بازدید 3646

رأی مثبت شورا به تأمین کسری بودجه پروژه‌های آبفا

کد خبر: ۸۹۵۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵ 28 April 2019

اعضای شورای شهر تهران با کلیات طرح پیشنهادی سازمان آب برای تامین کسری بودجه‌اش رأی مثبت دادند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران امروز لایحه‌ای را تحت عنوان پیشنهاد سازمان آب و فاضلاب استان تهران در خصوص تأمین کسری بودجه مورد نیاز برای انجام پروژه‌های آبی خود را به شورای شهر ارائه دادند و در ابتدا صدر اعظم نوری - رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران- با بیان این که بررسی این لایحه توسط دو کمیسیون انجام شده است، گفت: ما در حوزه‌ آب در دنیا با چالش‌هایی مواجه هستیم که حتی لازم است اردکانیان - وزیر نیرو - را به شورای شهر دعوت کنیم تا در مورد سیاست‌ها و برنامه‌هایشان در خصوص وضعیت نیرو به خصوص آب در تهران توضیحاتی را ارائه کنند.

وی افزود: برای سازمان آب پنج منبع برای تأمین منابع مالی مورد نیاز تعریف شده است که عبارتند از منابع داخلی، کمک‌های دولت، استفاده از تبصره ۳، استفاده از ماده ۷ و فاینانس.

صدراعظم نوری با بیان این که در این لیستی که نام ۲۰ پروژه برده شده است تنها ۸ پروژه برای آبرسانی پایدار در تهران است و مابقی در مورد آبرسانی در مواقع اضطراری است، گفت: ما می‌توانیم در قالب تبصره ۳ بخشی از هزینه‌هایی که برای همین شهر است را تأمین کنیم.

به گزارش ایسنا، حجت نظری - عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران - به عنوان مخالف این پیشنهاد گفت: برای من جای سوال است که اجرای این پروژه‌ها از چه محلی تأمین مالی می‌شود و اگر می‌خواهید این هزینه‌ها را از مردم بگیرید، من مخالف هستم.

وی با بیان اینکه امسال با افزایش هزینه‌ها به شکل سرسام آوری مواجه هستیم و نباید اعضای شورا به آن دامن بزنند،اظهارکرد: من شنیده‌ام که بنزین قرار است دو نرخی شود و حتی ارقامی همچون ۳۵۰۰ تومان را شنیده‌ام که نمی‌دانم این مطلب درست است یا نه. اما مطمئن باشید اگر قیمت بنزین افزایش یابد در همه وجوه زندگی تأثیر می‌گذارد و حتی طبیعی است که در مورد کرایه‌های تاکسی‌ها اصلاحیه بزنیم.

در ادامه مجید فراهانی - رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران -گفت: آب در تهران به یک ابرچالش تبدیل شده است. قیمت هر لیتر برای هر تهرانی سه ریال است و ما ارزان‌ترین آب بهداشتی را در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه امروزه آب حتی از نفت هم ارزشمندتر است،اظهارکرد: به همین دلیل قیمت گذاری باید به شکلی باشد که مانعی برای هدر رفت آب باشد.

به گزارش ایسنا، محمود میرلوحی - عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران - نیز با بیان این که اگر می‌خواهیم موضوع فاضلاب تهران برای همیشه حل شود باید انشعابات را افزایش دهیم، گفت: به نظر می‌رسد می‌توانیم در قالب تبصره ۳ بخشی از هزینه‌های اجرای این پروژه‌ها را تأمین کنیم.

اعضای شورای شهر تهران به کلیات پیشنهاد سازمان آب و فاضلاب در مورد تأمین کسری بودجه از محل تبصره ۳ (حق انشعاب) رأی مثبت دادند و قرار شد در جلسه بعدی در مورد ماده واحده‌های این پیشنهاد تصمیم گیری شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست