بازدید 9545
توسط نشر گلگشت و ترجمه وحید نمازی منتشرشد؛

کتاب‌خواندنی «چرافوتبال‌مهم‌است» نوشته پله برزیلی

من به جای نوشتن چنین چیز‌هایی، تلاش کرده ام تا در داستان‌هایی که نقاط همپوشانی فراوانی هم دارند، تعریف کنم چگونه خودم به عنوان یک شخص و یک بازیکن تکامل پیدا کردم و کمی هم درباره‌ی تکامل فوتبال و جهان حرف بزنم
کد خبر: ۸۹۶۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱ 02 May 2019

کتاب «چرا فوتبال مهم است» نوشته‌ی پله، اسطوره فوتبال برزیل، توسط نشر گلگشت منتشر شد. این کتاب که در سال ۲۰۱۵ توسط برترین فوتبالیست تاریخ برزیل منتشر شده، بوسیله وحید نمازی، نویسنده و روزنامه نگار ورزشی به فارسی برگردانده شده و به عنوان تازه‌ترین ترجمه او در نمایشگاه کتاب تهران نیز عرضه شده است.

به گزارش تابناک ورزشی، پله این کتاب را با کمک برایان وینتر، خبرنگار ارشد رویترز در برزیل نوشته و در آن با تمرکز بر روی پنج جام جهانی مختلف که در آن‌ها به عنوان بازیکن حضور داشته و یا به نحوی بر میزبانی و برگزاری آن‌ها تاثیرگذار بوده، به بررسی برجسته‌ترین دوران زندگی اش پرداخته و با یادآوری خاطرات تلخ و شیرینش از رویداد‌های مختلف و همچنین حضورش در دنیای تجارت و سیاست، نقش فوتبال در تغییرات جهانی و تبدیل آن از یک سرگرمی به یک صنعت بزرگ را بررسی کرده است. تاثیرات متقابل فوتبال و دیگر پدیده‌ها بر یکدیگر و نحوه تعامل حکومت‌ها با فوتبال و ستاره‌های آن، از بخش‌های خواندنی و مهم این کتاب به شمار می‌آیند.

کتاب خواندنی «چرا فوتبال مهم است» نوشته وحید نمازی

یکی از برترین فوتبالیست‌های تاریخ و وزیر اسبق ورزش برزیل در مقدمه کتاب «چرا فوتبال مهم است» می‌نویسد: «در این کتاب تلاش می‌کنم تا برخی از تغییرات شگرف و اتفاقاتی که سفر بزرگ زندگی ام را رقم زد، شرح دهم. همچنین در این مورد صحبت می‌کنم که فوتبال چگونه با متحد کردن ملت‌ها با یکدیگر و دادن حس هدفمندی و غرور به کودکانی محروم مانند من، در طول زندگی ام کمک کرد تا دنیا به جایی بهتر تبدیل شود. این یک کتاب زندگینامه‌ی خودنوشت یا خاطرات مرسوم نیست و تمام آن چه که در زندگی من روی داده هم در صفحات این کتاب نیامده است. من به جای نوشتن چنین چیز‌هایی، تلاش کرده ام تا در داستان‌هایی که نقاط همپوشانی فراوانی هم دارند، تعریف کنم چگونه خودم به عنوان یک شخص و یک بازیکن تکامل پیدا کردم و کمی هم درباره‌ی تکامل فوتبال و جهان حرف بزنم.»
گفتنی است پیش از این نیز کتاب‌های «دیوانه‌های فوتبال»، «بازیکن مخفی»، «حالا وقت دویدن است» توسط نشر چشمه و «پسران بد فوتبال» توسط نشر گلگشت (ناشر تخصصی کتاب‌های ورزشی)، با ترجمه وحید نمازی منتشر شده بود.

کتاب خواندنی «چرا فوتبال مهم است» نوشته وحید نمازی

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار