بازدید 8916

ایمانی: عباس عبدی در حال خودزنی است

کد خبر: ۸۹۶۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲ 02 May 2019
قاتل طلبه همدانی در کمتر از ۲۴ ساعت به دست ماموران نیروی انتظامی کشته شد، اما پرونده این ماجرا هنوز باز و البته داغ است. از هدف گرفتن فضای مجازی و مشخصا اینستاگرام گرفته تا دعوا درباره عوامل اجتماعی و سیاسی موثر در رشد ارازل و اوباش. در این میان یادداشت عباس عبدی تحلیل‌گر اصلاح طلب پیرامون نقش اصولگریان در پرورش گروهی که ارازل و اوباش خوانده می‌شوند، با واکنش‌های بسیاری همراه شد. کیهان و دیگر اصولگرایان حسابی وی را نواختند. ناصر ایمانی تحلیل‌گر اصولگرا در گفتگو با «آزادی» با لحنی ملایم‌تر، اما به مخالفت با تحلیل عبدی می‌پردازد. او معتقد است که سیاسی کردن یک ماجرای اجتماعی نتیجه خوبی ندارد و اگر این نگاه جناحی با مقابله اصولگرایان همراه شود حتما تاثیرات منفی در انتخابات پیش‌رو خواهد داشت.

*نگاه عباس عبدی درباره نقش اصولگرایان در بسترسازی برای رشد ارازل و اوباش با انتقادات گسترده اصولگرایان همراه بود. نظر شما چیست؟

من از این منظر به تحلیل قابل تاسف دوست عزیزم آقای عبدی می‌پردازم که همه جریان‌های سیاسی به خصوص جریان اصلاح طلب همیشه این انتقاد را به فضای عمومی کشور داشته‌اند که هر موضوعی به سرعت سیاسی و از جایگاه خود خارج می‌شود. یک موضوع محیط‌زیستی، هنری، فرهنگی، اقتصادی و ... را نباید سیاسی کنیم، چون بعد از آن راه‌حل‌ها نیز در قالب سیاسی یافته می‌شود و راهکار کارشناسی شده تخصصی پیدا نمی‌کنیم.

*این قتل را اصلاح طلبان یا آقای عبدی سیاسی نکرده‌اند. بحث عباس عبدی تنها عواملی است موجب رشد طبقه اراذل (به عنوان یک موضوع اجتماعی) شده است.

اگر بخواهیم همه مسائل را ریشه یابی کرده و خیلی خیلی به عقب برگردیم ممکن است در آخر به نظام سیاسی در کشور برسیم، اما رسیدن به اینجا مشکلی را حل نمی‌کند و کسی نیز این را نمی‌پذیرد.

این مساله اخیر به نظر می‌رسد که یک موضوع کاملا اجتماعی باشد و هنوز هم کاملا روشن نیست. مراکز ذی‌ربط هنوز انگیزه‌ها و دلایل این رویداد را بررسی نکرده‌اند. یک نفر از ارازل اوباش که به گفته مسئولان سابقه‌دار بوده و زندان رفته و ... مرتکب قتلی شده و این موضوع اصلا سیاسی نیست و هیچ رگه‌ای وجود ندارد که مساله را سیاسی کنیم. آقای عبدی این موضوع اجتماعی را سیاسی آن هم از نوع جناحی کرده است. من از شما می‌پرسم. اگر ما اینطور بگوییم که ارازل و اوباش رگه سیاسی دارند و به جریان اصلاح طلب می‌رسند، چه خواهید گفت؟ این خط خنده‌دار است.

*عباس عبدی در یادداشت خود دلایلی را ذکر کرده و بر اساس آن‌ها می‌گوید که اصولگرایان موجب رشد ارازل شده‌اند. شما هم اگر بخواهید این موضوع را به اصلاح طلبان نسبت دهید باید دلایلی داشته باشید.

ما دلیل محکمی داریم. ما می‌گوییم که سالیان سال در این کشور هر وقت اعتراض شده و درگیری رویداده اصلاح طلبان حمایت کرده‌اند. اصلاح طلبان حامی بزرگترین فجایع از جمله شیشه‌شکستن‌ها و آتش‌زدن‌ها و ... که کار ارازل و اوباش است، بوده‌اند. درست است که ما این را بگوییم؟ من این را غلط می‌دانم، اما می‌توان گفت که جریان اصلاح طلب ارازل و اوباش را حمایت کرده و دلیلش نیز سال ۸۸، کوی دانشگاه و اعتراضات سال ۹۶ است.

*اما اصلاح‌طلبان در همه اعتراضات مورد اشاره شما با خشونت مخالف بوده‌اند. در هر اعتراضی ممکن است عده‌ای روند اعتراض‌ها را از مسیر اولیه خارج کنند.

این حرف را نزنید، چون بحث دیگری است و برنگردیم به آن موضوعات. بحث من این است که اگر بگوییم یک جریان از ارازل و اوباش حمایت کرده است و دلیلش نیز تتلو است، حرف منطقی نیست. تتلو یک خواننده است که حامیانش عده خاصی هستند. کسی او و طرفداران او را در دسته ارازل و اوباش قرار نمی‌داد. خود شما الان جرات می‌کنید در سایت خود بزنید که همه طرفداران تتلو ارازل و اوباش هستند؟ بعد آقای عبدی می‌گوید جریان اصولگرا طرفدار ارازل بودند و این قاتل را رشد داده‌اند. دلیشان نیز حمایت از تتلو است. این تحلیل بسیار سبک است، آن هم در آستانه انتخابات.

قبول می‌کنید که اصولگرایان نیز حرف‌های سخیف‌تر از این به جریان اصلاح طلب نسبت دهد. آن وقت این رویه به انتخابات آتی کمک می‌کند؟ به نظر من آقای عبدی در حال خودزنی برای جریان سیاسی خود هستند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان