بازدید 4864

سفر وزیر خارجه به کره‌شمالی به جا و تاثیرگذار است

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، معتقد است: سفر وزیر امور خارجه به کره شمالی بسیار به جا و اثرگذار است کما اینکه می‌توانیم از ظرفیت هسته‌ای کره‌شمالی استفاده و غنی سازی اورانیوم را در این کشور پیگیری کنیم.
کد خبر: ۸۹۵۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸ 28 April 2019

سیدمحمدجواد ابطحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به سفر آتی وزیر امور خارجه به کره شمالی، گفت: یکی از دستاوردهای برجام، ناامید کردن کشورهای در حال مبارزه با آمریکا و گروه‌های آزادی‌خواه جهان بود، در واقع هدف آمریکا از مذاکره با جمهوری اسلامی ایران مجبور کردن مبارزان ضد امپریالیستی دنیا به مذاکره و کوتاه آمدن از مواضعشان بود.

مذاکره کره شمالی با آمریکا بر پایه تجربه برجام

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از این رو کره شمالی حاضر به مذاکره با رئیس‌جمهور آمریکا شد البته کیم‌جونگ‌اون با استفاده از تجربه برجام دست خود را خالی نکرد و به تمام خواسته‌های آمریکا برای وعده‌ای نسیه تن نداد.

وی افزود: دولتمردان ایران در 6 سال اخیر فریب وعده‌های آمریکا را خوردند اما با توجه به عهدشکنی‌های آمریکا به دنبال ارتباط و همکاری با دولت‌های مقابل آمریکا برآمده‌اند، کره شمالی ظرفیت عظیمی دارد زیرا در جنگ تحمیلی علیه ایران، اولین موشک‌های دوربُرد را در اختیار ما قرار داد در حالی که همه دنیا ایران را تحریم کرده بود.

سفر رهبری به کره شمالی نقطه عطف روابط تاریخی ایران و کره شمالی

ابطحی یادآور شد: سفر مقام معظم رهبری در سال 1368 به عنوان رئیس جمهور وقت به کره شمالی نقطه عطفی در تاریخ روابط ایران و کره شمالی بود، از این رو سفر وزیر امور خارجه یا حتی آقای روحانی به کره شمالی بسیار به جا و اثرگذار است، علاوه بر این ما می‌توانیم از ظرفیت هسته‌ای کره شمالی هم استفاده و غنی سازی اورانیوم را در کره شمالی پیگیری کنیم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در صورتی که این سفر انجام شود، بسیاری از کشورهایی که از آمریکا هراس دارند، جرأت پیداه کرده و با جمهوری اسلامی همراه می‌شود، ما باید از دیپلماسی قوی برخوردار شویم و ارتباطات خود را با این کشورها افزایش دهیم. بنابراین از اقدام ظریف باید استقبال کرد، امیدواریم این نشست‌ها ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ محمدجواد ظریف در پایان سفر به نیویورک و در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا برنامه‌ای برای دیدار کیم‌جونگ‌اون، رهبر کره شمالی با حسن روحانی وجود دارد یا خیر،‌ گفت: در جریان برنامه رئیس‌جمهوری نیستیم اما در برنامه‌های کاری من سفر به کره شمالی وجود دارد و به زودی تاریخ آن را تعیین می‌کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار