بازدید 3154

افزایش زمین لغزش‌ها به دلیل وقوع سیل

کد خبر: ۸۹۵۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶ 30 April 2019

سرپرست سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی، گفت: به دنبال وقوع سیل در نقاط مختلف کشور باید منتظر افزایش زمین لغزش‌ها باشیم.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، «علیرضا شهیدی» امروز (سه شنبه) در مراسم افتتاح سی هشتمین گردهمایی ملی علوم زمین در محل سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، افزود: ایران امسال را با مخاطره‌های بزرگی آغاز کرد.

وی به تهیه نقشه یکپارچه زمین شناسی پهنه تهران اشاره کرد و ادامه داد: به پیشنهاد شورای شهر تهران، نقشه مترو تهران شمال در دست تهیه است.

شهیدی افزود: از ۴۳ مخاطره ثبت شده در جهان، ۳۵ مخاطره در ایران اتفاق می‌افتد و با وجود جمعیت کم، در برخورد با سیل با چین برابری می‌کنیم.

وی سیل را یکی از پر هزینه‌ترین مخاطرات طبیعی دانست و گفت: به دنبال سیل باید منتظر زمین لغزش‌هایی در کشور باشیم.

سرپرست سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی ارزش گواهی کشف‌های لین سازمان را ۶۳ هزار میلیارد ریال دانست و افزود: امسال ۳۰۰ هزار کیلومتر خطی برای اکتشاف مورد بررسی قرار می‌گیرد.

برگزاری نشست تخصصی خلیج فارس

همچنین «محمودرضا مجیدی فرد»، دبیر علمی همایش در این مراسم با بیان اینکه در گردهمایی امسال مقالات در چهار رویکرد تقسیم شده است، گفت: هر کدام از این رویکرد‌ها شامل زیر شاخه‌هایی می‌شود، در این ۴ رویکرد، ۲۷۰ مقاله ارسال شده که با توجه به کیفیت مقالات، ۳۹ مقاله برای سخنرانی انتخاب شد.

وی افزود: با دبیران هر کدام از این رویکرد‌ها چند سخنران ویژه درنظر گرفته شد و با توجه به نیاز جامعه به علوم زمین شعار «دانش علوم زمین، نیاز روز جامعه» انتخاب شد، زیرا زمین با مخاطرات فراوانی درگیر است.

مجیدی فرد ادامه داد: در کنار این گردهمایی، سه نشست تخصصی برگزار می‌شود و با توجه به سیلاب‌های اخیر، نشستی در همین موضوع برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به ۱۰ اردیبهشت، روز خلیج فارس، گفت: نشست دیگری که در این گردهمایی وجود دارد، نشست خلیج فارس خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر