بازدید 4373

دستگیری 22 نفر مظنون به همکاری با داعش در آنکارا

کد خبر: ۸۹۵۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۵ 29 April 2019

پلیس ترکیه از دستگیری 22 تبعه «عراقی» و «سودانی» در آنکارا به ظن همکاری با گروه تروریستی داعش خبر داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، رسانه‌ای دولتی ترکیه از دستگیری 22 نفر در آنکارا، پایتخت این کشور به ظن همکاری با گروه تروریستی داعش خبر داد.

وبگاه «العربی» دوشنبه به نقل از خبرگزاری «آناتولی» نوشت که 17 عراقی و 5 سودانی در حمله همزمان پلیس آنکارا در روز دوشنبه دستگیر شدند.

بر اساس این گزارش، پلیس ترکیه بدون اشاره به جزئیات بیشتر تنها اعلام کرد که دستگیرشدگان به طور غیرقانونی وارد این کشور شده و از اعضای داعش در سوریه و عراق بودند.

ترکیه در سال‌های 2015 و 2016 با حمله‌های تروریستی که آن‌ها را به عناصر داعش و شبه نظامیان کُرد منتسب کرد، مواجه شد. این سلسله حملات در ترکیه به کشته شدن 300 تن منجر گردید. در حمله سال 2017 به مناسبت آغاز سال نوی میلادی به کلوب شبانه‌ای در استانبول نیز که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت نیز 39 تن که بیشتر آن‌ها خارجی بودند، کشته شدند.

دستگیری 22 نفر مظنون به همکاری با داعش در آنکارا

به دنبال این حادثه و در فوریه (اسفند) «عبدالغدیر ماشاریپوف» تبعه ازبکستانی و مظنون اصلی این حمله تروریستی دستگیر شد. وی تاکنون اتهام‌ها علیه خود را رد کرده، اما در صورت اثبات جرمش به 40 سال حبس متهم می‌شود. جلسه دادرسی بعدی این فرد 16 مه (27 اردیبهشت) برگزار خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل