بازدید 10928
پیمانه اقتصادی؛

عربستان: طرح کاهش عرضه نفت ادامه می‌یابد/ صادرات خرما ممنوع شد/ قاضی پور: افزایش قیمت نان غیرقانونی است/ توصیه وزارت صنعت به خریداران خودرو/ ماکارونی هم گران شد

این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص کل بورس ۱۷۷۴ واحد تقویت شد، سهام آسیایی افت کرد/داده‌های ناامیدکننده تولید چین، افت ۱۰۰ تومانی دلار در سنا، حباب سکه همچنان ۵۷۰ هزار تومان، خروج ارز برای واردات ۲۸ تن چمن مصنوعی به کشور، توقف تولید مرسدس هوشمند در آمریکا، بانک مشترک ایران و ترکیه هنوز تأسیس نشده است و کاهش سود ایرباس در پی توقف تولید A۳۸۰ را در بر دارد.
کد خبر: ۸۹۵۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 01 May 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص کل بورس ۱۷۷۴ واحد تقویت شد، سهام آسیایی افت کرد/داده‌های ناامیدکننده تولید چین، افت ۱۰۰ تومانی دلار در سنا، حباب سکه همچنان ۵۷۰ هزار تومان، خروج ارز برای واردات ۲۸ تن چمن مصنوعی به کشور، توقف تولید مرسدس هوشمند در آمریکا، بانک مشترک ایران و ترکیه هنوز تأسیس نشده است و کاهش سود ایرباس در پی توقف تولید A۳۸۰ را در بر دارد.

عربستان: طرح کاهش عرضه نفت ادامه می‌یابد

خالد الفالح وزیر انرژی عربستان طی مصاحبه‌ای با یک شبکه روسی گفت: عربستان برای جایگزین کردن نفت ایران در بازار جهانی اقدام سریعی نخواهد کرد. وی ادامه داد: این کشور به توافق کاهش عرضه به بازار جهانی که بین کشورهای عضو اوپک و دیگر تولیدکنندگان نفت انجام شده است،‌ پایبند است و احتمال دارد این توافق ادامه یابد. به نقل از فارس؛ هفته گذشته واشنگتن تصمیم گرفت تا معافیت‌های ارائه شده برای کشورهای خریدار نفت ایران را تمدید نکند و به همین دلیل قیمت نفت به دلیل نگرانی از بروز کمبود عرضه بالا رفت. الفالح البته گفت شاید سطح تولید از ماه ژوئن به بعد تغییر کند اما درباره جزئیات آن و یا زمان‌بندی در این باره حرفی نزد. در حالی وزیر انرژی عربستان از پایبندی این کشور به توافق کاهش عرضه سخن می‌گوید که دونالد ترامپ روز جمعه از اوپک خواست با عرضه بیشتر نفت به بازار جهانی قیمت این حامل انرژی را کاهش دهند.

شاخص کل  بورس ۱۷۷۴ واحد تقویت شد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز سه شنبه، با افزایش  ۱۷۷۴ واحدی معادل ۰.۸۳ درصد به رقم ۲۱۶ هزار و ۶۴۱ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۵۱۱ واحدی معادل ۰.۸۳ درصد به رقم ۶۲ هزار و ۴۳۵ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۴۰۱ واحدی معادل ۰.۹۲ رصد، عدد ۴۳ هزار و ۸۷۸ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۷۹ واحدی معادل ۰.۹۲ درصد به رقم ۳۰ هزار و ۵۷۳ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۹۲۰ واحد افزایش معادل ۰.۷۹ درصد را رقم زد و به سطح ۲۴۴ هزار و ۴۰۱ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۱۱۶۶ واحد افزایش معادل ۰.۷۲ درصد به رقم ۱۶۲ هزار و ۷۹۷ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۴۱۸۳ واحد افزایش معادل ۱.۰۲ درصد همراه بود و عدد ۴۱۶ هزار و ۳۰۳ واحد را به نمایش گذاشت.

عربستان: طرح کاهش عرضه نفت ادامه می‌یابد/ صادرات خرما ممنوع شد/ قاضی پور: افزایش قیمت نان غیرقانونی است/ توصیه وزارت صنعت به خریداران خودرو/ ماکارونی هم گران شد

سهام آسیایی افت کرد/داده‌های ناامیدکننده تولید چین

روز سه‌شنبه، با انتشار داده‌های ضعیف فعالیت‌های تولیدی چین، که نشان می‌داد دومین اقتصاد بزرگ جهان علی‌رغم تلاش‌های پکن برای تقویت رشد، وضعیت خوبی ندارد، سهام آسیایی افت کرد. داده‌های رسمی و تحقیقات خصوصی، هر دو نشان داد که این ماه رشد کارخانجات چین کند شده است و به این ترتیب امیدها برای رشدی پایدار و سریع‌تر، از بین رفت. این داده‌ها همچنین نشان داد که رشد بخش خدمات هم کندتر و باعث شده چشم‌انداز اقتصادی مبهم به نظر برسد. شاخص دلاری سهام چین در ام‌اس‌سی‌آی ۰.۸ درصد افت کرد، اما سهام شرکت‌های برتر چین تحت شاخص کامپوزیت شانگهای، با امید به مشوق‌های دولت، ۰.۶۲ درصد رشد کرد. شاخص هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۰.۶۳ درصد پایین آمد. فرانسیس چئونگ می‌گوید: داده‌های ضعیف بخش تولید نشان می‌دهد که مشوق‌های مالی دولت فعلاً ادامه خواهد داشت. این درحالی است که داده‌های قدرتمند ماه مارچ این گمانه‌زنی را به وجود آورد که مشوق‌های مالی دولت قطع خواهد شد. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۷ درصد افت کرد. شاخص کوسپی کره‌جنوبی پیشتاز افت سهام در منطقه بود و ۱.۱۵ درصد سقوط کرد. بازارهای ژاپن این هفته فعلاً بسته مانده‌اند. امپراطور ژاپن قرار است حکومت خود را به پسر بزرگترش، ولیعهد ناروهیتو، تحویل دهد. در بازار سهام سنگاپور، نیکی ژاپن ۰.۲۲ درصد پایین آمد و ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۶۲ درصد از ارزش خود را از دست داد.

ماکارونی گران شد

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی کارفرمایان کارخانجات ماکارونی ایران از افزایش بیش از ۷۰ درصدی قیمت ماکارونی ۷۰۰ گرمی خبر داد و علت آن را افزایش قیمت گندم و سایر مواد اولیه این محصول عنوان کرد. مهدی آثاریان در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام کرد که قیمت ماکارونی ۷۰۰ گرمی که بیشترین فروش را دارد و مبنای قیمت ماکارونی است معادل ۵,۴۵۰ تومان در نظر گرفته شده است. وی با بیان اینکه در حال حاضر دولت قیمت گندم را بیش از دو برابر افزایش داده، گفت: از طرف دیگر حقوق کارکنان نیز بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته و قیمت اکثر مواد اولیه مورد استفاده در تولید ماکارونی نیز بیش از دو برابر بالا رفته است. رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی کارفرمایان کارخانجات ماکارونی ایران با بیان اینکه قیمت سایر انواع ماکارونی نیز بر اساس قیمت جدید ماکارونی ۷۰۰ گرمی محاسبه می‌شود، اظهار کرد: با در نظر گرفتن این شرایط قیمتی که انجمن در نظر گرفته بود بیش از افزایش قیمت فعلی بود اما سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به علت شرایط فعلی کشور و نزدیک شدن به ماه رمضان پیشنهاد کرد که قیمت هر بسته ماکارونی ۷۰۰ گرمی به ۵,۴۵۰ تومان افزایش یابد.

قاضی پور: افزایش قیمت نان غیرقانونی است

نادر قاضی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از افزایش قیمت نان در برخی استان های کشور گفت: نان جزو مهم ترین اقلام سفره خانوارهای متوسط و ضعیف جامعه است و قطعا با افزایش قیمت نان، مردم آسیب جدی می بینند. همواره گفته می شود با افزایش قیمت بنزین، قیمت تمام کالاها افزایش می یابد، اما به نظر من تأثیر افزایش قیمت نان بر نرخ دیگر کالاها بسیار بیشتر از بنزین و سوخت است، بنابراین با افزایش نرخ نان باید منتظر افزایش قیمت ها باشیم. وی با اعلام اینکه افزایش قیمت نان در شرایط کنونی غیرقانونی است، افزود: مجلس برای سال جاری مجوزی برای افزایش قیمت نان نداده، از این رو افزایش قیمت ها غیرقانونی بوده و وزارت صنعت، معدن و تجارت و دستگاه های متولی باید با این تخلف آشکار برخورد کنند. /خانه ملت

افت ۱۰۰ تومانی دلار در سنا

روز سه شنبه در صرافی‌های بانکی و مجاز، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۳۹۵۰ تومان خریداری شد و با کاهش ۱۰۰ تومانی نسبت به روز قبل، به قیمت ۱۴۰۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد. همچنین بر اساس اطلاعات سامانه سنا بانک مرکزی، هر اسکناس یورو به نرخ ۱۵۸۰۰ تومان خریداری و به قیمت ۱۵۹۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد که نسبت به روز قبل، ۵۰ تومان ارزان‌تر می‌باشد.  
 
حباب سکه همچنان ۵۷۰ هزار تومان
 
به گفته کشتی آرای، دیروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) در ابتدای روز با کاهش به رقم ۴,۹۲۰,۰۰۰ رسید و در میانه روز حدود ساعت ۱۳-۱۴ به سطح ۴,۹۷۰,۰۰۰ افزایش داشت. اما در ساعات پایانی بازار (نرخ بسته شده) با کاهش نسبت به روز قبل، به رقم ۴,۹۵۵,۰۰۰ تومان رسید.  همچنین هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به قیمت ۴,۷۳۵,۰۰۰ تومان فروخته شد. هر نیم سکه بهار آزادی نیز با کاهش قیمت به رقم ۲,۷۴۵,۰۰۰ تومان رسید و هر ربع سکه بهار آزادی بدون تغییر نسبت به روز قبل، در سطح ۱,۷۶۰,۰۰۰ تومان قیمت گذاری شد. هر سکه یک گرمی با کاهش ۲ هزار تومانی به رقم ۹۶۰ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش قیمت، رقم ۴۴۶,۲۰۰ تومان می‌باشد. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، ۱،۹۳۳،۰۰۰ تومان قیمت گذاری شد که نسبت به روز یکشنبه، ۵ هزار تومان کاهش داشت. حباب سکه نیز بدون تغییر نسبت به روز قبل، ۵۷۰ هزار تومان است.
 
صادرات خرما ممنوع شد

در نشست ستاد تنظیم بازار مصوب شد که صادرات خرما با هدف کنترل بازار این کالای پرمصرف در ماه مبارک رمضان ممنوع شود. همچنین بر اساس مصوبه این ستاد مقرر شد غرفه‌های منتخب میادین میوه و تره بار، خرما را با قیمتی حداقل ۱۵ درصد پایین‌تر از قیمت مصوب عرضه کنند. تثبیت قیمت شکر و روغن در ماه مبارک رمضان با هدف حراست از سفره خانوار در ماه مبارک رمضان نیز دیگر مصوبه ستاد تنظیم بازار بود. اعضای ستاد در این جلسه وضعیت بازار کالاهای اساسی و پرمصرف را بررسی کردند و گزارش‌های کارشناسی درباره روند توزیع و وضعیت بازار این اقلام نیز ارائه شد.

خروج ارز برای واردات ۲۸ تن چمن مصنوعی به کشور
 
آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی سال ۹۷ نشان می‌دهد در این مدت بیش از ۲۸ تن چمن مصنوعی وارد ایران شده است. براساس واردات این حجم چمن مصنوعی به کشور ۱۰۷ هزار و ۸۰۳ دلار ارز از کشور خارج شده است که رقم ریالی آن بالغ بر ۴ میلیارد و ۵۴۷ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۲۹۸ ریال در آمار گمرک به ثبت رسیده است. گفتنی است واردات چمن مصنوعی از کشور‌های چین و ایتالیا صورت گرفته است.
 
توقف تولید مرسدس هوشمند در آمریکا
 
شرکت دایملر اعلام کرد، به تولید خودروهای هوشمند خود در آمریکا و کانادا خاتمه می‌دهد. خودروهای هوشمند مرسدس‌بنز با توجه به ظاهر منحصر‌به‌فرد خود و قابلیت پارک در فضای محدود با استقبال قابل‌توجهی در شهرهای پرتراکم آمریکا و کانادا مواجه شده بود. اما مشتریان این خودرو اندک بودند و به سرعت از تعداد آنها کاسته شد. به نقل از دنیای اقتصاد؛ در ماه مارس تنها ۹۰ دستگاه از این خودرو در آمریکا به فروش رسید که ۱۸ درصد کاهش را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. باتوجه به قیمت نازل سوخت و اقتصاد پررونق آمریکا، شهروندان این کشور طی سال‌های گذشته تمایل کمتری برای خرید خودرو‌های کوچک ابراز کرده‌اند و همچنان به خرید خودروهای سنگین و پیکاپ‌ها علاقه‌ دارند. این خودروی هوشمند دارای بیشینه سرعت ۹۳ کیلومتر بر ساعت است؛ درحالی‌که مدل میان‌رده تسلا ۳ دارای بیشینه سرعتی تا چهار برابر بیشتر است. دایملر دلیل عمده توقف فروش این خودرو در کانادا و آمریکا را رکود بازار خودروهای کوچک اعلام کرد.
 
بانک مشترک ایران و ترکیه هنوز تأسیس نشده است
 
رضا کامی رئیس اتاق مشترک ایران و ترکیه درباره حجم تجارت این دو کشور پس از لغو معافیت‌ها به ایرنا گفت: دولت ترکیه به طور رسمی اعلام کرده تحریم آمریکا را همراهی نمی‌کند و جایگزین شدن انرژی نفت و گاز ایران با دیگر کشورها را قبول ندارد. بنابراین می‌توان نسبت به ادامه تجارت دوجانبه دو کشور امیدوار بود. کامی که آبان 97 از احتمال تشکیل بانک ایران و ترکیه خبر داده بود، توضیح داد: بانک مشترک ایران و ترکیه هنوز تاسیس نشده و ساز و کار خاصی به دست نیامده است.  وی با بیان اینکه بخش خصوصی ترک‌ مجوز تأسیس این بانک را گرفته بود، درباره دلیل تاخیر تشکیل بانک گفت: زمانی که قرار است بانک مشترکی تأسیس شود، طرف ایرانی هم باید مجوزهای خاص خود را داشته باشد ولی با توجه به شرایط موجود هنوز مشکلات حل نشده است. رئیس اتاق مشترک ایران و ترکیه از تعریف ساز و کار ویژه برای حل مسائل بانکی و نقل و انتقالات مالی دو کشور خبر داد و گفت: این موضوع فعلا در حد پیشنهاد بین دو کشور قرار دارد و جزئیات آن مشخص نشده است. کامی مانع اصلی تجارت با ترکیه را موضوع تعرفه عنوان کرد و افزود: هم از طرف دولت ایران و هم از طرف دولت ترکیه محدودیت‌های تعرفه‌ای برقرار شده است؛ چنانچه ترکیه برای بخشی از کالاهای خاص مانند محصولات پتروشیمی افزایش تعرفه در نظر گرفته است که این موارد باعث کاهش حجم تجارت دو کشور می‌شود. وی با اشاره به محدودیت‌های واردات ایران ادامه داد: اگر دو کشور بتوانند درباره تعرفه ترجیحی به توافق برسند بخشی از مشکلات حل می‌شود. 
 
توصیه وزارت صنعت به خریداران خودرو
 

در جلسه کمیته خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت مصوب شد که سهم فروش فوری خودروسازها ۱۰ درصد افزایش یابد. با این حساب، خودروسازان موظف شدند ۳۰ درصد از تولیداتشان را به فروش فوری اختصاص دهند. در جلسه کمیته خودرو، بر این نکته تاکید شد که هرگونه افزایش قیمت خودروهای تولیدی، هیچ دلیل اقتصادی ندارد زیرا تولید و تحویل خودروها بر اساس برنامه ادامه دارد و مردم به جوسازی دلالان در فضای مجازی توجه نکنند. بر اساس تصمیم این کمیته، کسانی که قصد خرید محصولات ایران خودرو و سایپا را دارند می‌توانند با شرایط اعلام شده اقدام به خرید خودرو کنند. علاوه بر این، در این جلسه خودرویی افزایش ۱۰ درصدی سهم خودروسازان در فروش فوری تصویب شد.

کاهش 86 درصدی سود ایرباس در پی توقف تولید A380
 
شرکت هواپیماسازی ایرباس فرانسه طی گزارشی از کاهش 86 درصدی سود خالص این شرکت در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد. در این گزارش آمده است: تحریم تسلیحاتی عربستان توسط آلمان که فروش سلاح‌هایی که قطعات آلمانی در آن استفاده شده است به عربستان را ممنوع می‌کند در کنار سود از دست رفته توقف خط تولید هواپیمای A380 از جمله دلایل کاهش سود ایرباس عنوان شده است. ایرباس اعلام کرده است تعلیق فروش سلاح به عربستان توسط آلمان به ضرر 190 میلیون یورویی ایرباس در قالب سود از دست رفته منجر شده است. /بیزنس استاندارد
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۰
نوشتی قیمت نازل سوخت و اقتصاد پر رونق امریکا بنز خودرو کوچیک نمیزنه؟ مگه ما خوب نبودیم پس چرا ماکارونی اینجوری میشه ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
ازساعت ۲۴ فردا
قیمت بنزین سهمیهه ای(۶۰لیتردرماه) ۱۰۰۰ تومان
قیمت بنزین ازاد ۲۵۰۰ تومان !!!!!
ماکارونی که هیچ. بیسکوییتهای خشک و خالی هم اقلا بیست درصد گرون شده . تازه احتمالا پله اوله
ماکارونی رو دقیقا خود دولت باعثش هست چون دیگه به واحدهای تولید ماکارونی آرد یارانه ای نمیده
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
ماکارونی در حجم بسیار وسیع داره صادر میشه کشور همسایه
خوبه وزير صنعت جوري صحبت ميكنه انگار آب از آب تكون نخورده خيلي جالبه واقعا
داستان بسیار می گویند اما در عمل صفر هم نمی گیرند،چگونه خودرو بخریم و با چه شرایطی؟با قصه گفتن که مشکل حل نمی شود
واقعیت این است که دولت ترامپ حتی در صورت مذاکره تحریمها را بر نخواهد داشت. در واقع آمریکا تا بحال هیچ تحریمی را برعلیه ایران و هیچ کشور دیگری برنداشته است. اما ایران که از قدیم با اروپا تعامل خوبی داشت اکنون با تعلل اروپایی ها در عمل به برجا م مواجه شده است و در منطقه هم عملا عربستان و امارات و اسرائیل دور ایران سیم خاردار کشیده اند. ایران یک اهرم فشار بزرگ در اختیار دارد و باید از آن استفاده کند آنهم باز کردن راه پناهجویان به اروپاست. دولتهای اروپایی اکنون در مقابل سیل پناهجویان بسیار مستاصل است.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
چه اهرم فشار پر افتخاری دارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
اینکه دور ایران سیم خاردار کشیده اند اصلاً اینجوری نیست ما ظرفیت های بسیار بزرگی داریم که باعث می شود تحریم ها زیاد کارساز نباشند آنچه که باعث مشکلات کشور شده است تحریم ها نیست بلکه بی کفایتی برخی از مسئولین است که باعث نا امیدی و دو چندان مشکلات شده است
حالا هی قشر کارگر و ضعیف و مستضعف رو بازی بدند! یه روز پوشاک یه روز گوشت یه روز مرغ یه روز پیاز یه روز شیر خشک یه روز ماکارونی و خرما و الی ... آخرش چی!
باتوجه به قیمت نازل سوخت و اقتصاد پررونق آمریکا

يعد می گن آمریکا بدبخت شده داره از هم ميپاچه بدبخت شدن
ملتی هستیم
1. عصبی
2. افسرده
3. ناامید
و در کنار سیرالئون و چاد و ...
خلق خدا به چه روزی افتاده اند از تدبیر مااااا
مثل کشورهای جنگزده ایمممممممممم
تا زمانی که ارزو تورم کنترل نشود نه تنها همه چیز گران می شود بلکه فسادی بزرگتر از هر نوع فساد دیگر گریانگیر جامعه می شود یکسال پیش بسیاری بودند که به زور امرار معاش می کردند حالا آنها فقط نفس می کشند و منتظر مرگشان هستند و جای فبلی آنها را عده ای دیگر گرفتند و هر چه قدر فقر و بدبختی زیاد می شود به همان اندازه نیز کلاه برداری دزدی فحشا و...زیاد خواهد شد
پیاز ،خرما ،ماکارونی ، شکر ،گوشت ،مرغ ، خودرو ، مسکن ،طلا ، دلار ، بنزین ، کرایه وحالا زمزمه افزایش نان خدا وکیلی یک کاری بکنید مردم زیر بار افزایش لحظه ای اقلام دارن له میشن پس چه کسی باید به داد مردم برسه چندر غاز حقوق اضافه شده همه چیز 100 الی 500 درصد افزایش پیدا کرده بخدا سهمیه بندی رو مثل زمان جنگ انجام بدید مگر در شرایط جنگ اقتصادی نیستیم
خدا رحم کنه
این افزایش سهم خودروسازان به چه معناست؟!! افزایش قیمت؟؟
عجب اوضاع شیر تو شیریست .
بعد از اینکه معاون وزیر صنعت اعلام کرد تمامی خودروها باید حداکثر تا پایان مهر تحویل داده بشند خودرو سازها اینبار برای اینکه نشون بدن کی رئیسه این بلبشو رو توی بازار ایجاد کردند جالب اینه که بعضی از نماینده های مجلس هم که با رای مردم به این سمت رسیدند ، دارند به ضرر مردم از خودروسازها دفاع میکنند. تا کی این مافیای خودرو ادامه خواهد داشت معلوم نیست!؟
قیمتهای این دو غول خودروساز ایرانی (خخخ ) که از قیمتهای بازار بیشتره
درگذشته ماشین پارس دوگانه گرفتم 11 میلیون دادم و 10 میلیون هم قسطی: کلا شد 21 میلیون
اگر ماشین اون موقع نگرفته بودم با این حقوق کارمندی دیگه نمی تونستم ماشین بگیرم.
من معنی عدم افزایش قیمت خودرو را با توجه به وضعیت این روزهای بازار نمی فهمم!!
زیرا این قیمت ها که الان توی بازار اعلام می شود ، هر روز توسط خود نمایندگی در حال افزایش است...
نمیدونم ولی شاید معنی این حرف این باشه که قیمت خودرو قطعاً در یک ساعت آینده تغییر نمی کند؟؟!!
که تازه این رو هم نمیشه باورکرد!!
چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ساعت ۱۵:۳۰
دلار ۱۴۶۰۰
یورو ۱۶۴۰۰
سکه ۵۱۰۰۰۰۰
سکه و دلار با توجه به گنجایش بازار و دستمزدها و مبادلات اقتصادی به دیگر کشورها بسیار بالا است و افزایش دستمزدها نه در توان دولت است و نه در توان کارفرمایان بخش خصوصی و اگر حباب دلار و سکه نترکد و پایین نیاید حداقل برای چندین سال (4 تا 5 سال) مقدار ثابتی به خود خواهد گرفت و لذا سرمایه گذاری در سکه یا دلار به احتمال بسیار بالا توجیه ناپذیر است. ضمن اینکه کالاهایی هم که به طبع سکه افزایش یافته اند دچار چنین حالتی خواهند بود.
میشه یه کمپینی چیزی درست کنید ببینیم اینایی که تونستن تو ۲۰ ثانیه از ایران خودرو ماشین ثبت نام کنن کیا هستن به خدا خیلی دوست دارم این نابغه ها رو ببینم ... بابا ۲۰ ثانیه باید تو گینس اسمهاشونو نوشت ...
این هم ترفنمد جدیدی است که اقلام مورد نیاز مردم را یکی یکی گران کنند و در ابتدا با شایعه سازی افزایش نرخ فلان کالا و بعد انکار چند مسیول و بعد افزایش ناگهانی آن قلم کالا و مصاحبه چند مسیول دیگر و اعلام غیر قانونی بودن آن و بعد از چند روز عادی شدن اوضاع ( برای نمونه رب گوجه فرنگی ,پیاز , تخم مرغ و خیلی کالاهای دیگر ) بعد رفتن سراغ کالای بعدی و بعدی و با این فکر که مردم متوجه موضوع نمیشوند .
دلیل عمده گرانی مواد غذایی فروش ،قاچاق و صادرات به کشور دوست و برادر و همسایه عراق و در درجه دوم سوریه است.
اقای قاضی پور میگن افزایش قیمت نان غیر قانونی است . کم کردن وزن خمیر نان چطور کاری است که سالیان مدید انجام میدهند و به شعور مردم توهین میکنند .
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج # رفح