بازدید 45223

یک ضامن برای دریافت وام ازدواج کافیست

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه تسهیلات گیرندگان کلان شاید یک چهارم تسهیلات دریافتی وثیقه ارائه ندهند، گفت: براساس مصوبه بانک مرکزی برای پرداخت وام ازدواج تنها یک ضامن کفایت کرده و به گواهی کسر از حقوق نیازی نیست.
کد خبر: ۸۹۵۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰ 28 April 2019

سیدناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به عدم اجرای دقیق مصوبه مجلس درباره وام ازدواج طی سال های گذشته، گفت: مجلس شورای اسلامی در بودجه سال 98 با توجه به اینکه هزینه های ازدواج بسیار زیاد شده میزان وام زوجین را به سقف 30 میلیون تومان برای هر یک از آنها افزایش داد و حتی وامی که دو برابر سال گذشته شده پاسخگوی یک دهم هزینه های ازدواج جوانان نیست.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در سال های اخیر وام ازدواج از 3 میلیون تومان به 10 میلیون تومان و امسال نیز به 30 میلیون تومان افزایش یافت، افزود: در تمام این سال ها مصوبه مجلس برای وام ازدواج لازم الاجرا بوده و بانک ها باید این مصوبه را اجرا می کردند و وام ازدواج را در اختیار زوج های جوان قرار می دادند، اما متاسفانه به بهانه های واهی و به بهانه اینکه دولت هنوز آیین نامه های آن را تدوین و ابلاغ نکرده از پرداخت وام ازدواج امتناع و از مصوبه مجلس سرپیچی می کردند.
وام ازدواج

 

بانک ها سال های گذشته از سپرده های قرض الحسنه مردم فقط به کارکنان خود تسهیلات با سود 4 درصد پرداخت می کردند

وی ادامه داد: بانک ها حدود 6ماه از سال وام ازدواج را پرداخت نکرده و تنها چند ماه از سال این وام را ارائه می کردند و عده زیادی هر ساله پشت صف دریافت تسهیلات ازدواج بودند در حالی که منابع آن از محل سپرده های قرض الحسنه مردم پیش بینی و تامین می شد.

در حالی که تسهیلات گیرندگان کلان شاید یک چهارم تسهیلات دریافتی وثیقه ارائه ندهند، اما بانک ها برای افرادی که 10 تا 50 میلیون تومان وام دریافت می کنند از لحاظ وثیقه و ضمانت سخت می گیرند، به گونه ای که برخی از آنها از دریافت این تسهیلات منصرف می شوند

موسوی لارگانی با بیان اینکه بانک مرکزی ملزم شده آیین نامه اجرایی مصوبه مجلس درباره وام ازدواج را با فوریت تدوین و ابلاغ کند تا زوج های جوان سریعتر وام خود را اخذ کنند، تاکید کرد: بانک ها سال های گذشته از سپرده های قرض الحسنه مردم فقط به کارکنان خود تسهیلات با سود 4 درصد پرداخت می کردند و بیش از 50 درصد این سپرده ها در اختیار کارمندان بانک ها قرار می گرفت، اما در سال های اخیر پرداخت این نوع وام ممنوع شده و این نهادهای پولی می توانند با سود 12 تا 18 درصد خواهند به کارکنان خود وام پرداخت کنند و دیگر نمی توانند منابع محدود قرض الحسنه را در اختیار کارمندان خود قرار دهند.

تسهیلات گیرندگان کلان شاید یک چهارم تسهیلات دریافتی وثیقه ارائه ندهند

وی افزود: یکی از مشکلات اساسی تسهیلات گیرندگان به ویژه وام گیرندگان خرد ضامن است، در حالی که تسهیلات گیرندگان کلان شاید یک چهارم تسهیلات دریافتی وثیقه ارائه ندهند، اما بانک ها برای افرادی که 10 تا 50 میلیون تومان وام دریافت می کنند از لحاظ وثیقه و ضمانت سخت می گیرند، به گونه ای که برخی از آنها از دریافت این تسهیلات منصرف می شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه یک فرد برای دریافت وام خرد باید حداقل 3 گواهی کسر از حقوق ارائه دهد، ادامه داد: این اتفاق در حالی رقم می خورد که شاید فردی در روستا حتی یک کارمند حقوق بگیر در دسترس نداشته باشد، علیرغم این موضوعات حتی برخی بانک ها ضمانت بازنشستگانی که حقوق مکفی دارند را نمی پذیرند.

وام 30 میلیون تومانی را می توان با ضمانت سفته پرداخت کرد

وی با تاکید بر اینکه براساس مصوبه بانک مرکزی برای پرداخت وام ازدواج تنها یک ضامن کفایت کرده و به گواهی کسر از حقوق نیازی نیست، تصریح کرد: وام 30 میلیون تومانی را می توان با ضمانت سفته یا چک پرداخت کرد و در این راستا نباید برای مردم مشکلی از لحاظ تامین وثیقه ایجاد کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: کارمندان فقط می توانند برای اقوام درجه یک خود کسر از حقوق دریافت کنند که این موضوع در واقع سنگی جلوی پای افراد بوده تا نتوانند ضامن تهیه کرده و از دریافت وام خود منصرف شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۱۰
من برای وام ازدواح ثبت نام کردم برای بانک رفاه شعبه بیمارستان فیاض بخش
اما دوتا ضامن می خواست ویک ضامنش باید حتما کارمند بانک رفاه باشه
چرا دروغ میگن
پاسخ ها
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
برای وام چند میلیاردی اقدام کن ضامن نمیخواد اگر خواستن بابک زنجانی رو معرفی کن
واسه وام ازدواج ۵تا بانک سوال کردم همشون میگن ۲تا ضامن یا ۳تا یا اگر یکی هست باید حقوقش بالای ۴میلیون باشه تاریخ ۱۳۹۸/۰۶/۱۴سوال کردم تاریخ هم زدم بدونید جدید هستش آستانه اشرفیه بوده تمام بانک ها حتی در تهران هم سوال کردم ضامن نیرو انتظامی دارم میگن حقوقش باید بالای ۴میلیون باشه من چکار کنم
سلام
من برای وام ازدواج به بانک کشاورزی شعبه نیاوران مراجعه کردم با اینکه خودم اونجا حساب جاری داشتم و همیشه تو نظام بانکی خوش حساب بودم بعد سه ماه معطل کردن اخرش گفتن نمیتونی ضمانت خانمم را بکنم و باید کارمند رسمی و یا کاسب با جواز کسب و چک و .. بیاری
اگه این ادهعا ها تو بانک مرکزی و مجلس دروغ نیست پس چیه؟
چرا یه ارگانی معرفی نمیکنین که به تخلفات شعب رسیدگی کنه؟
واقعا‌بانکها‌برای‌وام.ازدواج‌خیلی‌اذیت‌میکنند‌
سلام این ریاست بانکها واسه خودشون هر کدوم کدخدایی هستند
سلام ..بنده برای وام ازدواج به بانک صادرات رفتم و دوتا حقوق بگیر صادرات بردم که هرکدوم بالای 4000000 میلیون تومان حقوق میگیره ... اما باز گفتن یه ضامن دسته چک دار هم باید بیاری ... !!!! میخواستم ببینم به کجا باید شکایت کنم و به کی بگم درد دلم رو ..‌ به خدا خون کردن دل مارو لطفا راهنمایی بفرمایید ممنون
سلام چرا اینقدر برای گرفتن وام ازدواج مردم و اذیت میکنن چرا کسی تو جامعه ما پاسخ گوی این مساعل نیستن......
سلام من از بانک ملی البرز درخواست وام ازدواج کردم بعد 1 ماه گفتن 2 تا ضامن که نداشتم با کلی التماس رئیس بانک قبول کرد نوشت 1 .دیروز زنگ زدن که اعضا قبول نکردن تایید نشده پس اون رئیس نیست ادعا دارن همشون همههههه دروغ میگن
از قدیم گفتن کار کوچچکی هم که کردی با نتیجه جواب داد جار زدن اون کار مشکلی نیست
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی