بازدید 4075

پوتین به پاکستان می‌رود

کد خبر: ۸۹۵۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵ 01 May 2019

رسانه های پاکستانی روز چهارشنبه اعلام کردند: «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه به زودی سفر رسمی به اسلام آباد انجام می دهد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، وزارت امور خارجه این کشور با سفارت روسیه در اسلام آباد در تماس است و دو کشور در تدارک نهایی کردن سفر آتی پوتین هستند.

در این گزارش به نقل از منابع دیپلماتیک آمده است: به احتمال زیاد سفر رئیس جمهوری روسیه به پاکستان در ماه آینده میلادی انجام خواهد شد.

وزیر امور خارجه پاکستان نیز روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت که «عمران خان» نخست وزیر این کشور به زودی با رئیس جمهوری روسیه دیدار خواهد کرد.

وی بدون اشاره به جزئیات بیشتر در این خصوص، افزود: هیچ برنامه ای برای دیدار میان پوتین و عمران خان در حاشیه اجلاس راه ابریشم در چین وجود نداشت.

عمران خان نخست وزیر پاکستان در چهاردهم آبانماه سال گذشته طی سفر به چین و در حاشیه نمایشگاه بین المللی واردات چین با «دیمیتری مدودف» همتای روسی خود دیدار و طرفین درباره تحولات مربوط به روابط دوجانبه بحث و گفت وگو کردند.

پاکستان که زمانی از متحدان نزدیک آمریکا محسوب می شد، تنها پس از گذشت چند سال از تحقق خواسته آمریکا در حمله به افغانستان و اشغال نظامی این کشور، دیگر روی خوشی در روابطش با واشنگتن ندید به همین دلیل اسلام آباد گزینه هایی برای پر کردن جای خالی احتمالی آمریکا، را زیر سر گذاشته که توسعه روابط با مسکو از اهداف اولویت دار پاکستان در عرصه سیاست خارجی محسوب می شود.

پس از روی کار آمدن دولت ترامپ در آمریکا این کشور تقریبا هیچ نگاه امیدبخشی بسوی پاکستان نداشت و به همین دلیل پاکستان در مسیر گسترش روابط با کشورهایی همچون چین و روسیه قدم برمی دارد.

پاکستان طی سال های اخیر تلاش کرده است ضمن تقویت پایه های روابطش با چین، کانال های جدیدی در روابط با روسیه ایجاد کند.

منابع پاکستانی اوایل اردیبهشت ماه امسال از تصمیم دولت این کشور برای امضای قراردادی 9 میلیارد دلاری با روسیه برای خرید تجهیزات و تسلیحات نظامی خبر دادند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل