بازدید 4471

برخورد با تخلف در فضای مجازی نباید برای دانشجو متفاوت باشد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می‌گوید اگر تخلفی در فضای مجازی انجام شد باید طبق قوانین موضوعه کشور با آن برخورد شود و اینکه روی دانشجویان حساسیت اضافه‌تری به وجود آید، اشتباه است.
کد خبر: ۸۹۵۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱ 29 April 2019

محمدمهدی زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره مصوبه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها مبنی بر اضافه شدن تخلف در صفحات فضای مجازی از سوی دانشجویان به موارد آیین‌نامه انضباطی گفت: سالم بودن فضای مجازی بحث مهمی است و هر قشری اگر تخلفی در فضای مجازی انجام داد باید مورد رصد قرار گیرد و طبق قوانین موضوعه کشور با آن برخورد شود؛ فرق نمی‌کند دانشجو باشد یا غیر دانشجو و اینکه روی دانشجویان حساسیت اضافه‌تری به وجود آید، اشتباه است.

شاید یک نگاه حمایتی به دانشجو پشت این مصوبه بوده است

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در همه جای دنیا چنین برخوردی صورت می‌گیرد ولی شاید این مصوبه شورا از باب یک نگاه خاص و حمایتی به دانشجو تدوین و تصویب شده باشد؛ به این معنا که تخلفات دانشجویی از این حیث در دانشگاه مورد رسیدگی قرار گیرد؛ نه در دادگاه‌ها.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه "در جریان جزئیات و علل تصویب چنین موضوعی نیستم" افزود: شاید این امر از بابت آن مصوب شده که یک نگاه ارفاقی به دانشجو داشته باشد نه یک نگاه تنبیهی و شدید و غلیظ؛ زیرا برخی از تخلفات در فضای مجازی به دادگاه‌ها کشانده می‌شود و اگر قرار باشد دانشجو در آنجا توبیخ یا مجازات شود، به ضرر پرونده دانشجویی وی است.

وی گفت: اگر در تصویب این مصوبه چنین نگاهی موجود باشد، یک نگاه کمکی و ارفاقی به دانشجو است و اگر غیر از این باشد موضوعیت ندارد و پسندیده نیست.

فرصت‌های فضای مجازی از تهدیدهای آن بیشتر است

زاهدی در ادامه توضیح داد: فضای مجازی هم فرصت است و هم تهدید و البته بخش فرصت آن ارجح است زیرا ما در نسل چهارم انقلاب صنعتی به عنوان یک انقلاب الکترونیک حضور داریم و نمی‌توانیم جدا از فضای مجازی عمل کنیم؛ حتی دانشگاه‌های پلتفُرمی و آموزش و پرورش هم بر بسترهای الکترونیک است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به ضرورت به کارگیری فضای مجازی در عرصه‌های مختلف، افزود: باید به عنوان تهدید مراقب بود این فضا آلوده نشود؛ در غیر این صورت می‌تواند آن موفقیت‌هایی را که در سایه استفاده از فضای مجازی می‌توان به دست آورد، زیر سوال ببرد و محدود کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل