بازدید 12491

حقایق آزاردهنده‌ای که مختص زنان است

کد خبر: ۸۹۴۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰ 27 April 2019

مقالات زیادی در مورد تبعیضی که میان مردان و زنان در جامعه صورت می‌گیرد، وجود دارد. اگر چه تفاوت فیزیکی و روحی زیادی میان این دو جنس برقرار است، اما تحقیقات ثابت کرده که هیچ تفاوت فاحشی در مغز آن‌ها دیده نشده است، از این رو جنسیت نمی‌تواند روی شخصیت و قوه تشخیص آن‌ها تاثیر بگذارد.

به گزارش «تابناک» به نقل از برترین‌ها، با این وجود، جایگاهی که زنان در جامعه پیدا کرده اند بسیار پایین‌تر از زنان نشان داده شده است. در ادامه برخی از مشکلات آزاردهنده‌ای را که تنها زنان آن‌ها را درک می‌کنند، برایتان آورده ایم.

زنان در محیط کار جدی گرفته نمی‌شوند

تحقیقات نشان داده که در محیط کار آقایان از خانم‌ها جدی‌تر و با ارزش‌تر به حساب می‌آیند. به عنوان مثال اگر یک حرف را هم یک آقا و هم یک خانم بزند، حرف آن آقا بیشتر به چشم خواهد آمد و مورد قبول واقع خواهد شد. اگر به شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف نگاه کرده باشید، می‌بینید که معمولا آقایان به عنوان مدیر انتخاب می‌شوند.

معمولا معلم‌های زنی که شاگردان مرد یا پسر دارند، از این موضوع که مورد احترام شاگردانشان قرار نمی‌گیرند، شکایت می‌کنند. این در حالی ست که آن‌ها حرف معلم‌های مردشان را بیشتر گوش می‌دهند و به آن‌ها احترام بیشتری می‌گذارند. یکی از معلمان زن از تجربیات اش نوشته: «من نمی‌توانم در کلاس درسی که با آقایان یا پسران دارم، خودم باشم. مدام باید قیافه‌ای جدی به خودم بگیرم و به دنبال راهی برای احترام از جانب آن‌ها باشم. به محض این که کمی از حالت خشک و جدی خارج می‌شوم، آن‌ها بی احترامی به من را شروع می‌کنند.» این موضوع برای تمام معلم‌های زن چنین است. در واقع زنان اعتراف می‌کنند که نسبت به آقایان در کلاس‌های درست تحت فشار بیشتری هستند.

زنان نسبت به آقایان درآمد کمتری دارند

اگر به حقوق خانم‌ها و آقایان در موقعیت‌های مختلف نگاه کرده باشید، می‌بینید که اختلاف حقوق دریافتی آن‌ها بسیار زیاد است. این موضوع نه تنها در کشور ما، بلکه در تمام کشور‌های جهان یکی ست. به عنوان مثال در تحقیقی که در سال ۲۰۱۸ از درآمد خانم‌ها و آقایان انجام شد، ثابت کرد که حقوق یک آقا در یک ساعت چند برابر حقوق یک خانم است. این موضوع زمانی که بحث نژادپرستی نیز در میان می‌آید، بیشتر شدت می‌گیرد، به طوری که درآمد یک زن سیاه پوست از درآمد یک زن سفید پوست پایین‌تر است. این تفاوتی که میان حقوق آقایان و خانم‌ها وجود دارد، با گذشت زمان نه تنها بهتر نشده که بدتر هم شده است. البته حتی اگر موقعیت اجتماعی یک مرد و زن یکی باشد، عواملی، چون بارداری، مسئولیت خانه، مراقبت از بچه و نداشتن وقت کافی برای اضافه کاری در محیط کار، در این روند بی تاثیر نخواهد بود.

آرایش، خودنمایی برای مردان نیست

شاید درک این موضوع برای آقایان سخت باشد، اما آرایش به خانم‌ها اعتماد به نفس و شادی می‌بخشد. تعداد زیادی از خانم‌ها به آرایش به عنوان یک سرگرمی یا حتی هنر نگاه می‌کنند پس در واقع خانم‌ها برای خودشان آرایش می‌کنند نه اطرافیان شان. تحقیقات نشان داده اکثر خانم ها، تنها برای رضایت خودشان و بالا رفتن اعتماد به نفس شان آرایش می‌کنند. امروزه مصرف لوازم آرایش خانم‌ها تا ۲۵% نسبت به ۲ سال قبل افزایش یافته است و این به دلیل اهمیتی ست که خانم‌ها این روز‌ها بیشتر به خود و ظاهرشان می‌دهند.

زنان مورد خشونت قرار می‌گیرند

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که امروزه زنان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، خشونتی ست که با آن هر روزه در تماس اند. طبق تحقیقات، تقریبا از هر ۳ زن، یک زن در دوره‌ای از زندگی اش مورد خشونت فیزیکی یا جنسی قرار گرفته که بیشتر آن‌ها نیز از جانب شریک زندگی شان بوده است.

تحقیقی دیگر نشان داد که ۳۰ درصد از زنانی که در رابطه عاطفی قرار دارند، مورد چنین خشونت‌هایی از جانب شریک زندگی شان قرار می‌گیرند. یا حتی می‌توان به قتل‌هایی که در سال ۲۰۱۷ اتفاق افتاه اشاره کرد. ۵۸% افرادی که در آن سال به قتل رسیدند، زنانی بودند که به دست مردان کشته شدند. جالب است بدانید که اکثر قاتل‌ها همسر یا یکی از اعضای خانواده مقتول‌ها بوده اند. البته این خشونت‌ها تنها به خشونت‌های خانوادگی محدود نمی‌شوند، بلکه خشونت‌های اجتماعی نیز آمار بالایی در جامعه دارد. یک جمله قدیمی و معروف است که می‌گوید: «همانطور که مردان می‌ترسند مورد تمسخر زنان قرار بگیرند، زنان نیز از کشته شدن شان توسط مردان هراس دارند.»

زنان امنیت ندارند

به دلیل خشونت‌های زیادی که در جامعه زنان را تهدید می‌کند، زنان در هر جایی که هستند، از داخل خانه گرفته تا خارج از آن، احساس ناامنی می‌کنند. آن‌ها اعتقاد دارند که جامعه به امنیت شخصی آن‌ها اهمیتی نمی‌دهد. مشکلات زیادی در جامعه وجود دارد که نتیجه آن حس ناامنی زنان است ک مسئولان جامعه هیچ راه حلی برای آن‌ها ارائه نمی‌دهند. زنان هنگام بیرون رفتن در شب، هنگام راه رفتن در کوچه‌ای تاریک، زمانی که تنها در خانه می‌مانند و حتی در محیط و کار و... هم نمی‌توانند احساس امنیت کنند و مدام در تنش و استرس به سر می‌برند.

کفش‌های پاشنه بلند بیشتر از زیبایی، به پا‌ آسیب می‌رسانند

برخی از زنان معمولا برای زیبایی و جلب توجه دست به هر کاری می‌زنند، آن‌ها حتی حاضرند که به خودشان سختی دهند و حتی به بدن شان آسیب برسانند، اما در نگاه دیگران جذاب به نظر آیند. به عنوان مثال کفش‌های پاشنه بلند بیشتر از زیبایی برای زنان ضرر دارد. راه رفتن با کفش‌های پاشنه بلند بسیار سخت است به طوری که پوشیدن این کفش‌ها در دراز مدت می‌تواند سلامت فرد را به خطر بیندازد. ۷۱% از کفش‌های پاشنه بلند موجب کمردرد و پادرد می‌شوند و یک سوم آن‌ها تاثیرات بد بلند مدتی روی فرد می‌گذارند که یکی از آن‌ها تغییر فرم قوزک پا است.

به زیبایی زنان بیش از هر چیز دیگری توجه می شود

اگر به تبلیغات برند‌های مختلف نگاهی انداخته باشید، خواهید دید که تنها زنان جوان، زیبا، خوش اندام و جذاب در آن‌ها حضور دارند، از تبلیغات تلویزیونی گرفته تا بیلبورد و مجلات و غیره. در واقع آن‌ها به عوامل مهمتری، چون موقعیت اجتماعی، دانش، قدرت و تاثیرگذاری اهمیتی نمی‌دهند. همین تبلیغات باعث می‌شود که مردان برای زنانی که ظاهر زیباتری دارند، ارزش بیشتری قائل شوند که به تبع روی طرز فکر آن‌ها نسبت به خودشان نیز تاثیر گذار خواهد بود.

نسل‌های بعدی، زمانی که می‌بینند زیبایی بر هر چیز دیگری اولویت دارد، دست به هر کاری از جمله عمل‌های مختلف زیبایی می‌زنند. در واقع آن‌ها از خود واقعی شان دور می‌شوند و به جای که این که خود واقعی شان را بپذیرند، تبدیل به آدم دیگری که نقابی به چهره زده می‌شوند. همین رفتار خود یکی از دلایل بیشتر قدرت گرفتن مردان است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۲۸
آرایش، خودنمایی برای مردان نیست!!!!
یعنی زنان در زمان خواب که آرایششان را پاک می‌کنند حالشان بد است.
دقیقا مثل انسانی که گرسنه است و چه در خواب و چه در بیداری این موضوع آزارش می‌دهد.
ننگ به همه دروغگویان و انسان‌های فرومایه‌ای که برای گسترش فروش لوازم آرایشی هر دروغی میگویند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
هر چند من به همکار خانمم فوق العاده احترام قائلم. گاهی اوقات بخاطر چادر و پوشش مرا اذیت می کند. در هوای سرد پنجره را باز می کند و من سر ما می خورم. فکر می کنم بایستی فکر اساسی باید بشود در چنین اموری . مرد و زن باید با محدودیت های خودشان با برگزاری کلاس و غیره آشنا شوند.
"تنها برای رضایت خودشان و بالا رفتن اعتماد به نفس شان"



تا وقتی اینه همینه.....
زمانه بسیار عوض شده با تمام احترامی که به خانمهای با حیا و نجابت که در جامعه زیاد هم هستند متاسفانه خانمهائی در جامعه شروع بکار کرده اند که با حربه های دیگر مشغول طی کردن پله های طرقی هستند که با ابزار زنانه خود در کشور ما ایران که مشکلات جنسی گسترده ای دارد بیشتر مشاهده میشود که حتی خانمهای اداره هم از دستشان به داد آمده اند .
این موضوع در بین جوانان ما هم مشکل ایجاد کرده دختران با حیا و خانواده دار بخاطر سالم بودنشان کمتر به چشم میایند و از سوی دیگر آن قشر حداقلی بیشتر به چشم میایند . (مطمئنا در بین آقایان هم این مشکل هست که باعث بروز مشکلات بعدی میشود)
این مطالب کلیشه ای فمینیستی اصلا با واقعیت های کشور ما سازگاری ندارد.
مردان ایرانی حق ندارند حتی با پول خودشان برای خواهرشان بدون اجازه همسرشان هدیه ای بخرند؛ تا چه برسد که بدون اجازه همسر کسی را به منزل دعوت کنند.
مردان ایرانی اکثرا حتی اختیار کنترل تلوزیون را ندارند.
مردان ایرانی امروزه در اکثر ادارات استخدام نمی شوند و حداقل اداره ما غیر از نگهبان و نظافتچی تقریبا همه کارکنان زن هستند و نصف معاونین و مدیران هم خانم هستند.
حقایق آزار دهنده درباره آقایان:
۱- از صبح تا شب مثل خر کار کن.
۲- به تعداد سن همسر به سال میلادی سکه مهر کن.
۳- تا تقی به توقی بخوره مهریه را اجرا می گذارند و برو زندان یا از حیز انتفاع ساقط شو.
۴- همه ازت طلب کارند.
۵- سلامتی تو برای هیچ کس حتی خودت اهمیت نداره.
و ...



اما اگر شانس بیاری و همسری خوب (نه پولدار) نصیبت بشه، خوشبخت عالم تویی.

این قدر مردها و زن ها را به جون هم نیاندازید. همه در این عالم مشکل دارند. مهم مهربانی است.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
در تمام سریال های ساخته شده این مرد است که خیانت می کنه و زنان بی گناه و معصومند چون خطوط قرمزی دارند که باید رعایت کنند
تابناک عزیز این چه مقاله ای است که نشر میدهی کدام استاد زن دانشگاه از مردان هم ترازخود کمتر حقوق میگیرد ؟کدام مدیر عامل زن از مرد هم تراز خود کمتر حقوق میگیرد؟من دبیر هستم مشکل ممعلمان زن را معلمان مرد به مراتب بیشتر با شاگردان دختر یا بانوی خود دارند تا به انها سخت بگیری پدر و مادر وو میریزند سرت کمی مقالات را قبل از انتشاربازبینی کنید
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
این مقاله توسط یک فمینیست افراطی نوشته شده است
والا در اداره ما هم مورد توجه جدی مدیران قرار میگیرند و هم درآمد بهتری نسبت به آقایان دارند!

اما مردها چون هر حرف زوری را قبول نمیکنند و بابت دفاع از کار درست خودشان حتی در مقابل این مدیران تازه وارد قرار میگیرند از خیلی از مزایا دور می مانند!!

و خیلی چیزهای دیگر که دوستان من می دانند و انشاءالله کامنت خواهند گذاشت!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
مردا حرف زور قبول نمی کنن!!!! خخخخخ. والا ما که هر اداره ای رفتیم آقایون فقط حرف «رشوه» رو قبول می کردن
آقایون هر غلطی کنن برای همین خانمهاس مگه میخان اون همه پول تو گورشون بکنن خب برای خرجی خانماس دیگه خانم کار میکنه برای خودش و آقا کار میکنه برای خانم یه بازی دو سر برد
بدترین دوران زندگی من وقتی بود که زنان پست های مدیریتی گرفته بودند. نه به دلیل اینکه زن هستند بلکه به این دلیل که اعتماد به نفس کاذب دارند و فکر می کنند خیلی باسواد و توانمندند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
. بدجور از داشتن مافوق زن اذیت شدینا!!! خخخخ
ناشناس
| - |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
یک کلمه هم از فرانسه بشنوید که خواستار آرایش هست گو اینکه اکثر تولید کنندگان لوازم آرایش فرانسوی هستند و باید هم همین حرف ها را بزنند
در ایران در محیط کار حتی در دانشگاه متاسفانه با زنان چه کارمند و چه کادر هیات علمی بسیار بد برخورد می شود مسلما همه ی همکاران من چنین تجربیاتی دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
زنان به خصوص اگر در جایگاه مدیریتی قرار بگیرند دیگر از مشورت مشاور بهره نمی گیرند و خود را عقل کل می دانند و چون می خواهند خود را نشان دهند فشار مضاعفی به مجموعه می آورند و همین عامل مواردی است که بیان کردید
متاسفم که سایت تابناک اراجیفی مثل این مقاله رو انتشار میده. مطالعات دقیق و صحیح آماری در کشورهای پیشرفته کاملا نشون میده که دریافتی زنان جوان در ساعت، نه تنها از مردان کمتر نیست، بلکه مقدار کمی هم بیشتره!
علت درآمد بالای مردان به علت مرد بودنشان نیست، دارا بودن درآمد بالاتر و پیشرفت شغلی به حدودا ۱۷ فاکتور (ساعات کاری بالاتر، مشاغل سختر و خطرناکتر، تمایل به جابجایی،و غیره) مربوطه که مردها اونها رو با درصد بالاتر قبول میکنند. نه اینکه ببینند طرف مرده، بهش حقوق بیشتر بدند.
چرت و پرت نگید آرایش کجا برای بالا بردن اعتماد بنفس انجام میشه آرایش مقوله ای برای جلب توجه دیگران است کسی که فسفه این موضوع را نمی داند بداند تحقیقات را چه کسی انجام داده کسانی که دین و ایمان ندارند و از خدا بی خبرند زن موجودی است ظریف و لطیف و باید از ان مراقبت و محافظت شود اگر در انذار ظاهر شود با وضع انچنانی و بزک کرده قطعا مورد هجمه و تعرض قرار می گیرد در همه جای دنیا این قانون صادقه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
شما برو دیکته کلاس اول تمرین کن بعد در مورد زنان نظر بده!!!! در «انذار» ظاهر شدن خخخخخ. جدا از دیکته اجتمالا منظورتون انظار عمومی بوده انشالله.!شما با این سوادت گویا عالم به قوانین کل جهان هم هستید!!!!! آره زنان ظرفین خونه بشینن امثال شما بی سوادها کشورو به قهقهرا ببرید.
بله
آمار درآمد و هزینه سال 2018 خانمها رو دیده بودم

حمعا چند ده میلیارد دلار بیشتر از درآمد هزینه کرده بودند.

موضوع این نیست که درامدشون از مردها کمتره

مهم اینه که کی دست به چیب میشه و خرج میکنه
زن نماد زیبایی یک کشور است هرچقدر زیباتر دیده شود نشان زنده بودن وباروحیه بودن آن جامعه را نشان میدهد البته با زهم بستگی به فرهنگ دارداگر .....همیشه تنش وجود دارد
با سلام
بر خلاف اظهارات نويسنده خانمهايي هم هستند كه علي الرغم گرفتن حقوق بسيار بالا 1 دهم آن هم كار نمي كنند بلكه هزينه هاي بسيار زيادي از جمله صحبت كردن با تلفن و ..... نيز به شركت تحميل مي نمايند .
تابناک که تقصیر نداره یه چیزی رو ترجمه کرده گذاشته اینجا
از جامعه مرد سالار در گذشته رسیده ایم به جامعه زن سالار
زنان در جایگاه خودشان جا افتاده اند هرچند گذشت زمان آنها را به پست های مدیریتی برساند
با سلام
بهترین و مناسبترین رسالت و کار زنان ، خانه داری و گرم کردن کانون خانواده و خوب شوهر داری و تربیت آینده سازان کشور است که بفرموده
رسول خداوند ، جهاد زنان است
یکی از مشکلات زنان در کار استفاده زیاد از تلفن بخصوص ادارات می باشد بقول تحقیقی (منبع در ذهن ندارم) زنان 25 هزار کلمه حرف می زنند و مردها 16هزار کلمه. زنان به لحاظ کاری در خانه مشکل دارند بخاطر بچه اما می توان مدیریت کرد و به زنان کشور قدری آموزش داد. البته دریافت حقوق های اداری مساوی می باشد. لیکن سایر مکانهای خصوصی چرا حقوق های آنها پایین می باشد. زن باید بداند بایستی بداند به لحاظ حقوق عاطفی و جنسی باید به مرد وابسته باشد تا ازدواج صورت بگیردو جامعه بشری دوام داشته باشد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر