بازدید 4562
۷

گرانی نان غیرقانونی است

کد خبر: ۸۹۵۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۴ 01 May 2019

در شرایطی که قیمت نان طی هفته‌های گذشته مجدداً و بدون داشتن مجوز افزایش یافته است، رئیس اتحادیه نانوایان سنتی اظهار کرد که این اتفاق نیفتاده و اگر قیمت نان افزایش یابد، غیرقانونی است.

براساس آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار هر عدد نان بربری باید ۶۵۰ تومان، نان سنگک سنتی ۸۰۰ تومان، نان تافتون سنتی ۴۰۰ تومان و لواش ۲۱۰ تومان در تهران فروخته شود که البته این نرخ‌ها در استان‌های دیگر متفاوت بوده و براساس محاسبات ابلاغیه‌های کارگروه‌های تنظیم بازار استانی آن مناطق مشخص می‌شود.

این در حالی است که در آذرماه سال ۱۳۹۶ با دستور رئیس جمهور تصمیم ستاد تنظیم بازار برای افزایش قیمت نان به حالت تعلیق درآمد اما نانوایی‌ها از آن زمان تاکنون نه تنها از وزن چانه خمیر نان کاسته‌اند بلکه کیفیت نان را نیز کاهش داده‌اند و در این بازه زمانی حدود دو ساله، دو بار قیمت را به صورت غیرقانونی و بدون داشتن مجوز افزایش داده‌اند.

مرحله اول زمانی بود که این افزایش قیمت نان منتفی شد اما نانوایی‌ها حاضر نبودند به آن تن بدهند و همچنان قیمت بالا ماند و دومین بار امسال بود که نانوایی‌ها به صورت کاملاً خودسر قیمت نان را به بهانه‌های مختلف از جمله اضافه کردن چند دانه کنجد تا دو برابر افزایش دادند به گونه‌ای که امروز در بازار هر عدد نان بربری و سنگک ۲,۰۰۰ تومان قیمت دارد.

در این رابطه بیژن نوروزمقدم - رئیس اتحادیه نانوایان سنتی - به ایسنا گفت: این اتفاق در نانوایی‌هایی که از سهمیه آرد دولتی استفاده می‌کنند نیفتاده است و اگر چنین اتفاقی رخ داده باشد تخلف بوده و غیرقانونی است.

مشخص نیست دستگاه‌های نظارتی و بازرسان اتاق اصناف ایران و تهران چرا بر نانوایی‌ها نظارت نمی‌کنند و با آن‌هایی که اقدام به گران فروشی نان می‌کنند برخوردی صورت نمی‌گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
بنظرشما نانوايان بايداعتصاب كنن وقتي حقوق يك شاطررا سه الي چهارمليون ميدن خوب ناظربفرستيد ببينيد چه فايده اي داردايااين صاحب نانوايي داره ضررميند يانه ياهم دولت نانوايي هاراازصاحبان نانوايي ها اجاركند نه اينكه رييس جمهورنشسته ميگه نان راگران نكنيد پيازكيلويي 10هزارتومان شده آیا خبر دارید؟
متاسفانه نانوایان در چند سال اخیر قربانی سیاستهای دولت شده اند و با این منوال به تدریج به علت زیان دهی تعطیل خواهند شد.
با اینکه قیمت اغلب مواد اولیه مورد نیاز تولید نان و حامل های انرژی و حتی هزینه حقوق کارگر و بیمه مالیات، در 5-6 سال اخیر جمعا افزایش بیش از 100% را داشته، اما دولت درآمد نانوایان را با جلوگیری از افزایش قیمت نان ثابت نگه داشته و مشخصا در محله ی ما (قائم) دو نانوایی طی دو سال اخیر تعطیل شدند و برای خرید نان باید مسیر دوری را طی کنیم.
ظاهرا قیمت نان در فرمول محاسبه نرخ تورم مهم است و دولت با هدف تبلیغات سیاسی و وانمود کردن عدم رشد نرخ تورم، در حال نابودی این بخش مهم تولیدی است.
چرا نان نباید گران بشود مگر کارگر نانوایی خرج زندگی نمیدهد مگر کرایه خانه نمیدهد حقوق کارگران نانوایی نزدیک ۵سال است ثابت مانده
من يه شاطرم صبح كى حالا كى ؛ با تنور داغ ؛ هرگز خرج و دخلم با اين قيمت نان تأمين نميشه
اینکه نان باید به بهای مناسب به خانواده فروخته شود که یک گزاره اساسی ست.دولت در چهل سال گذشته هیچ کمکی برای بهبود نان نکرده وچنان نانوایی را ناندانی کرده که هر کسی از راه رسید برود سراغ بر پایی نانوایی.اکنون کسانی نانوایی دار هستند که یک چانه خمیر هم نپخته اند.بازدوبند نانوایی باز می کنند آرد را از درب کارخانه می فروشند نان نپخته و نه سرشته به مردم بدبخت می دهند دستمزد نانوا را می خورند از وزن نان می دزدند هم کم فروشند هم گران فروشی می کنند. جیبشان از تنخواه مردم ناتوان سرریز ست.
هزار رقم برای قیمت نان پیدا می کنند.از بیخ پیدا نیست صاحب نان در این هردمبیل کیست.یک بچه ای با چندین مادر که هنگام تنگی مادران به امان خدا رهایش می کنند و می میرد
کسی می خواست در اهواز داوطلب بازرسی نان شود بالادستی که میبایست با شادمانی بپذیرد گفته بود که تنها به همکاران خود اعتماد داریم و هر که را ناظر کنیم خودرا می فروشد.
....
الان نان خریدم هر سه عدد نان شده هزارتومان چرا نان گران کردن مردم که جرأت خرید گوشت ندارن چرا نان را گران کردن
الان نان خریدم سه تاشده هزارتومن لطفارسیدگی کنید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی