بازدید 16153

بیش از ۵ میلیون تن کود ازته در کشور تولید می‌شود

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: در سال به ۲ میلیون تن کود ازته داریم در حالی که کارخانه‌های پتروشیمی کشور بیش از ۵ میلیون تن تولید می‌کنند و بر این اساس کمبودی وجود ندارد.
کد خبر: ۸۹۶۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸ 05 May 2019

نورمحمد تربتی نژاد سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص نشست امروز(یکشنبه 15 اردیبهشت) ماه این کمیسیون، گفت: به منظور بررسی تامین و توزیع کود شیمیایی نشستی با حضور مسئولین وزارت جهاد کشاورزی، شرکت‌های پتروشیمی و سایر مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط برگزار شد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به صورت کلی موسسه تحقیقات آب و خاک وظیفه‌ برآورد نیازهای کشور به کود شیمیایی را بر عهده دارد، تصریح کرد: در سال گذشته به 3 میلیون تن کود شیمیایی نیاز داشتیم که 2 میلیون تن اوره و مابقی آن فسفره و پتاسه است.

نورمحمد تربتی نژاد

 

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه معمولا بیش از نیاز کشور کود ازته تولید می‌شود، ادامه داد: در سال به 2 میلیون تن کود ازته داریم در حالی که کارخانه‌های پتروشیمی کشور بیش از 5 میلیون تن تولید می‌کنند و بر این اساس کمبودی وجود ندارد و حدود 70 تا 80 درصد سایر کودهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در توزیع کودهای شیمیایی شاهد صفوف طولانی هستیم و کشاورزان از این شیوه توزیع رضایت ندارند و به موقع به دست آنها نمی‌رسد این در حال است که کود در بازار آزاد با قیمت بالاتری وجود دارد، عنوان کرد: شرکت‌های پتروشیمی نیز در این نشست مسائلی را در خصوص اشتغال‌زایی و ایجاد ارزش افزوده خود مطرح کردند، ارتباط بین شرکت‌های پتروشیمی و وزارت جهادکشاورزی به گونه‌ای نیست تا به موقع کودهای مورد نیاز را توزیع کنند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامیدر پایان، خاطرنشان کرد: مقرر شد جلسات بیشتری توسط نایب رئیس کمیسیون در زمینه بررسی مشکلات بخش تولید و توزیع کودهای شیمیایی برگزار شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار