بازدید 4698
وزیر خارجه ونزوئلا:

آمریکا برای کودتا در ونزوئلا برنامه‌ریزی کرده است

کد خبر: ۸۹۵۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۴ 30 April 2019

وزیر امور خارجه ونزوئلا اعلام کرد کودتای نافرجام در ونزوئلا مستقیماً در واشنگتن برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، «خورخه آریزا» وزیر امور خارجه ونزوئلا روز سه‌شنبه در مصاحبه با خبرگزاری رویترز اعلام کرد کودتای کوچکی که امروز در ونزوئلا رخ داد و بلافاصله توسط نیروهای امنیتی این کشور دفع شد، مستقیماً در واشنگتن و توسط مقامات آمریکایی برنامه‌ریزی شده است.

خورخه آریزا در این خصوص به رویترز گفت: «تنها حدود 30 سرباز که از سوی خوان گوایدو [رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا] تحریک شده بودند در این کودتا حضور داشتند. این کودتا فصل دیگری از تلاش‌های آمریکایی‌ها برای سرنگون کردن دولت رئیس‌جمهور نیکلاس مادورو بود.»

وزیر امور خارجه ونزوئلا افزود: «این یک تلاش برای کودتا از جانب نظامیان ونزوئلایی نبود. کودتا مستقیماً در واشنگتن طرح‌ریزی شده بود؛ در پنتاگون و در وزارت امور خارجه آمریکا و با هدایت جان بولتون [مشاور امنیت ملی آمریکا]. آنها این کودتا را هدایت می‌کردند و آنها هستند که به گوایدو فرمان می‌دهند.»

«خوان گوایدو» رئیس‌ سابق مجمع ملی ونزوئلا که حدود سه ماه قبل به تحریک مقامات واشنگتن خود را رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد، امروز سه‌شنبه طی یک پیام ویدیویی هواداران خود را به آشوب علیه دولت قانونی این کشور فرا خواند و حتی از نیروهای مسلح ونزوئلا خواست که علیه رئیس‌جمهور نیکلاس مادورو دست به شورش مسلحانه بزنند.

با این حال مقامات ارتش و وزارت دفاع ونزوئلا تأکید کرده‌اند حمایت از قانون اساسی و دولت قانونی این کشور را وظیفه خود می‌دانند و برای عمل به این وظیفه کاملاً مصمم هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها