بازدید 5378

روسیه ادلب را بمباران کرد

کد خبر: ۸۹۵۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶ 30 April 2019
رسانه‌های روسیه از بمباران مواضع تروریست‌ها در ادلب استانی در شمال شرقی سوریه و هم مرز با ترکیه توسط گردان هوایی این کشور خبر می‌دهند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، در این حمله چند فروند بمب افکن سوخو ۲۴ و جنگنده چند منظوره سوخو ۳۵ شرکت داشتند و نقاطی در محلات اللطامنه، قلعه المضیق و اسکالبین استان ادلب را مورد هدف قرار دادند.

اگر چه هنوز وزارت دفاع روسیه واکنشی به این خبر‌ها نشان نداده است، اما رسانه‌های دولتی روسیه از جمله ریانووستی و تاس آن را مخابره کرده اند.

براساس گزارش ها، این حملات پاسخی به تروریست‌ها بود که قصد ضربه زدن به نیرو‌های روسی در پایگاه هوایی حمیمیم در سوریه را داشتند.

رسانه‌های روسی همچنین اعلام کرده اند ترکیه که با روسیه بر سر عدم حمله همه جانبه به ادلب به توافق رسیده است پیش از این حمله در جریان تصمیم نظامیان روسیه قرار گرفته بود.

روس‌ها مدعی هستند که در طول سه روز گذشته تروریست‌های ساکن در ادلب با پرتاب موشک و ارسال پهپاد‌های انتحاری به سمت پایگاه حمیمیم قصد آسیب زدن به نظامیان آن‌ها را داشتند.

گفتنی است، ادلب با سه میلیون جمعیت اکنون به تنها کانون تجمع تروریست‌ها و مخالفان دولت قانونی سوریه تبدیل شده است و پیش از حمله تمام عیار ارتش سوریه به این منطقه، ترکیه از روسیه خواست از بیم گسیل شدن میلیون‌ها آواره به کشورش به آنکارا فرصت لازم برای جداکردن تروریست‌ها از مخالفان و حل و فصل اوضاع در ادلب را با کمترین هزینه بدهد.

پوتین نیز از این پیشنهاد استقبال کرد و قرار شد منطقه‌ای حائل دور ادلب تشکیل شود و پلیس نظامی دو کشور در آن به گشت زنی بپردازند و در مدت زمانی مشخص ترکیه با خارج کردن ادوات و تسلیحات سنگین نظامی کار را به سرانجام برساند.

با گذشت زمان ترکیه نتوانست طبق زمانبندی پیش برود بنابراین از روسیه زمان بیشتری خواست، پوتین اگر چه تقاضای اردوغان را رد نکرد، اما گفت که وضعیت نمی‌تواند تا ابد اینگونه باشد و باید تکلیف مشخص شود.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز دیروز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای بنگلادشی خود تاکید کرد که روسیه نمی‌تواند بپذیرد که وضعیت فعلی ادلب تا ابد ادامه پیدا کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل