بازدید 4688

برخورد قاطع مجلس با رانت خوران در انتصابات مدیران

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تامید کرد: با بکارگیری افراد غیر متخصص که با رانت جذب سیستم شده اند برخورد خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۵۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶ 28 April 2019

محمد محمودی شاه نشین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ با انتقاد انتصابات فامیلی برخی از مسئولان در مناصب دولتی و خصولتی گفت: باید بصورت جدی از رانت و رانت خواری جلوگیری شود .

به گفته ی وی ، در حال حاضر ٩٠ درصد ورودی دستگاه ها بر اساس آزمون ورودی صورت میگیرد و حتی آندسته از سازمان ها که قوانین استخدامی خود را دارند مانند شهرداریها نیز باید دیدیم که دیوان عدالت اداری اعلام کرد باید استخدام هایشان بر اساس آزمون و فراخوان صورت گیرد و معتقدم این راهی است که بتوان از رانت خواری در دستگاه ها جلوگیری کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد : در صورت وجود مستندات از تخلف اداری در انتصابات ، حتماً بصورت سوال از وزرا و مسئولین بازخواست خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه افکار عمومی درباره به کارگیری ژن های خوب به واسطه شغل و اختیارات والدینشان بسیار حساس هستند و آن را با جدیت دنبال می کنند. گفت : این رویه ای است که باید از شایع شدن آن به شدت پرهیز شود، چون جوانان شایسته و تحصیل‌کرده زیادی در کشور هستند که هر یک از آنها به مراتب برای تصدی چنین مسئولیت هایی از فرزندان بسیاری از مسئولان شایسته تر هستند، اما به دلیل نداشتن رابطه هیچ گاه نتوانسته اند به آنچه شایسته اش هستند، برسند.

محمودی شاه نشین تاکید کرد: در مورد استخدام ها یا جابجایی های بی ضابطه ، باید دستگاه های مسئول وارد شده و با آن مقابله کنند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس از ارتقا شغلی برخی افراد در دستگاه ها نیز انتقاد کرد و گفت: ارتقا شغلی افراد نیز باید مشمول ضوابط و مقررات باشد این درحالیست که بخش عمده ای از آنها بر اساس روابط صورت میگیرد .

وی با تاکید بر اینکه باید برای تمامی پست های سازمانی ضوابط و مقررات تعریف شده باشد و باید توانمندی، تخصص و تحصیلات مرتبط در نظر گرفته شود تا راه برای رانت بازی افراد بسته شود./

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل