بازدید 3792

30 مظنون حملات تروریستی سریلانکا فراری هستند

کد خبر: ۸۹۶۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 05 May 2019

رئیس جمهوری سریلانکا با اشاره به اینکه احتمالا داعش مسئول حملات تروریستی دو هفته پیش در این کشور بوده است، گفت که نزدیک به 30 مظنون این حملات هنوز متواری هستند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «مایتریپالا سیریسنا» رئیس جمهوری سریلانکا تاکید کرد که همه افراد وابسته به گروه تروریستی داعش در این کشور شناسایی شده اند.

سیریسنا قول داد که تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری که قرار است اواخر سال جاری میلادی در سریلانکا برگزار شود، امنیت را برقرار و تروریسم را دفع کند.

به گزارش ایرنا، شهر کلمبو پایتخت سریلانکا روز یکشنبه 21 آوریل (اول اردیبهشت) هدف چندین حمله تروریستی به کلیساها و یک هتل قرار گرفت.

در مجموع هشت انفجار و حمله انتحاری در کلمبو رخ داد که 253 نفر کشته و بیش از 500 تن مجروح به دنبال داشت.

کلیساهای سریلانکا دو هفته است که مراسم روز یکشنبه خود را به دلیل احتمال حملات تروریستی مجدد لغو کرده اند و مقام های مذهبی این شهر از مدارس مذهبی نیز خواسته اند که فعلا بسته بمانند.

طبق تحقیقات و بررسی ها درباره عوامل انفجارهای کلمبو، 'محمد ظهران هاشم' که مروج وهابیت بوده و پیروان خود را به کشتن غیرمسلمانان و حتی مسلمانان دعوت می کرد، به عنوان عامل اصلی این حملات شناسایی شده است.

هاشم ابتدا عضو گروه تندروی جماعت توحید بود، اما پس از مدتی از این گروه جدا شد و گروهکی را ایجاد کرد که وابسته به داعش است.

گروه تروریستی داعش دو روز پس از انفجارهای کلمبو، مسئولیت این انفجارها را به عهده گرفت.
سریلانکا به دلیل دشواری تشخیص افراد مشکوک که صورت خود را می پوشانند، پس از این حملات استفاده از روبنده را برای زنان مسلمان این کشور ممنوع اعلام کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار