بازدید 4229

آزادی و حقوق بشر در اروپا بیشتر شعار است تا واقعیت

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:اعتراضات ضدسرمایه داری در فرانسه آثار خودش را بر نحوه انتخاب آینده پارلمانی اروپا خواهد گذاشت.
کد خبر: ۸۹۵۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷ 30 April 2019

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،با اشاره به اعتراضات جلیقه زردها در فرانسه و ناکامی ماکرون در آرام کردن این تحولات،گفت:اعتراضات جلیقه زردها برای بیست و چهارمین هفته متوالی در شهرهای مختلف فرانسه ادامه یافته است.آنچه در این ۲۴ هفته گذشته در فرانسه اتفاق افتاد و برخوردها ده ها هزار پلیس با اعتراض نرم مردمی نشان دهنده عدم وجود آزادی واقعی در اروپا است.

وی با اشاره به رفتار خشن پلیس در کشور مدعی و مهد دموکراسی و آزادی،افزود:واقعیت این است که در این مدت که بیش از ۱۰ ها نفر کشته،زخمی و مجروح شدند،پلیس فرانسه خشن ترین برخورد را با معترضین که صدای اعتراض خودشان را بگوش جهان می رساندند،انجام می داد.

مردم فرانسه جایگاه خودشان را در مناسبات سیاسی از دست داده اند

نماینده مردم بروجرد و اشتریان درمجلس شورای اسلامی با اشاره به حمایت بسیاری از مسولان و حاکمان اروپا از آشوب و فتنه 88 در ایران،مطرح کرد: اتفاقاتی که در فتنه ۸۸ در تهران صورت گرفت و روسای جمهورهای کشورهای اروپایی و آمریکا بارها در صفحه تلویزیون ظاهر شدند و دراین باره اظهارنظر کردند،از تظاهرکنندگان حمایت کردند و در واقع فریاد حقوق بشر سردادند؛نشان دهنده این واقعیت است که آزادی و حقوق بشر در اروپا بیشتر شعار است تا واقعیت.

وی با تاکید براینکه بسیاری از کشورهای غربی تنها منافع خود را درنظر می گیرند و مردم جایگاه واقعی خودشان را در این مناسبات از دست داده اند،ادامه داد:مردم فرانسه تحت فشارهای اقتصادی،عدم رعایت عدالت و حقوق شهروندی به اعتراضات خود ادامه می‌دهند و دولت هم به این اعتراضات توجهی نمی کنند.

بروجردی ادامه داد:ادامه تظاهرات در اروپا در واقع نشان دهنده عدم رضایت مردم از روند مدیریت کشور و سیاست هایی است که براساس آن نظام سرمایه داری در این کشور عمل می کند.

جنبش ضدسرمایه داری آثار خودش را بر نحوه انتخاب آینده پارلمانی اروپا خواهد گذاشت

این نماینده مردم درمجلس دهم با اشاره به محل اعتراضات که در نزدیکی پارلمان اروپا بوده و تاثیر این اعتراضات در انتخابات آینده پارلمان اروپا،تصریح کرد: به طور طبیعی افکار عمومی از اینکه تعداد زیادی از افراد،چشم خودشان را از دست داده اند مجروح و کشته شدند؛متأثر می‌شوند و فکرمی کنم جنبش ضدسرمایه داری آثار خودش را بر نحوه انتخاب آینده پارلمانی اروپا خواهد گذاشت.

عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید براین موضوع که یک ماه دیگر انتخابات پارلمانی اروپا برگزار می‌شود،خاطرنشان کرد:واکنش بر جنبش ضدسرمایه داری در فرانسه براین که چه احزابی موفق شوند و بتوانند مردم را جذب کنند،تاثیرگذار خواهد بود.

گفتنی است؛دوروز پس از سخنرانی امانوئل ماکرون،رئیس جمهوری فرانسه،معترضان برای بیست و چهارمین هفته متوالی درقالب جنبش موسوم به "جلیقه‌زردها" بار دیگر در پاریس و شهرهای دیگر به خیابان آمدند.

هدف اصلی تظاهرات پاسخ دادن به سخنان اخیر ماکرون بود،هدف دیگر راهپیمایان اعتراض به رسانه‌های سلطه و تفسیر دلبخواهی اخبار از سوی آنها اعلام شده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار