بازدید 2390

اعزام ۴۰۴ هزار دانشجو از کشور‌های اسلامی

کد خبر: ۸۹۵۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴ 30 April 2019

غلامی گفت: کشور‌های اسلامی حدود ۴۰۴ هزار دانشجو را به کشور‌های خارجی اعزام کرده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نخستین نشست هیئت‌های امنای دانشگاه D۸ که در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حال برگزاری است، اظهار کرد: سازمان همکاری اقتصادی D۸ متشکل از ۸ کشور در حال توسعه اسلامی ایران، ترکیه، پاکستان، بنگلادش، اندونزی، مالزی، مصر و نیجریه با جمعیتی حدود ۱ میلیارد و ۶۰ میلیون نفر و نیروی کار ۴۰۰ میلیونی ظرفیت بزرگی در جهان پرچالش هستند.

وی ادامه داد: تقویت مناسبات علمی، آموزشی و پژوهشی میان سازمان‌های بین‌المللی گامی مهم و کلیدی به حساب می‌آید.

پیشنهاد تأسیس یک دانشگاه بین‌المللی در راه تحقق نقشه راه

غلامی با بیان اینکه بیش از ۱ دهه قبل از ترسیم نقشه راه گروه D۸ این موضوع به تصویب اعضا رسید، اظهار کرد: در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران تأسیس یک دانشگاه بین‌المللی به عنوان گامی مهم در راه تحقق نقشه راه پیشنهاد شد و در بند ۷ بخش ۱۰ این نقشه راه لزوم تقویت همکاری‌های علوم و فناوری با هدف نهادینه کردن همکاری‌ها از طریق تأسیس مراکز تحقیقاتی میسر شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: با تأسیس این دانشگاه در ایران گام مهمی در راه محقق کردن نقشه راه گروه D۸ برداشته شده است و نیاز به همکاری تمام کشور‌های عضو دارد.

وی درباره هدف این نشست، گفت: هدف ما ارتقای سطح همکاری علمی کشور‌های اسلامی از طریق تبادل دانشجو و همکاری دانشگاهی است.

توانمندی علمی منجر به اقتدار کشور‌های اسلامی می‌شود

غلامی تصریح کرد: به جرأت می‌گویم که تمام اعضای گروه D۸ از توانمندی و ظرفیت‌های بی‌شمار علمی برخوردار هستند، تجمع این توانمندی‌ها می‌تواند جهان اسلام را مقتدر کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به دانشجویان ایرانی، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران با داشتن بیش از ۴ میلیون دانشجوی دانشگاهی که ۱ میلیون نفر آنان در مقاطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می‌کنند و ۳۹ پارک علم و فناوری نظام مستحکمی را در میان دانشگاه‌های سراسر جهان ایجاد کرده است.

وی افزود: گزارش سال ۲۰۱۱ سازمان توسعه و همکاری اقتصادی نشان می‌دهد ۸ کشور عضو D۸ با اعزام ۴۰۴ هزار دانشجوی خارجی جزء کشور‌های اصلی اعزام کننده دانشجو هستند که البته در حال حاضر تعداد آن‌ها بیشتر شده است و باید کاری کنیم تا تحصیل دانشجویان مسلمان در سراسر جهان بیشتر شود.

غلامی بیان کرد: تلاش کشور‌های عضو، نیرو‌های انسانی توانمند و خاص جامعه علمی، گردش آزاد علم و فناوری و گشودن در‌های علمی است و بر این باوریم که در جهان اسلامی مرزی برای انتقال دانش و نوآوری وجود ندارد، زیرا این علم متعلق به تمام افراد کره زمین است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی