بازدید 5308

هیچ رشته پزشکی پذیرش بدون کنکور ندارد

کد خبر: ۸۹۵۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹ 29 April 2019

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت با رد تبلیغات فضای مجازی درباره پذیرش بدون آزمون و کنکور در رشته‌های علوم پزشکی تاکید کرد: هیچ رشته علوم پزشکی پذیرش بدون کنکور ندارد.

به گزارش مهر، دکتر حمید اکبری اظهار داشت: بحثی که در شورای سنجش و پذیرش در زمان تصویب رشته‌های بی نیاز از کنکور شد این بود که در رشته‌هایی که داوطلب کمتر از ظرفیت باشد و یا به صورت معمول میزان داوطلب با ظرفیت تناسبی داشته باشند می‌توان در آن رشته بدون آزمون دانشجو پذیرش کرد اما این موضوع برای رشته‌های علوم پزشکی صادق نیست.

وی گفت: همان گونه که آمارها نشان می‌دهد تنها در کنکور سراسری از میان یک میلیون داوطلب بیش از ۶۰۰ هزار نفر داوطلب علوم تجربی داریم که با توجه به ظرفیت محدود رشته‌های علوم پزشکی به ویژه در دکتری پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی تعداد داوطلب بسیار بیشتر از ظرفیت است.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: برخی مؤسسات کنکوری در فضای مجازی تبلیغاتی به راه انداخته اند که در پذیرش بدون کنکور مهرماه ۹۸ در برخی از رشته‌ها و یا پردیس‌های خودگردان داوطلبان علوم پزشکی بدون کنکور پذیرفته می‌شوند که باید تاکید کنم این تبلیغات واهی بوده و رد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هیچ رشته پزشکی و علوم پزشکی در تمام مقاطع پذیرش بدون کنکور ندارد و تمامی این تبلیغات در فضای مجازی کلاهبرداری محسوب می‌شود.

به گزارش مهر، ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهرماه سال ۱۳۹۸ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی موضوع قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی مصوب ۱۰ شهریور سال ۹۲ مجلس شورای اسلامی و مصوبات پانزدهمین و شانزدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو ۸ و ۱۲ دی‌ماه ۱۳۹۷ در حال انجام است.

دفترچه راهنمای ثبت‌نام از بهمن ماه ۹۷ منتشر شده است و تمامی داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی در مهر ماه سال ۱۳۹۸ موضوع قانون سنجش و پذیرش دانشجو باید بر اساس این دفترچه اقدام کنند.

ثبت نام در این کدرشته ها و انتخاب رشته برای گزینش در رشته‌های تحصیلی که پذیرش در آنها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) منحصراً به صورت اینترنتی است و از ۲۰ اسفند ۹۷ آغاز شده است و تا ۶ شهریور ۹۸ ادامه دارد.

بر اساس اطلاعات موجود در دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته در این نوع پذیرش رشته علوم پزشکی برای پذیرش بدون کنکور وجود ندارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر