بازدید 3242

ساخت ۲۰۰ خوابگاه جدید تا پایان سال جاری

کد خبر: ۸۹۶۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵ 04 May 2019

معاون دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از ساخت ۲۰۰ سرای دانشجویی جدید تا پایان سال جاری در سطح دانشگاه‌های کشور خبر داد.

به گزارش مهر، به نقل از صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، مجتبی صدیقی با اشاره به ضرورت وجود سراهای دانشجویی برای دانشجویان تصریح کرد: یکی از نیازهای دانشجویان داشتن مکانی امن برای زیستن و ادامه تحصیل است که در چند سال اخیر بسیاری از سراهای دانشجویی که از بافت قدیمی و فرسوده داشتند، مرمت و بازسازی شدند.

وی خاطرنشان کرد: در ۳ سال گذشته که طرح ارتقا کیفیت سراهای دانشجویی در دستور وزارت علوم قرار گرفت و این سراها از ۱ تا ۵ رتبه بندی شدند و سراهای دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا از کیفیت نسبتاً خوبی برخوردار بوده‌اند.

رئیس سازمان امور دانشجویان اضافه کرد: از سال گذشته سراهای دانشجویی درجه ۵، به درجه ۴ ارتقا پیدا کردند و در سال ۹۸ نیز ارتقا آنها به درجه ۳ را هدف گرفته‌ایم و بر این اساس تاکنون حدود ۵۷۸ سرای دانشجویی در طرح ارتقا کیفیت شرکت داشته‌اند.

وی با اشاره به وجود ۱۰۵۰ سرای دانشجویی در سطح کشور عنوان کرد: برآوردهایی که در رابطه با سراهای دانشجویی انجام شده، نشان دهنده نیاز ۷۵ هزار نفری سراهای دانشجویی برای دانشجویان است.

وی افزود: درصدد هستیم تا پایان برنامه و طرح ارتقا کیفیت سراهای دانشجویی ۲۰۰ سرای دیگر نیز با یاری خیرین و صندوق رفاه احداث کنیم تا به استاندارد مطلوب برسیم.

صدیقی با تأکید بر بهداشت غذای دانشجویان یادآور شد: یکی دیگر از اهداف این طرح ارتقا سلامت نظارت بر بهداشت غذای دانشجویان است که تمام آشپزخانه‌های دانشگاه کشور از روش سنتی به صنعتی تبدیل شوند.

معاون دانشجویی وزیر علوم تحقیقات و فناوری یادآور شد: تا کنون ۱۱۵ آشپزخانه از روش پخت سنتی به آشپزخانه‌های صنعتی تبدیل شده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار