها قابل پذیرش نیست

نایب رییس فراکسیون ورزش مجلس با استناد به تکلیف قانون برای واگذاری استقلال و پرسپولیس می‌گوید هیچ توجیهی در عدم اجرای قانون قابل پذیرش نیست.
کد خبر: ۸۹۶۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲ 06 May 2019

سرویس فرهنگی خبرگزاری خانه ملت – در حالی برخی رسانه‌ها از تعویق تلویحی خصوصی‌سازی سرخآبی‌ها با استناد به صحبت‌های محمدرضا داورزنی در نشست با رؤسا و نواب هیئت‌های ورزشی مازندران در ساری خبر دادند که علی اصغر یوسف نژاد نماینده مردم ساری در مجلس که در آن جلسه نیز حضور داشته، روایت دیگری دارد و می‌گوید: داورزنی در این جلسه اعلام کرد که کارهای اولیه واگذاری استقلال و پرسپولیس انجام شده، با سازمان خصوصی‌سازی ارتباط گرفته شده و این امر در حال اقدام و انجام است.

رسانه‌ها که از قول داورزنی نوشته بودند: " تمام تلاش بر این است تا این دو باشگاه تا پایان دولت به بخش خصوصی واگذار شود و در سال گذشته این طرح مصوب شد و مجلس نیز به آن نگاه ویژه‌ای داشت تا از طریق سازمان خصوصی و به هر شیوه‌ای مناسب شامل بورس و فرابورس واگذار شود." چنین تحلیل کردند که تا "پایان دولت" بدان معناست که دولت اصراری برای این امر در سال 98 ندارد.

کارهای اولیه واگذاری استقلال و پرسپولیس انجام شده است

اما علی اصغر یوسف نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در این باره گفت: قانون تکلیف کرده دولت باید در ۶ ماه اول سال ۹۸ این کار را انجام دهد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی افزود: داورزنی معاون سازمان تربیت بدنی در گزارش خود در جلسه با هیئت‌های ورزشی در ساری اعلام کرد کارهای اولیه این موضوع انجام شده، با سازمان خصوصی‌سازی ارتباط گرفته شده و این امر در حال اقدام و انجام است.

وی ادامه داد: اگر دولت یا هر نهاد دیگری نسبت به قانون در اجرا یا تفسیر مشکلی دارد، می‌تواند از مجلس استفسار کند یا لایحه اصلاحی بیاورد؛ با این حال بر اساس آنچه در بودجه سنواتی مصوب شده، این امر باید اجرایی شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تدوین ساز و کار خصوصی‌سازی سرخآبی‌ها، گفت: هیچ توجیهی در عدم اجرای قانون قابل پذیرش نیست.

نایب رییس فراکسیون ورزش مجلس همچنین از بررسی موضوع واگذاری سرخآبی‌ها به بخش خصوصی در جلسه کمیته تحقیق و تفحص از باشگاه استقلال و پرسپولیس که به گفته وی روز دوشنبه در کمیسیون فرهنگی مجلس برگزار می‌شود، خبر داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار