بازدید 5286
۲
محمودزاده:

اختلاف قیمت ۲ هزار تومانی گندم بین ایران و عراق

نایب رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: گران شدن آرد صنعتی باعث افزایش فشار بر مصرف‌کنندگان و تعطیلی تعداد بسیار زیادی از کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولید ماکارونی و شیرنی می‌شود.
کد خبر: ۸۹۶۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۳ 03 May 2019

جلال محمودزاده نایب رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص دلالیل کمبود ماکارونی در بازار ، گفت: قبلا در خصوص افزایش قیمت و کاهش تولید ماکارونی در بازار هشدار داده بودم.

هزار میلیارد یارانه آرد صنعت صرف افزایش قیمت 100تومانی گندم شد

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت قیمت خرید تضمینی گندم را از یک هزار و 420 تومان به یک هزار و 600 تومان افزایش داد اما نمایندگان مردم در مجلس باتوجه به افزایش هزینه تولید این قیمت را نیز ناکافی دانستند، تصریح کرد: در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 98 یارانه آرد صنعتی حذف و با این اقدام یک هزار میلیارد تومان  صرفه جویی شد، هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی شده از محل حذف یارانه صنعت در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت تا قیمت خرید تضمینی گندم را به یک‌هزار و 700 تومان برساند.

اختلاف قیمت 2 هزار تومانی گندم بین ایران و عراق

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حذف یارانه آرد صنعتی کارشناسی نیست و خود دولت باید قیمت خرید تضمینی گندم را به دو هزار و 400 تومان می‌رساند زیرا در حال حاضر بین ایران و عراق به عنوان کشور همسایه 2 هزار تومان اختلاف قیمت وجود دارد، ادامه داد: گران شدن آرد صنعتی باعث افزایش فشار بر مصرف‌کنندگان و تعطیلی تعداد بسیار زیادی از کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولید ماکارونی و شیرنی می‌شود.

حذف یارانه آرد صنعت واحدهای تولیدی را تعطیل می‌کند

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر تولید ماکارونی با توجه افزایش قیمت آرد مورد نیاز کاهش یافته و کارخانه‌ها تعدای از نیروهای خود را اخراج کرده‌اند، گفت: کاهش یارانه آرد صنعتی تاثیر مستقیم بر افزایش قیمت و کاهش تولید ماکارونی و سایر محصولات تولید شده با این نوع آرد دارد.

قیمت 2 هزار و 500 تومانی گندم از قاچاق جلوگیری می‌کند

محمودزاده با اشاره به اینکه دولت باید قیمت خرید تضمینی گندم را حدودا 600 تومان در هرکیلوگرم افزایش دهد و یارانه آرد صنعتی را به میزان قبل خود برگرداند، عنوان کرد: اگر قیمت گندم را به 2 هزار 500 در هر کیلوگرم افزایش ندهیم باعث قاچاق گندم می‌شود و درحال حاضر نیز این موضوع آغاز شده،  برخی از افراد سودجو با پیش خرید گندم کشاورزان این محصول را قاچاق و یا در دامداری‌ها مصرف می‌کنند.

دولت برای جبران گندم قاچاق شده مجبور به واردات حدودا 5 میلیون تن می‌شود

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قیمت نهاده‌های مانند ذرت، سویا و جو افزایش بسیار زیادی داشته و شرکت پشتیبانی امور دام حمایت‌های به موقعی ندارد به همین دلیل بخشی از گندم تولیدی کشور باتوجه به پایین بودن قیمت در دامداری‌ها مصرف می‌شود، عنوان کرد: دولت به منظور جبران کسری گندم قاچاق و مصرف شده در دامداری‌ها مجبور به واردات 4 تا 5 میلیون تن با قیمت چهار هزار تومان می‌شود.

هزار میلیارد تومان یارانه آرد صنعتی به محل خود بازگردانده شود

نایب رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایانخاطرنشان کرد: هفته گذشته در نشست مشترک با وزیر جهاد کشاورزی یادآوری کردیم که دولت باید سریعا در زمینه جلوگیری از قاچاق و افزایش قیمت گندم تصمیم‌گیری کند و هزار میلیارد تومان یارانه حذف شده آرد صنعتی را به محل خود بازگرداند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
گندم باید کیلویی 3000تومان بشه
دولت حاضره گندم ۴۰۰۰ وارد کنه ولی نصف اینو از کشاورز نخره
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل