بازدید 5122

هشدار به رسانه‌هایی که «سیاه‌نمایی» می‌کنند

کد خبر: ۸۹۵۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۰ 29 April 2019

وزیر کشور به رسانه‌هایی که «در جهت ناامیدکردن مردم و سیاه‌نمایی عمل می‌کنند»، هشدار داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، بیست و یکمین جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور شامگاه دوشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه در محل وزارت کشور به ریاست عبدالرضا رحمانی فضلی برگزار شد.

وزیر کشور در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط کنونی کشور و افزایش فشارها در موضوع تحریم از سوی آمریکا و دشمنان تصریح کرد: باید تلاش کنیم با منطقی‌تر کردن اقدامات، مناسبات و روابط و ارائه درست کالاها در بازار به گونه‌ای حرکت کنیم که آرامش نسبی در بازار حفظ شود. همچنین باید اشکالات را نیز به دقت ببینیم و نسبت به رفع آنها عمل کنیم.

رئیس ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با مرور فعالیت‌های این ستاد گفت: همه اخبار و اطلاعات در حوزه اقتصادی از جمله نگرانی‌ها، سوالات و ابهامات مردم و مطالبات موجود و همچنین وضعیت بازار و واحدهای تولیدی در حوزه‌های مختلف، ابتدا در کمیته‌های این ستاد رصد و جمع‌بندی می‌شود و بر اساس پیگیری‌های ستاد، مسئولان دستگاه‌های مختلف ضمن پاسخگویی به سوالات و ابهامات به دنبال راه حل‌ها و حل مشکلات برمی‌آیند.

رحمانی فضلی گفت: دستگاه‌های رسانه‌ای از جمله صدا و سیما، ارشاد، تریبون‌های عمومی و سایر دستگاه‌هایی که در حوزه رسانه فعال هستند، رویکردها را بر اساس سیاست‌های مصوب ستاد مطرح می‌کنند و یکپارچگی و وحدت در اطلاع‌رسانی مرتبط با حوزه اقتصاد ایجاد شده است.

رئیس ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور به حضور فعال قوه قضاییه در ستاد و پیگیری مصوبات اشاره کرد و گفت: در مواردی که رسانه‌ها در جهت ناامیدکردن مردم، سیاه‌نمایی، ارائه اطلاعات و آمار غلط و یا تحلیل‌های مبتنی بر آمار نادرست عمل می‌کنند، ابتدا از طریق ستاد تذکر داده می‌شود و اگر تذکرها مورد بی‌توجهی قرار گرفت، قوه قضاییه پیگیری‌های قانونی لازم را انجام می‌دهد.

وی با اینکه فضای رسانه‌ای کشور به دقت و مستمراً رصد می‌شود، خاطرنشان کرد: نظرات مردم با نظرسنجی‌ها و جمع‌آوری اطلاعات به مسئولان منتقل می‌شود.

رئیس ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور ابراز امیدواری کرد که این ستاد با ادامه اقدامات خود بتواند در آرامش بازار و پاسخ به مطالبات مردم و کمک به دستگاه‌های اجرایی گام‌های بهتری بردارد.

وزیر کشور بیان کرد: در شش ماه فعالیت این ستاد، در عرصه رسانه‌ای حرکت معقول‌تر، منطقی‌تر و کارشناسی‌تری را شاهد هستیم و در فضای مجازی هم این شرایط به طور نسبی حاکم شده است.

رحمانی فضلی ضمن قدردانی از فعالان و صاحبان رسانه، از آنها درخواست کرد در یک فضای منطقی و معقول و کارشناسی این روال را ادامه دهند تا شاهد برخی از اقداماتی که موجب یأس و ناامیدی در جامعه می‌شود، نباشیم.

وزیر کشور همچنین در خصوص مباحث مطرح‌شده در بیست و یکمین جلسه ستاد گفت: در این جلسه مصوبات جلسه قبل پیگیری شد. همچنین وضعیت افزایش قیمت‌ها در حوزه‌های مختلف مانند خودرو، اجاره‌بها، ارز و طلا مورد بررسی و بحث قرار گرفت.

وی افزود: از دیگر موضوعات این جلسه، بررسی برخی نگرانی‌ها در حوزه‌های تولید بود که نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی، بانک مرکزی و همچنین اقتصاد و دارایی توضیحاتی را ارائه کردند و تصمیمات لازم اتخاذ شد. البته برخی از این تصمیمات نیاز به تصویب در دولت دارد و در مواردی نیز سازمان تعزیرات باید به صورت جدی وارد شده و عمل کند.

وزیر کشور در بیست و یکمین جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور ضمن تاکید بر آگاهی و اطلاع‌رسانی به‌موقع و دقیق به مردم گفت: باید مقتضیات و شرایط را به اطلاع مردم برسانیم و البته این کار، باید با ظرافت و دقت دنبال شود تا ضمن آگاهی‌بخشی واقع‌بینانه به مردم، زمینه ایجاد نگرانی‌های کاذب در فضای عمومی از بین برود.

رحمانی فضلی همچنین بر اطلاع‌رسانی و اقناع‌سازی مردم در خصوص تصمیمات اخذشده و نحوه اجرای آن تاکید کرد و گفت: در اجرای تصمیمات بایستی شرایط و اقتضائات در نظر گرفته شود و اطلاعات کافی به مردم داده شود تا نتایج مطلوب حاصل شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۳
صفحه نخست » اجتماعي
1239بازدید
‍ پ
مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان مطرح کرد
هشدار درمورد احتمال خودکشی درمورد سیل‌زدگان
داداچ زغال تا ریه هامون هم رفته نیاز به سیاه نمایی نیست
شش سال پیش با یک میلیون تومان 1000دلار مدادن الان 70دلار
برخی کانال های تلگرامی با درج مطالب به اضطراب ها دامن میزنند.... 110 زنگ میزنم اکثرا امکان صحبت با پلیس فتا نیست ...یا اشغاله یا جواب نمیدن .واقعا بزرگترین کمک به اقتصاد ،حفظ آرامشه
سیاه نمایی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بایدم هشدار داد چون وضعیت مملکت از سیاهی هم گذشته ... و نمایش نیست واقعیه...
سیاه نمایی!!!!!!
ینی باید همه بگن به به عجب اقتصاد سالمی ، خدا رو شکر گرسنه نداریم و همه وضعشون خوبه ! ملت نیاز ندارن بشنون یا بخونن ، دارن با پوست و گوشت و روحشون این فشار کمر شکن رو تحمل میکنن ، بعد بیاین بگید همه چی خوبه انتظار دارین باور کنن؟ فقط باعث دورتر شدن مردم از خودتون میشه والسلام
خبر دلار ۱۴۳۰۰ تومانی سیاه نمایی است؟
آيا چيزي سفيد مانده است؟
تقصیر رسانه ها جیه که واقعیت خودش سیاهه.؟
سیاه نمایی کیلیویی چند؟ سیاه تر از این هم مگه میشه وزیر؟ کجا نشستی که نمی بینی؟
سفید ی وجود نداره که خود نمایی کنه ! شما دستوربه سانسور خبرها و واقعیت ها می دهید؟!!
یک جای سفید نشون بده تا رسانه ها سفید نمایی کنند

گرانی ، درآمد کم ، بیکاری ، اختلاس، رشوه ، سوء استفاده از منصب پدر خانه سازی در لواسان ،دروغ ، ریا کاری ، آینده نا مشخص
چون واقعیتهای تلخ رنج اقتصادی مردم را مینویسن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار