بازدید 20214
روزنامه ABC فاش کرد؛

چگونه طرح آمریکا و وزیر دفاع ونزوئلا برای دستگیری مادورو شکست خورد!؟

بحران سیاسی ونزوئلا با مداخله‌های آمریکا، وارد مرحله خطرناکی شده است، به گونه ای که تلاش های خوان گوایدو رئیس جمهور خودخوانده و رهبر مخالفان دولت ونزوئلا با همکاری آمریکا شکست خورد. در همین زمینه، خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از روزنامه اسپانیایی ABC از طرح آمریکا برای دستگیری نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا در جریان کودتا در این کشور پرده برداشت.
کد خبر: ۸۹۶۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱ 03 May 2019

بحران سیاسی ونزوئلا با مداخله‌های آمریکا، وارد مرحله خطرناکی شده است، به گونه ای که تلاش های خوان گوایدو رئیس جمهور خودخوانده و رهبر مخالفان دولت ونزوئلا با همکاری آمریکا شکست خورد.

به گزارش «تابناک»؛ گوایدو که خود را رئیس جمهوری ونزوئلا خوانده، از طرفدارانش خواسته است با حضور در خیابان ها، ضربه نهایی را به حکومت مادورو وارد کنند.

در همین زمینه، اسپوتنیک به نقل از روزنامه اسپانیایی ABC از طرح آمریکا برای دستگیری نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا در جریان کودتا در این کشور پرده برداشته است.

بر اساس این گزارش و به نقل از یک منبع در شورای امنیت ملی آمریکا، دولت ترامپ به توافق با ارتش ونزوئلا و وزیر دفاع این کشور در جریان کودتای روز سه شنبه رسیده بود که بر اساس آن، مادورو توسط ارتش ونزوئلا دستگیر می شد و گوایدو دولت را در این کشور تشکیل می داد.

طبق گزارش این روزنامه اسپانیایی، واشنگتن ظاهرا با وزیر دفاع ونزوئلا، ولادیمیر پادرینو لوپز، از طریق مذاکرات تلفنی که طی چند ماه گذشته انجام شده است، به توافق رسیده بود.

پادرینو همراه با وزرا و ژنرال های دیگر، گفته بود توافقنامه هایی را که توسط رئیس جمهور خودخوانده خوان گوایدو اعلام شده بود را پذیرفته است. این نقشه راه شامل برگزاری انتخابات جدید در یک ماه ـ یکی از وعده های اصلی گوایدو ـ و شناسایی قانونگذاران موقت و مشروعی برای هدایت دولت بوده است.

چگونه طرح آمریکا و وزیر دفاع ونزوئلا برای دستگیری مادورو شکست خورد!؟

از سوی دیگر، بر اساس گزارش هایی، مایکل مورنو رئیس دیوان عالی به عنوان یکی از متحدان مادورو، قرار شد، غیرمشروع بودن مجلس مؤسسان ـ قانون گذار موقت وفادار به مادورو که به موجب حکم ریاست جمهوری در سال 2017 تشکیل شد ـ را اعلام کند.

همچنین بر اساس این گزارش، ارتش قرار بود یا قانونی به مادورو اخطار دهد که کشور را به سوی ونزوئلا ترک کند و یا اینکه در صورت عدم ترک کشور، دستگیر می شد.

از سوی دیگر، قرار بود توافقاتی در پایگاه هوایی لاکارلوتا در کاراکاس (جایی که گوایدو با انتشار یک ویدئو از ارتش خواست به او بپیوندند) امضا شود. با این حال، رهبری نظامی ونزوئلا در لحظات آخر از اقدام علیه مادورو منصرف شد و کودتا با شکست مواجه شد.

طبق گزارش ABC، مقامات کاخ سفید از آنچه روز سه شنبه اتفاق افتاده اطلاعی ندارند، در حالی که برخی منابع بر این باورند که کودتا در لحظات آخر از سوی پادرینو از ریل خارج شد و او از طرح مورد نظر آمریکایی ها و توافق با آنها عدول کرد.

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا در توئیتر خود مردم این کشور را به خاطر دفاع از میهن و نظم مبتنی بر قانون اساسی به حضور در خیابان‌ها فراخواند. وی افزود: با فرماندهان ارتش صحبت کردم. نیروهای مسلح ونزوئلا اعلام کردند که به قانون اساسی و میهن کاملا پایبندند.

ژنرال پادرینو نیز وفاداری دوباره خود به دولت ونزوئلا و شخص مادورو را یک بار دیگر اعلام کرد و از لزوم مقابله با اقدامات خشونت بار از سوی مخالفان سخن گفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸۶
انتشار یافته: ۱۸
کودتا و خشونت و تحریم و جنگ های داخلی در کشورهایی که مخالف امریکا هستند به وقوع می پیونده که ریشه همه ان بر می گردد به امریکا جهان خوار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
بله.تکبیر. فساد اقتصادی هم در همون کشورهای مخالف آمریکا به وقوع می پیونده که این یکی رو هنوز کسی دلیلش رو نمیدونه.
امریکا باید یک جوری شکست بخورد و ابر قدرتیش تمام شود
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
این منفی دهندگان امریکایی هستند
ونزوئلا بزرگترین ذخایر نفت را دارد اینکه حق با روسیه و مادورو، یا آمریکا و گوایدو است مهم نیست مهم وضعیت زندگی مردم ونزوئلا صاحبان اصلی این ثروت هستند که کمترین اهمیتی برای آمریکا و روسیه ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
اشتباهی منفی دادم
دیکتاتور ونزوئلا باید بره دیر و زود داره سوخت و سوز هم داره ولی میره
پاسخ ها
مسعود
| United States of America |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
چون آمریکا فرمودند؟ یا نظر شخصی تونه که بدلیل مطالعات عمیق و طولانی در سیاست کسب کردی؟؟؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
کسی کهب رای مردم انتخاب شده دیکتاتور نیست اینجوری باشه رئیس جمهور فارنسه هم بره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
خوب بره یا نره به من و تو چه ، ، شما اگر بیل زن هستی باغچه خودت را بیل بزن ،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
چی میگی تو؟ این بابا تو انتخابات ریاست جمهوری رای آورده.
«به مادورو اخطار کند که کشور را به سوی ونزوئلا ترک کند»
احتمالا منظورتان کشور دیگری بوده که اشتباه تایپ شده ولی در هر صورت به نظر می‌رسد مادورو مجبور خواهد شد ونزوئلا را ترک کند چون فشارهای داخلی و خارجی زیاد است و اوضاع اقتصادی این کشور هم بسیار بحرانی است و هر روز تعداد بیشتری از مقامات سیاسی و نظامی به گوایدو ملحق می‌شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
پاشنه آشیل تمام دیکتاتورها اقتصاده
مادورو یک دیکتانوره ما موندیم چرا تابناک با مقاله هاش از دیکتاتور حمایت میکنه!
چرا؟ برای اینکه ونزولا درگیر یک شورش تحت حمایت آمریکاست در واقع وارداتی ست...با انقلاب اشتباه نگیرید..
ذخایر انرژی؛ عاملی که باعث میشه بزرگترین کشور مصرف کننده انرژی، کشورهای صاحب انرژی رو با هر روشی زیر سلطه خودش بکشه
و وقتی تحت سلطه قرار گرفت دیگه براش فرقی نمیکنه اون کشور چه کارهای ضد بشری ای انجام بده
هرجا نظامیان یا شبه نظامیان حکومت می کنند وای به حال مردم آن کشور.
مهم اینه که گوایدو هم دلش به حال مردم نسوخته و اگر آون جای مادرو بشینه در طولانی مدت وضع مردم عوض نمیشه فقط سلطه آمریکا بر ذخایر نفتی ونزوئلا به دست مردی از ونزولا به نام گوایدو ایجاد خواهد شد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر