بازدید 6006

مدارس ایرانی خارج از کشور باید کم شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به لزوم کم شدن مدارس ایرانی خارج از کشور پیشنهاد داد ساز و کاری فراهم شود تا ایرانیان مقیم خارج بتوانند مدارس غیرانتفاعی راه‌اندازی کنند.
کد خبر: ۸۹۵۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴ 28 April 2019

سیدمحمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به اعتراض معلمان مدارس خارج از کشور نسبت به عدم پرداخت مطالبات آنها گفت: عملکرد مدارس خارج از کشور پیش از این زیر ذره‌بین کمیسیون آموزش مجلس قرار داشت و ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس (236 سابق) نسبت به چگونگی عملکرد آن اعمال و عنوان شد که به وجود بسیاری از این مدارس نیازی نیست.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مدارس خارج از کشور در شرایط کنونی صرفه اقتصادی ندارد؛ همانطور که مدارس غیرانتفاعی در داخل کشور وجود دارد، ایرانی‌های مقیم در خارج از کشور نیز می‌توانند مدارس ایرانی غیرانتفاعی تاسیس و آن را اداره کنند.

معلمان از ایرانی‌های مقیم خارج قرض می‌گرفتند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است اعزام معلم برای حدود ۱۰ نفر از بچه‌های یک سفارتخانه به مسائلی همچون برگزاری آزمون، راه‌اندازی مدرسه، تخصیص اعتبار ویژه نیاز دارد؛ ضمن آنکه روند مصاحبه‌ها و گزینش‌ها نیز مشکلات زیادی ایجاد کرده است.

وی همچنین با اشاره به تفاوت حقوق و دستمزد یک معلم با یک کارمند سفارت، توضیح داد: با این نحوه تخصیص اعتبارات به آموزش و پرورش، پرداخت چندین ماه حقوق این افراد معوق مانده و آنها ناچار بودند از ایرانی‌های مقیم خارج قرض گرفته یا از به عنوان مساعده مبلغی دریافت کنند که این امر شأن جمهوری اسلامی در کشورهای دیگر را زیر سوال می‌برد.

مدرسه ایرانی در 60 کشور و منطقه نه اقتصادی است و نه عاقلانه

بطحایی با انتقاد از عدم تحقق وعده‌های وزیر آموزش و پرورش در خصوص پرداخت مطالبات و معوقات فرهنگیان، گفت: این امر سبب اعتراضاتی شده که معلمان مدارس خارج از کشور برای پیگیری مطالبات خود ناچار به تجمع در مقابل دستگاه‌های مختلف شده‌اند در حالی که این عده از انسان‌های نخبه و معلمان و پرسنل موفق آموزش و پرورش بودند.

وی تاکید کرد: در گام اول باید تکلیف این عده روشن، حقوق آنها پرداخت و معوقات‌شان تسویه شود؛ در گام دوم باید اظهارنظر کارشناسی کرد که آیا این تعداد مدرسه خارج از کشور نیاز است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: وجود مدرسه ایرانی در 60 کشور و منطقه نه اقتصادی است و نه عاقلانه و باید کاهش پیدا کند؛ ضمن آنکه سیستم‌های گزینشی ما در این خصوص اصلاح شود و جلوی دلبخواهی عمل کردن گزینش معلمان برای اعزام به خارج از کشور گرفته شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار