بازدید 8657
پیمانه اقتصادی؛

وزیر نفت: صفر کردن صادرات نفت ایران، آرزوی آمریکاست/ کم فروشی در محصولات لبنی خلف محرز است/ مقام مسئول: ابلاغیه برای افزایش قیمت نان نداریم/ رشد لجام گسیخته قیمت خودرو‌های وارداتی

این پیمانه تیتر‌هایی همچون اهتزاز پرچم بازار سرمایه در ارتفاع ۲۲۰ هزار واحدی، بازار اوراق مسکن؛ حبس بازه‌ای «تسه‌ها»، افزایش قیمت در بازار سکه تهران، بهای جهانی طلا با کاهش روبرو شد، پیاز رکورددار گرانی، مرغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی در همه جای ایران، بهای دلار ۲۰۰ تومان افزایش یافت و خروج ارز برای واردات ۷۴ تن قرقره و دوک به کشور را در بر دارد.
کد خبر: ۸۹۶۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 02 May 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون اهتزاز پرچم بازار سرمایه در ارتفاع ۲۲۰ هزار واحدی، بازار اوراق مسکن؛ حبس بازه‌ای «تسه‌ها»، افزایش قیمت در بازار سکه تهران، بهای جهانی طلا با کاهش روبرو شد، پیاز رکورددار گرانی، مرغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی در همه جای ایران، بهای دلار ۲۰۰ تومان افزایش یافت و خروج ارز برای واردات ۷۴ تن قرقره و دوک به کشور را در بر دارد.

وزیر نفت: صفر کردن صادرات نفت ایران، آرزوی آمریکاست

بیژن زنگنه وزیر نفت با اشاره به اینکه برخی مطرح می‌کنند که آیا امکان دریافت نفت به جای هزینه بازپرداخت پروژه‌ها و طرح‌ها برای افراد وجود دارد یا خیر، گفت: هم وزارت نفت و هم دولت با این اقدام موافقند که بازپرداخت طرح‌ها و گروه‌هایی که برای وزارت نفت انجام می‌شود به صورت نفتی پرداخت شود. وزیر نفت با تأکید بر اینکه صفر کردن صادرات نفت ایران گرچه آرزوی آمریکاست اما محقق نخواهد شد، توضیح داد: ایران با هیچ کشوری در منطقه دشمن نیست اما دو کشور همسایه ما با اتکا به ظرفیت تولید نفت خود بیانیه منتشر می‌کنند، در حالی که نسبت به ظرفیت تولید و ذخیره خود غلو می‌کنند.

کارشناسان مستقل بازار به این موضوع آگاهند که این کشورها هنوز نتوانسته تأییدیه قابل قبولی برای ذخایر نفتی خود دریافت کنند. به نقل از مهر، وی با اشاره به اینکه ایران هیچ گاه از نفت به عنوان ابزار سیاسی استفاده نکرده است، گفت: هر کس از نفت به عنوان ابزار سیاسی استفاده کند باید تبعات آن را بپذیرد. این در حالی است که باید گفت بازار نفت با بیانیه اداره نمی‌شود. به گفته زنگنه، یکی از اقداماتی که امسال صورت خواهد گرفت، استفاده از نقدینگی است که در اختیار مردم است، زیرا می‌توان از این نقدینگی برای توسعه بیشتر صنعت نفت استفاده کرد.

اهتزاز پرچم بازار سرمایه در ارتفاع ۲۲۰ هزار واحدی

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه، با افزایش  ۳۴۶۶ واحدی معادل ۱.۶۰ درصد به رقم ۲۲۰ هزار و ۱۰۸ واحد رسید. با رشد دیروز، در مجموع این هفته، نماگر بورس بیش از ۱۶۳۰۰ واحد تقویت شده است. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۹۹۹ واحدی معادل ۱.۶۰ درصد به رقم ۶۳ هزار و ۴۳۴ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۷۷۲ واحدی معادل ۱.۷۶ رصد، عدد ۴۴ هزار و ۶۵۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۵۳۸ واحدی معادل ۱.۷۶ درصد به رقم ۳۱ هزار و ۱۱۱ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۶۵۲ واحد افزایش معادل ۱.۴۹ درصد را رقم زد و به سطح ۲۴۸ هزار و ۵۴ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۲۵۴۲ واحد افزایش معادل ۱.۵۶ درصد به رقم ۱۶۵ هزار و ۳۴۰ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۹۵۱ واحد افزایش معادل ۱.۶۷ درصد همراه بود و عدد ۴۲۳ هزار و ۱.۶۷ واحد را به نمایش گذاشت. 

وزیر نفت: صفر کردن صادرات نفت ایران، آرزوی آمریکاست/

بیشتر شاخص‌های بورسی مهم جهانی رو به بالا حرکت کردند

در معاملات روز چهارشنبه بورس‌های جهان، افزایش خوش بینی‌ها نسبت به حل و فصل اختلافات تجاری بین چین و آمریکا و انتشار آمار مثبت از منطقه یورو باعث شد تا روز خوبی برای معامله گران رقم بخورد. پس از آن که چاک شومر، رهبر سناتورهای دموکرات از توافق این حزب با جمهوری خواهان بر سر تأیید لایحه بودجه ۲ تریلیون دلاری تقویت زیرساخت‌های آمریکا خبر داد، شاخص‌های بورس آمریکا گام در مسیر صعودی نهادند. شاخص "داو جونز اینداستریال اوریج" کار خود را با صعود ۰.۱۴ درصدی و ایستادن در سطح ۲۶ هزار و ۵۹۲.۵ واحدی به پایان رساند، شاخص "اس اند پی ۵۰۰" با ۰.۰۹ درصد افزایش تا ۲۹۴۵.۸۱ واحد بالا آمد اما شاخص "نزدک کامپوزیت" ۰.۶۶ درصد کاهش یافت و به سطح ۸۱۰۷.۷۷ واحدی عقب نشست. این شاخص‌ها ماه آوریل را به ترتیب با صعود ۳.۹ درصدی، ۲.۶ درصدی و ۴.۹ درصدی به پایان رساندند. ویلی دلویچ، استراتژیست سرمایه‌گذاری در مؤسسه "رابرت بیرد" گفت: با وجود اخبار مثبت از سرمایه‌گذاری بر روی زیرساخت‌ها و تداوم پیشرفت مذاکرات تجاری، بهانه کافی برای صعود شاخص‌ها وجود داشت. در قاره سبز، شاخص "استوکس ۶۰۰" که در بر دارنده نماد ۶۰۰ شرکت بزرگ بورسی اروپایی است ۰.۰۱ درصد افزایش یافت. بورس‌ها در آسیا نیز صعودی بودند: شاخص بورس سیدنی استرالیا بیش از ۰.۵ درصد افزایش یافت و شاخص‌های بورسی سنگاپور و کره جنوبی نیز سبز پوش بودند. بورس‌های ژاپن و چین به دلیل تعطیلات امروز فعالیتی نداشتند.

بازار اوراق مسکن؛ حبس بازه‌ای «تسه‌ها»

اوراق تسهیلات مسکن دی 96 «تسه 9610» طی معاملات روز چهارشنبه بیش از 5/ 0 درصد افزایش قیمت پیدا کرد و به بهای 48 هزار و 253 تومان به فروش رفت. اغلب دیگر سررسیدهای وام نیز سبزپوش شده و افزایش قیمت را تجربه کردند و میانگین قیمتی آنها وارد کانال 49 هزار تومانی شد. نکته‌ای که در معاملات چند روز اخیر سررسیدهای وام مسکن به چشم می‌خورد عدم توانایی این اوراق در شکست حبس بازه‌ای و صعود به بالای مرز ۵۰ هزار تومانی است. از تاریخ ۲۰ فروردین ماه که «تسه۹۶۱۰» به کانال ۴۹ هزار سقوط کرد، تنها یک روز و به تاریخ ۲۸ فروردین توانسته، بالای مرز ۵۰ هزار تومانی به تنفس بپردازد و در سایر روزها زندانی قیمت‌های بازه ۴۷ تا ۴۹ هزار بوده است. افت ۷۳ درصدی حجم معاملات مسکن در فروردین نسبت به مدت مشابه سال قبل گویای رکود بازار تسه‌هاست.

افزایش بهای در بازار سکه تهران

به گفته کشتی آرای؛ در پایان معاملات دیروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با کاهش ۸۵ هزار تومانی نسبت به روز قبل، به رقم ۵,۰۴۰,۰۰۰ تومان رسید. هر قطعه سکه تمام طرح قدیم نیز به قیمت ۴,۷۹۰,۰۰۰ تومان فروخته شد که نسبت به روز قبل، ۵۵ هزار تومان افزایش داشت. هر نیم سکه بهار آزادی ۲,۷۵۵,۰۰۰ تومان قیمت گذاری شد و هر ربع سکه بهار آزادی نیز به ۱,۷۹۰,۰۰۰ تومان رسید. هر سکه یک گرمی با افزایش ۴ هزار تومانی به رقم ۹۶۴ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار با افزایش قیمت، رقم ۴۵۲,۲۰۰ تومان است. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، ۱،۹۶۰،۰۰۰ تومان قیمت گذاری شد که نسبت به روز سه شنبه، ۲۷ هزار تومان افزایش داشت. حباب سکه نیز، ده هزار تومان افزایش داشت و به ۵۸۰ هزار تومان است.

قیمت جهانی طلا با کاهش روبه رو شد

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز چهارشنبه بازار سنگاپور ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۲۸۰.۲۴ دلار رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۲۸۱.۶۰ دلار رسید. در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۲ درصد کاهش یافت و ۱۴.۹۱ دلار معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و در ۸۸۵.۹۱ دلار ایستاد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد کاهش، به ۱۳۷۵.۵۷ دلار رسید.

کم فروشی در محصولات لبنی خلف محرز است

تابش رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان به شرکت‌های لبنی هشدار داد، هر گونه افزایش قیمت تخلف محسوب می‌شود و پرونده متخلفان نیز به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود. وی درباره افزایش ۲۰۰ تومانی قیمت خامه کوچک گفت: هر گونه افزایش قیمت محصولات لبنیتخلف محسوب می‌شود و تولیدکنندگان باید قیمت را کاهش دهند، در غیر این صورت پرونده آن‌ها به تعزیرات ارسال می‌شود. وی در واکنش به کم فروشی در محصولات لبنی افزود: این اقدام تخلف محرز است، چندین بار  با چنین تخلفاتی مواجه شدیم، با آن‌ها برخورد کردیم و پرونده شان را به تعزیرات فرستادیم.

پیاز، رکورددار گرانی

مرکز آمار ایران اعلام کرد: بررسی قیمت اقلام خوراکی در فروردین ماه امسال در مقایسه با ماه مشابه پارسال نشان می دهد که بیشترین افزایش به «پیاز» با رشد 459.5 درصدی تعلق داشت. بیشترین افزایش قیمت در فروردین ماه امسال نسبت به ماه گذشته (اسفند 97)، مربوط به اقلام «پیاز» با 143.3 درصد، « سیب زمینی» با ٥٩.١ درصد و « پرتغال محصول داخل» با ٢٥.٥ درصد رشد اختصاص داشتند. همچنین «تخم مرغ ماشینی » 4.1 درصد و «مرغ ماشینی » ٢.٨ درصد نسبت به اسفند کاهش قیمت داشته اند. رکورد دار افزایش قیمت نسبت به فروردین 97 پس از پیاز، «رب گوجه فرنگی» با ٢٣٤.٧ درصد، «سیب زمینی » با ٢٠٧.٨ درصد، «سیب درختی زرد» با ١٦٦.٤ درصد، « گوجه فرنگی» با ١٤٩.٧ درصد و « خیار» با ١٤٠.٩ درصد رشد ارزش داشتند.

مرغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی در همه جای ایران

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: مردم مطمئن باشند که برای ماه رمضان و کل سال مشکلی در تأمین کالاهای اساسی نداریم. امروز بدون دخالت دولت، مرغ در همه جای ایران به قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان توزیع می‌شود. تابش در ادامه گفت: سازمان حمایت در تنظیم بازار به صورت متوسط روزانه قیمت ۹۲ قلم کالا را کنترل می‌کند و از نظر کمبود و مازاد تأمین نظارت دارد. به طور مثال برنج هندی به اندازه لازم در کف بازار تأمین داشته‌ایم. او با تأکید بر اینکه هیچ تغییری در قیمت در بخش تحویل خودرو به مصرف‌کننده نداشته‌ایم افزود: تدابیر افزایش فروش فوری‌ها و افزایش تحویل تعهدات عقب افتاده با افزایش تولید قیمت‌ها را تعدیل خواهد کرد. او گفت: با تدابیری که برای افزایش تحویل فوری و تعهدات انجام می‌شود مشکلات برطرف خواهد شد. راهکار مقابله با افزایش قیمت خودرو افزایش عرضه و تحویل بموقع است. هر مصرف کننده‌ای که آنلاین به خودروهای پرتیراژ نیاز داشته باشد خودروی خود را بموقع تحویل خواهد گرفت.

سنا: قیمت دلار ۲۰۰ تومان افزایش یافت

بر اساس اطلاعات سامانه سنا بانک مرکزی، دیروز دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز به نرخ ۱۴۱۵۰ تومان خریداری شد و در مقابل با رشد ۲۰۰ تومانی نسبت به روز سه شنبه، به رقم ۱۴۲۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شد. این در حالی است که مشاهدات خبرنگار تابناک اقتصادی از سطح بازار آزاد، حاکی از نرخ فروش دلار در محدوده ۱۴۴۵۰ تومان داشت. همچنین هر اسکناس یورو به قیمت ۱۶۰۰۰ تومان خریداری شد و به قیمت ۱۶۱۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد. این رقم نسبت به روز قبل، ۲۰۰ تومان افزایش داشته است.

خروج ارز برای واردات ۷۴ تن قرقره و دوک به کشور

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی دوازده ماهه سال ۹۷ نشان می‌دهد که در این مدت بیش از ۷۴ تن قرقره، دوک و ماسوره از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است. بر اساس واردات این حجم قرقره، دوک و ماسوره به کشور ۴۹۶ هزار و ۴۵۷ دلار ارز از کشور خارج شد که معادل ریالی آن بالغ بر ۲ میلیارد و یک میلیون و ۳۲۲ هزار و ۱۷۴ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است. بر اساس این گزارش قرقره، دوک و ماسوره از کشور‌های آلمان، امارات متحده عربی، ایتالیا، ترکیه، چین و سوئیس وارد ایران شده است. بنا بر آمار منتشره از سوی گمرک بیشترین واردات قرقره، دوک و ماسوره از کشور سوئیس به حجم بیش از ۱۳ تن و به ارزش ۲۰۳ هزار و ۲۰۴ دلار بوده است.

مقام مسئول: ابلاغیه برای افزایش قیمت نان نداریم

سعید ممبینی رئیس اتاق اصناف ایران درباره طرح افزایش قیمت نان در فضای مجازی ضمن تکذیب این موضوع اظهار کرد: به‌ خلاف آنچه مطرح شده تا به امروز هیچ ابلاغیه‌ای مبنی بر افزایش قیمت نان به دست ما نرسیده است و انواع نان به‌قیمت‌های گذشته در اختیار مردم قرار می‌گیرد. وی افزود: با توجه به اینکه قیمت آرد افزایشی نداشته است، قیمت نان نیز افزایش نمی‌یابد اما با توجه به افزایش نرخ خرید تضمینی گندم در صورتی که افزایش قیمتی در نرخ آرد صورت گیرد، متناسب با تصمیم دولت درباره نرخ این محصول تصمیم‌گیری می‌شود. رئیس اتاق اصناف ایران در پاسخ به اینکه آیا نان در سال جاری افزایش قیمتی نخواهد داشت گفت: درخواست افزایش قیمت نان توسط اتحادیه‌های مربوطه به دولت ارسال شده است اما پاسخ و ابلاغیه برای افزایش قیمت نداریم.

آغاز به کار شرکت سازوکار تأمین مالی ایران و اروپا

علی اصغر نوری، مدیرعامل ساز و کار ویژه تجارت و تأمین مالی ایران و اروپا(ساتما) اعلام کرد: پس از تاسیس و ثبت ساتما و با توجه به جلسات و هماهنگی‌های برگزار شده با کشور‌های اروپایی و شرکت اروپایی اینستکس، در نظر است اولین نقل و انتقال‌های مالی ایران و اروپا با هماهنگی طرفین و بانک‌های ایرانی و اروپایی انجام شود. وی افزود: در مذاکرات انجام شده با طرف اروپایی، آمادگی طرف ایرانی برای عملیاتی کردن مکانیزم موردنظر و انجام دریافت و پرداخت‌ها اعلام و بر اهمیت سرعت بخشیدن به فرآیند اجرایی شدن کانال مالی، تأکید شده است. مدیرعامل ساز و کار ویژه تجارت و تامین مالی ایران و اروپا گفت: در این راستا، جلسات هماهنگی با بانک‌های ایرانی برگزار شده است و سلسله جلساتی برای معرفی ساز و کار و امکانات آن به صادرکنندگان و واردکنندگان ایرانی، در هفته آینده برگزار می‌شود. گفتنی است، اقدامات بانک مرکزی و بانک‌ها برای تسریع در عملیاتی کردن این مکانیزم نیز ادامه دارد.

رشد لجام گسیخته قیمت خودرو‌های وارداتی

دنیای اقتصاد گزارش داد: بازار خودرو‌های وارداتی در هفته‌ای که گذشت روزهای پر نوسانی را تجربه کرد، تمامی خودروها به نسبت هفته گذشته رشد قیمتی سرسام‌آوری داشتند. این در شرایطی است که هنوز تکلیف خودروهای مانده در گمرک مشخص نشده و طی هفته‌ای که گذشت مهلت ترخیص که از سوی دولت تعیین شده بود به پایان رسید و هنوز دولت واکنشی در ارتباط با تمدید این مجوز نداشته است. با این شرایط سوناتا هیبرید، ۶۸۰ میلیون تومان از سوی فروشندگان عرضه شده است. سانتافه با قیمت ۹۸۰ میلیون تومان در بازار خرید و فروش ‌شد. توسان هم با قیمت ۷۸۰ میلیون تومان در بازار موجود است. النترا در حال حاضر ۵۱۰ میلیون تومان ازسوی فروشندگان به خریداران عرضه می‌شود. در خانواده کیا هم سورنتو رشد قیمتی داشته است؛ به‌ طوری‌ که این خودرو در حال حاضر با قیمت یک میلیارد تومان در دسترس خریداران قرار دارد. اسپورتیج و سراتو  نیز به ترتیب با قیمت‌های ۸۱۰ میلیون و ۴۹۰ میلیون تومان عرضه می‌شوند. اپتیما هم‌ ۷۸۰ میلیون تومان از سوی فروشندگان قیمت خورده است. فروشندگان برای تویوتا RAV۴ مدل ۲۰۱۸، در حال حاضر ۹۵۰ میلیون تومان قیمت تعیین کرده‌اند. لکسوس NX نیز با قیمت یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان قابل‌خریداری است. میتسوبیشی ASX هم طی هفته‌ای که گذشت با قیمت ۶۸۰ میلیون تومان در بازار حضور داشت. تالیسمان هم در حال حاضر با قیمت ۸۰۰ میلیون تومان قابل‌خریداری است. نیسان جوک نیز در دومین هفته از اردیبهشت ۹۸ رشد قیمتی را تجربه کرد و با قیمت ۶۵۰ میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد. همچنین خریداران می‌توانند کمری هیبرید را هم با پرداخت ۷۸۰ میلیون تومان در اختیار بگیرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۴
افزابش قیمت خودرو کار دشمن بود و این قیمتها هبابی است من پیشنهاد میکنم همه مردم سوزن بهمراه داشته باشند تا این هباب بترکد
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
اونکه چیزی نی دیشب دشمن باعث شد غذای ما کلا بسوزه و ما گرسنه سر بر بالین نهادیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
همه این مشکلات کار دشمن است و بس
ناشناس
| Germany |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ساعت ۱۲
دلار ۱۴۶۵۰
یورو ۱۶۴۵۰
سکه ۵۱۳۰۰۰۰
فروش نفت که صفر نخواهد شد ؛ ولی به روزی 10 هزار بشکه میرسد !!!!!
پاسخ ها
بهروز
| - |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
فروش نفت صفر نخواهد شد ولی نکته ای که اصلا بیان نمی شود، پول فروش نفت است که به خاطر قطع ارتباطات مالی به کشور بر نمی گردد، بلکه در کشورهای خریدار نفت کشورمان بلوکه خواهد شد.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
قطعا صادرات نفت به صفر نخواهد رسید!!؟؟
ولی با توجه به اینکه همان اندک صادرات نفتی که باید به سیستم دلالی داخلی و خارجی با هزار تخفیف و گرفتن پول نسیه و کالای بنجل و غیب شدن قسمتی از پولها را شاهد خواهیم بود
درست مثل اینکه برای ورود به خانه خود باید از دیوار
منزل همسایه دزدکی وارد و خارج به خانه خود بشویم
عملا نتیجه برای مردم صفر خواهد بود
ولی برای دلالان داخلی و خارجی ، و بنجل فروشان بهترین دوران طلایی کاسبی خواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
100 هزار بشکه با صهر فرقی نمی کند. اینها اثار افتاب درخشان برجام است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
اگر فروش نفت ده هزاربشکه هم بشه بازم یه عده میان میگن فعلا منافعمون داره تامین میشه وتازمانی که منافعمون تامین میشه ازبرجام خارج نمیشیم !!
بایک مالیات وعوارض ساده درسال 20 درصدی به خودرو های لوکس قیمتش باسر میاد پایین وهزینه نگهداریشون بالامیره ودیگه کسی طرف خرید خودرو های لوکس نمیره چرا آقایون انجام نمیدن؟ همینطور برای مسکن هرخانواده ای نیاز به فقط یک سرپناه داره بیش از یکی درواقع سودجویی وبرای سوداگری خریده اگر عوارض ومالیات سنگین به این خونه ها بسته بشه وهرفرد متاهل ویا مجرد30سال به بالا حق مالکیت داشته باشه اون وقت این املاک مثل گوی داغ تودست مالکین عمل میکنه وقیمت مسکن هم نزولی میشه .به نظر شما چرا دولت این کارهارونمیکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
البته من نه خونه دارم نه خودروی لوکس. در خصوص خودرو تا حدودی موافقم ولی در خصوص مسکن مگه میشه بگیم کسی خونه نخره ؟! یا شاید کسی خونه داشته باشه نخواد مستاجر بیاد توش مثلا من خودم تو خونه مادرم زندگی میکنم. حرفایی که میزنی منطق نداره عقده گشایی به نظرم
آقای مسئول کم فروشی در لبنیات جرمه ولی کم فروشی در کار پزشکان چطور . پزشم متخصص به جای 20 دقیقه و معاینه و بررسی پرونده بیمار در 2-3 دقیقه سروته قضیه رو هم میاره و بیمارو میندازه بیرون .در داروخانه ها اصلا معلوم چطور حساب میکنن از خود من پول دارویی را که گفته بودن ندارن قاطی بقیه داروها گرفته بودن و من بعدا متوجه شدم اصلا معلوم نیست چطور حسب میکنن نه فاکتوری نه چیزی .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
خوبه انداختت بیرون منو که الکی بین هم پاسگاری کردن بعدم گفتن احتمال میدادیم مریض باشی . منم خوشحال که خدارو شکر مرضی ندارم .کلیم هزینه دکتر و آزمایش دادم
لطفا فقط یک مورد اشاره کنید که در این کشور مشکل نداشته باشد. چرا باید وضع این چنین باشد در حالیکه همه مدعی خدمت گذاری و دیانت و کار شبانه روزی و پاکدستی و دلسوزی و عالم و... هستند .
بنظرتان این معادله درست است؟
فلسفه واردات خودروهای گران قیمت چیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
واردات باید ازاد باشد نمی شود درب دنیا را ببندید و ماشین را به قیمت خون پدر دلال ها و خودرو سازان داخلی به مردم بدهید. واردات خوردو 4 سیلند از برند های ژاپنی و کره ای و المانی چه اشکالی دارد خیلی هم خوب داست می توانی با پول یک سمن یا ساینا از ماشین با کیفیت و با دوام استفاده کنید. تا
کی مردم باید جور پول دار شدن و گنده شدن یک عدهای را بدهند.
اینها خوب می دانند مشکل افزایش قیمت ها کجاست. ولی هم خودروسازان حالش را می برند هم دلال های ماشین های خارجی که الان سر یک سفره نشسته اند. اگر مسئولین راست می گویند واردات خودرو 4 و کمتر از 4 سیلندر بنزینی و برقی را ازاد کنند انگاه قیمت ها درست می شود. ولی مسئولین نمی خواهند چرا چون منافع دارند..............
تابناک عزیز و محترم شخصا سایت شما را ملجا و امین خود می دانم و همیشه تصور و انتظارم این است بازخورد آحاد جامعه را منعکس نمایید حتی اگر با مرام و سیاست شما همخوانی نداشته باشد . به هرحال سپاسگزارم
اين دولت تو بي برنامگي و بي تدبيري و نابلدي دسته دولت قبل رو هم بسته نميدونم چرا اصرار به سياستهاي غلط دارن خودرو بايد وارد بشه و حتي بايد اجازه واردات تا ٤ مدل پايينتر رو هم به شرط سلامت بدن تا قيمتها بياد پايين مردم ما لياقتشون اين نيست كه خودروي مثله پرابد و سمند كه استاندارد نيستند رو سوار بشن چرا بايد يك ميليارد پوله سانتافه كه همه جاي دنيا ماشين معمولي هستش رو بديم تا كي مردم بايد ضرر رانتخواريو نا بلدي و دلال بازيو بدن؟!!!
بابا پدر مردم دراومده. تا کجا تا کی قراره اینقدر به مردم فشار بیاد.بس کنید
برای ما که دیگه صادرات نفت صفر شده .برای شما فکر نکم هیچ وقت صفر بشه.
چرا به شکلی صحبت میکنید انگار مردم هیچ مشکلی ندارد ؟!!

پس چرا پدر همه ما در آمده ؟!!
واقعا جای شوق و لذت داره اگرامریکا نتونه صادرات مارو به صفربرسونه ، اما هیچ نظری راجع به اون بخش صادرات ما از 2 میلیون 8 هشتصد هزار بشکه که به حدود یک میلیون و خورده ای رسیده ندارند دوستان ؟؟؟بخدا آدم تعجب میکنه هدف مسئولین ما و مردم و مملکت ایران جلوگیری از عدم تحقق وعده های سران مذخرف امریکاست . یا تامین منافع ملی و آرامش و آسایش مردم ؟ عمره انسان ها محدود است چند سال از این عمر را باید مسئولیت پوزه به خاک مالی امریکا را بر دوش بکشیم ؟ سهم بقیه دنیا و سایر ملل چیه ؟؟؟
چرا همه مدیران خدوم چاق هستند ویک مدیر لاغر نداریم؟
یکعدد قاطر تو روستای ما قبلان 200 هزار تومان بود الان شده 3و نیم میلیون تومن که افزایش قیمت زیادی داشته
اینستکس فقط و فقط در حوزه غذا و دارو است که امریکا تحریم نکرده.
اقایون مسئول مخاطب شما در ده سایت فارسی و ده تا سایت انگلیسی اخبار را رصد می کند بنابراین اینستکس یا کانال خاص غذا و دارو را بزرگنمایی نکنید.
امروز تمام پمپ بنزین ها شلوغ و باید دولت همان دیشب سهمیه بندی را شروع میکرد منتهی در دام منتقدین دولت افتادند و امروز تمام پمپ بنزین ها شلوغ است.
مردم کیلو چنده
این اسکناسهای الکی که چاپ شده و نود درصدش افتاده توی دست ده درصد مردم مرفه و زرنگ جامعه ٬ مثل گردباد هر روز میره به سمت یک بازار و ویرانش میکنه. یک روز میرفت سمت دلار و یک روز سمت طلا و سکه و یکروز کاغذ و الان هم ماشین‌. دولت هم نقشی نداره. از الان هم داره نقشه میکشه که امسال چقدر پول بی پشتوانه چاپ کنه که اموراتش رو چند صباحی بگذرونه.
مقام مسئول: ابلاغیه برای افزایش قیمت نان نداریم
دوباره شروع شد اول تکذیب بعد اجرا
نه آمریکا به فکر صفر کردن نفت ایران نیست چون خودش هم می داند که چنین کاری ممکن نیست آمریکا بیشتر به دنبال آشفته کردن یا آشفته نشان دادن کشور است تا بتواند قدرت تصمیم گیری را مدیران کشور بگیرد
رشد لجام گسیخته قیمت خودرو‌های وارداتی.فقط واداتی؟وقتی خودرو ساز دولتی تو رحم و انصاف ....از خارجی چه انتظاری دارید؟
چرا مثبت و منفیا رو بستی ؟ممنون از آزادی بیان به سبک خاورمیانه ای
دولت برای مردم ایران قیمتها را چند برابر می کند اما برای صادرات نفت رادر اینده نزدیک کمتر از نصف قیمت بازار به دلالان خود امریکا خواهد فروخت!!!!!

این شد سیاست کشورداری؟؟؟؟؟
دولت برای مردم ایران قیمتها را چند برابر می کند اما برای صادرات نفت رادر اینده نزدیک کمتر از نصف قیمت بازار به دلالان خود امریکا خواهد فروخت!!!!!
محصولات لبنی لازم نیست گران کنند از کمیت و کیفیت کم میکنند مثلآ بستنی۰۰۰۰ چند ماه قبل یکباره چند صد تومان گران کرد و حالا حودود یک ماه است که اندازه بستنی بصورت مضحکی از طول و عرص کم شده و با اطمینان میتوان گفت حداقل یک سوم از مقدارش کم شده است
فقط اعدام سزای کم فروش ، گرانفروش ،مفسدین و بدهکاران بانکیست که باید انجام شود و بانکها هرچه سریعتر میبایست برای مطالبات خود به افرادیکه وام داده اند اقدام کند
چرا یارانه بازنشسته فرهنگی را قطع کرده اید ؟ این بی عدالتی است که ثروتمندان یارانه بگیرند ولی بازنشسته فرهنگی با حقوق زیر سه میلیون را قطع کنید ...
داداش ضادرات رو که کسی جلوش رو نگرفته اما کی جرات داره بخره
همه مشکلات بخاطر بی فرهنگی ملت ایران است اگر دلار نمیخریدن دلار گران نمیشد اگر ماشین هم نخرند گران نمیشود مشکل مشکل فرهنگی است دولت با وضع مالیات نقل و انتقال بالا میتونه با این بازار لجام‌گسیخته مبارزه کنه
قیمت نان را افزایش ندادید اما وزن چانه را کاهش دادید .
یک قوطی پنیر باز می کنی. با پدیده عجیبی مواجه میشی. پنیر شناور. قوطی بزرگ اما محتوی خالی. این نماد کار مدیران ایرانی هست که به بزرگ نمایی خو گرفته اند و البته رمز موفقیت در ایران نمایش توخالی است و گرنه واقع گرایی جای پیشرفت ندارد.
یکسال قبل پول برای پیش خرید خودرو به ارین موتور میتسوبیشی دادهام ولی مرتب بحث ترخیص و مسایل دیگر را مطرح میکنند اگر ماشین نداشته اند چرا پیش فروش نود روزه کردهاند اگر هم میخواهند ازاد بفروشند و به مردمی که با گرفتاری یکسال پولشان در دست این شرکتها مانده چه باید بکنند چرا با این بی عدالتی مسیولین مخصوصا قوه محتر م قضاییه یا بازرسی محترم کل کشور یا سایر واحدهای محتر نظارتی و وزرارت صنعت ورود نمی فرماید شما را بخدا اقدام بفرمایید
ترا به خدا با این شعارهایتان مردم را نسوزانید .
دوصد گفته چون نیم کردار نیست .
عمل شرط است
شعار برای بچه مردم نان نمی شود .
بازار خودروهاي وارداتي دست هركسي نيست (دست خوديهاست).اين آقايان با رانت دولتي و ارگاني دلار4200ازبانك مركزي گرفتند و خودرو وارد كردند. با رانت مجوز ترخيص از گمرك گرفتند و حالا همين خودرو را بادلاز15000تومان و با 20%ارزش افزوده و .... به مردم غالب مي كنند.وهيچ مقام مسئولي هم جلودارشان نيست .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل