بازدید 2386
پس از تعلیق واردات نفت روسیه توسط ۴ کشور؛

صادرات نفت روسیه به اروپا تا ۲ هفته آینده از سرگرفته می‌شود

کد خبر: ۸۹۴۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۸ 28 April 2019

روسیه پس از مذاکرات مشترک با بلاروس، اکراین و لهستان در مینسک، درنظر دارد ظرف ۲ هفته صادرات نفت خود به اروپا را از طریق بزرگترین خط لوله انتقال نفت خام جهان احیا کند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، لهستان، آلمان و اکراین و کشورهای اروپایی دیگر این هفته واردات نفت روسیه از طریق خط لوله دروژبا (بزرگترین خط لوله انتقال نفت خام جهان) را به علت آلودگی، تعلیق کردند. متوقف شدن این واردات باعث تأثیرات جانبی بیشتری در شبکه توزیع نفت شد.

پس از مذاکرات مشترک این هفته، در پایتخت بلاروس، معاون نخست‌وزیر روسیه، دیمیتری کوزاک، در بیانیه‌ای گفت که ۴ کشور توافق کرده‌اند اقدامات مشترکی را برای از بین بردن تأثیرات آلودگی‌ها انجام دهند.

کوزاک در بیانیه این هفته گفت: این به ما اجازه می‌دهد، همانطور که قبلاً برنامه‌ریزی شده بود، که تا ۲۹ آوریل، نفت پاک را به مرز بلاروس تحویل دهیم و خط‌لوله را ظرف ۲ هفته دوباره به راه بیاندازیم.

معاون وزیر انرژی روسیه، پاول سوروکین، پس از مذاکرات، به خبرنگاران حاضر در مینسک گفت: یکی از گزینه‌های تأمین نفت پاک این است که محصولات نفتی آلوده را با صادرات معمول روزانه خود مخلوط کنیم.

خبرگزاری اینترفکس هم گزارش داد که ترنس‌نفت، شرکت انحصاری خط‌لوله روسیه، اعلام کرده است این آلودگی‌ها که منجر به تعلیق صادرات اروپا شد، ممکن است عمدی و خرابکارانه بوده باشد.

هفته گذشته مشکل از آنجا به وجود آمد که یک تولیدکننده نامشخص روسی، نفت این خط‌لوله را با مقادیر زیادی کلرید آلی، آلوده کرد. این ماده آلی معمولاً برای تقویت تولید نفت به کار برده می‌شود، اما از آنجایی که می‌تواند تجهیزات پالایشگاهی را نابود کند، باید قبل از صادرات از نفت جدا شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر