بازدید 4506
۱
مدیر مرکز فناوری و اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با تابناک مطرح کرد

در استفاده از ظرفیت‌های کافه بازار مانعی وجود ندارد

کد خبر: ۸۹۵۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴ 29 April 2019

استفاده از ابزارهای مثل بازی های آموزشی باید مطابق با سند تحول آموزش و پرورش و در راستای اهداف و سیاست های این وزاتخانه باشد و دراستفاده از ظرفیت های اپلیکیشن های ایرانی مثل کافه بازار نیز با رعایت استانداردها و قوانین محدودیتی وجود نخواهد داشت.

به گزارش تابناک، وزیر آموزش و پرورش در سخنانی اخیرا با اشاره به اینکه کافه بازار حدود 40 میلیون کاربر در حال حاضر در اختیار دارد، از استفاده و استقبال از استفاده از ظرفیت های این اپلیکیشن در زمینه تخصصی و در حوزه آموزش سخن گفته بود.

در همین زمینه مهدی شرفی، مدیرمرکز فناوری و اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با تابناک با اشاره به تشکیل شورای عالی فضای مجازی و تدوین سیاستگذاری های لازم درخصوص استفاده از ظرفیت های فضای مجازی در این شورا، گفت: در شورای عالی فضای مجازی در خصوص همکاری با کافه بازار نیز با توجه به موارد مد نظر شورا چه در حوزه آموزش کلاسی و غیر کلاسی مسائلی مطرح و در مورد استفاده از ظرفیت های این اپلیکیشن تصمیم گیری خواهد شد.

وی ادامه داد: استفاده از ابزارهای مثل بازی های آموزشی باید مطابق با سند تحول آموزش و پرورش و در راستای اهداف و سیاست های این وزاتخانه باشد و دراستفاده از ظرفیت های اپلیکیشن های ایرانی مثل کافه بازار نیز با رعایت استانداردها و قوانین محدودیتی وجود نخواهد داشت.

شرفی تصریح کرد: در حال حاضر در حوزه آموزش و پرورش ابزار یا اپلیکیشن های تخصصی تولید نشده ولی در حوزه های آموزشی با توجه به برنامه های آتی و بحث استفاده از فضای مجازی باید چگونه استفاده از خدمات کافه بررسی شود.

وی با بیان این مطلب که اگر نرم افزار یا بازی در خصوص استفاده از فضای مجازی در حوزه آموزش طراحی شود، حتما آموزش و پرورش از آن استقبال خواهد کرد، گفت: اگر نرم افزار یا اپلیکیشنی مطابق با اهداف آموزش و پرورش طراحی شود و رعایت قوانین و مقررات مستند در استفاده از فضای مجازی را در نظر گرفته باشد، حتما از آن استقبال می کنیم.

شرفی ادامه داد: این موضوع منوط به این است که نرم افزار یا اپلیکیشن از لحاظ محتوایی بررسی شود و در صورتی که مغایرتی با مبانی قانونی و سیاست های آموزش و پرورش نداشته باشد ، قابل استفاده خواهد بود.

شایان ذکر است وزیر آموزش و پرورش پیش از این در سخنانی با اشاره به ظرفیت های کافه بازار گفته بود: پلتفرم 40 میلیونی کافه بازار بستر خوبی برای ارتقای سطح آموزش در دانش آموزان است.

«بازار»، به عنوان بستری برای انتشار برنامه‌ها و بازی‌های موبایلی و ویدیو، در آستانه‌ی هشت سالگی فعالیت خود، از مرز چهل میلیون نصب فعال گذشت.

این عدد نشاندهنده آن است که کم‌وبیش نیمی از مردم ایران از این برنامه ایرانی و محصولات و خدمات ارائه‌شده در آن بهره می‌برند. عددی که با جمعیت کشور لهستان برابری می‌کند و حدود هفت میلیون بیشتر ازجمعیت کشورعربستان است.

در طول این هشت سال حدود ۵.۲ میلیارد بار دانلود یا به‌روزرسانی از کافه بازار انجام شده است و تعداد کل برنامه‌های موجود در این فروشگاه ایرانی بازی و نرم‌افزار موبایل از ۱۶۴ هزار عبور کرده است.

بازار در فروردین سال ۹۰ به طور رسمی کار خود را به عنوان میزبان برنامه‌ها و بازی‌های موبایلی آغاز کرد و طی ۳ ماه اول فعالیت، به ۱۰۰ هزار کاربر دست یافت. بازار اکنون روزانه - به صورت میانگین- ۶ میلیون بار بازدید می شود.

اکنون بازار به عنوان بزرگ ترین بستر ارائه برنامه‌ها و بازی‌های موبایلی در ایران، میزبان محصولات بیش از ۲۰ هزار توسعه دهنده ایرانی است.

سال‌ ۹۷ نیز ابزارهای تازه ای از جمله امکان تبلیغات در جستجوی بازار و همچنین سرویس ویدیو به بازار افزوده شد. تا پایان سال گذشته بیش از ۴,۵ میلیون نفر در بازار محتوای ویدیویی را تماشا کردند و به طور میانگین روزانه ۱,۷۳ میلیون دقیقه محتوای ویدیویی در کافه‌بازار برای کاربران نمایش داده شد.

چهل میلیونی شدن نصب فعال بازار بیش از اینکه موفقیتی برای هشت سال فعالیت مستمر مجموعه کافه‌بازار باشد، خبری مسرت‌بخش برای صنعت برنامه‌ها و بازی‌های موبایلی ایران به شمار می‌رود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
لطفا بفکری هم برای انحصار گرایی کافه بازار شود.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس