بازدید 9044

عزم جدی دولت برای سهمیه‌بندی بنزین

کد خبر: ۸۹۴۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰ 26 April 2019

محتمل‌ترین زمان اجرای تصمیم سهمیه بندی بنزین، خرداد ماه است، اما در خصوص نرخ‌های جدید بنزین آزاد، تمامی آنچه تا امروز در رسانه‌ها عنوان شده، گمانه‌زنی بوده و هیچ خبر موثقی تا امروز اعلام نشده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، بررسی سخنان مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نشان می دهد با وجود بی‌خبری اغلب نمایندگان مجلس از چند و چون برنامه دولت برای سهمیه بندی بنزین و تغییر قیمت عرضه آن، دولت در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا با استناد به مجوزهای قانونی که از قبل از مجلس شورای اسلامی داشته، مجوز تغییر در قیمت بنزین را دریافت کرده و اکنون عزم دولت برای سهمیه بندی بنزین جدی است.

* چه زمانی و به چه صورت سهمیه بندی اجرا می شود؟

مخاطبان سوالات متعددی را در خصوص سرنوشت بنزین با این خبرگزاری مطرح کرده‌اند که پاسخ همه آنها این است که تغییر در نرخ عرضه بنزین و نحوه عرضه آن با اعمال سهمیه بندی و دونرخی شدن بنزین به عنوان ضرورتی کارشناسی شده در دولت، در پیش است؛ اما هنوز زمان و نحوه اجرا مشخص نیست.

دولتی‌ها بر اجرای آن مصمم هستند اما تعیین زمان اجرا و جزئیات نحوه اجرا در جلسات مربوطه در حال بررسی است. ممکن است این کار در ماه پایانی بهار اجرایی شود تا در شروع سفرهای تابستانی، بتوان مصرف بی‌رویه بنزین را در قالب طرح سهمیه‌بندی کنترل کرد.

* جلسه مهم بنزینی در سکوت کامل خبری

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور چهارشنبه هفته جاری (چهارم اردیبهشت) در این‌ باره به خبرنگاران گفته بود که چند طرح درباره قیمت بنزین در شورا ارائه شده که در حال بررسی هستند که به احتمال زیاد تصمیم‌گیری درباره بنزین، فردا (پنج‌شنبه پنجم اردیبهشت) نهایی خواهد شد.

هیچ اعلام رسمی در خصوص جلسه پنج‌شنبه و نتیجه آن صورت نگرفته اما خبرهای غیررسمی و شنیده‌ها حاکی از این است که دولت تصمیم خود را نهایی کرده و به‌زودی این تصمیم ابلاغ خواهد شد.

محتمل‌ترین زمان اجرای تصمیم سهمیه بندی بنزین، خردادماه سال جاری است، اما در خصوص نرخ‌های جدید بنزین آزاد، تمامی آنچه تا امروز در رسانه‌ها عنوان شده، گمانه‌زنی بوده و هیچ خبر موثقی از جزئیات تصمیم دولت تا امروز اعلام نشده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۱۸
ای جان،، خوب بنزین هم گران شد،، خدا رو شکر،، آنچه خوبان همه دارن،، مملکت ما یکجا دارد،، اصلاً مسافرت رفتن یک نوع قماره پس حرام است،، بشينيد تو خونه سنگین ترید،، قسم خوردن ما رو ببرن شعب ابی طالب،، که خواهند برد،، اصلا هم تحریمها در ما اثر ندارد و مشت محکمی به دهن آمریکا میزنیم و در دور زدن تحریمها دکتر هستیم...
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
شعب ابی طالب لیاقت می خواهد
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
دو هفته پیش رفتم برنج خریدم کیلویی ۱۷ تومن دیروز رفتم واسه مادرم بخرم میگه ۲۴ تومن
اقای روحانی دمت گرم
ما در دور زدن مردم خودمون هم فوق دکترا هسنیم !
دولت بیجا میکنه بنزین رو گرون میکنه مصرف با جلوگیری از فروش آشغال به اسم ماشین و بالا بردن ارزش پول ملی کنترل و کم میشه!
چرا اون وقت که بنزین فوب خلیج فارس لیتری ۷۵۰ تومن بود حضرات فکر کنترل مصرف و حتی کم کردن قیمت بنزین نبودن؟
وقاحت تا کجا؟!
امریکا زورش به مقامات ما میرسد و مسئولین به مردم
اینقدر گرانی و بدبختی و تورم داریم حالا بالا بردن قیمت بنزین هم قراره به این تورم اضافه شه
مبارک‌ مبارک ، هر روز بهتر از دیروز ، اب و برق مجانی و.... کجاست پس
وقتی دلار بشه 13 هزار و هر لیبتر بنزین د خارج بشه 15 هزار تومن خب باید بنزین هم بشه دو هزار تومن یا سه هزار تومن درست قیمت ها را بالا میبره ولی اگر این کارا نکنن در ایند خیلی ضرر میکنیم
آقا ما این ۴۰۵۰۰تومن رو نمی‌خواهیم...
والله بالله نمیخوایم..
قیمتها به قدیم برگردونید
هرجا جای نفس کشیدن هست قطع کنید.
کمرمان ازگرانیهاشکسته ازقبل ازآغازسال جدیدهرروزتن وبدمان راازگرانی احتمالی بنزین لرزاندندشمارابخدااین یکی راامسال کوتاه بیائید وگران نکنید اکثراقشارجامعه بشدت ضعیف شده انددیگرطاقت گرانی بیشتر نداریم جلوی صادرات نفتمان راکه بدبختانه گرفته اندولی جلوی تولیدنفتمان وتولیدبنزینمان که گرفته نشده بگذاریدفشارکمتری بمردم بیایدوقیمت این یک قلم مایحتاج ضروری رافقط امسال بالانبریدخودتانراجای مابگذاریدبرای موفقیتتان دعامیکنیم شماهم رحمتان شامل حالمان شودخداوندموفقتان بدارد
همیشه همینطوره صورت مسئله را پاک می کنند. جای افزایش حقوق و بالا بردن ارزش پول ملی مردم را در تنگنا قرار می دهند . تا کی . برای چه و چه چیز مردم باید فشار را تحمل کنند ؟ کسی نیست توضیح یده ؟ دشمنی تا کی ؟ جنگ تا کی ؟ بد بختی تاکی ؟
همه این هارتو پورتا وکش وقوسای دنیا واسه اینه که خدا وقدرت لایزالش رو از یاد بردن وبندگان حقیر رو به اندازه خدا بزرگش کردن ...روزی دست خداست اون که دندون داده زودتر از دتدون نونشو اماده کرده ...نترسید خدا بزرگه ومهربون..به قول بزرگی که گفت چته دیونه همش بهونه...وباز به قول بزرگی دیگه که گفت ...اگه دنیات اندازه یه نفر کوچیک بشه واون یه نفر اندازه خدا بزرگ بشه واگه یه روز اون یه نفر بذاره بره همه دین ودنیاتو یه جا میبازی ...امریکا رو بت نکنید در حالیکه خدا یکتاست
کی قراره همه بمیریم راحت شیم
اول با تایید و تکذیب شروع میشه بعدش اجرا میشه چقدر خوبین شما
عدالت اجتماعی و اقتصادی ایجاب می کند بنزین گران شود از مسئولین هم خواهشمند است به هیاهوهای ایجاد شده توجه ای نکنند البته به شرطها و شروطها که منافع حاصل از این افزایش صرف توسعه حمل ونقل عمومی و بهداشت و درمان و کمتر شدن هزینه ها در این مراکز که بیشتر افراد مستضعف استفاده می کنند شود .
اینها در جنگ با آمریکا, طرف مردم تشریف دارند یاآمریکا...! دولت که داره از آب گِل آلود ماهی خوبی میگیره..!قرار بود به مردم فشار نیآرین پس چی شد...مثل اینکه پول دین ایمان آدمها رو خوب تغییر میده...سیل و زلزله هم که بهانه ی خوبیه برای خالی کردنه جیبِ بیت المال مردم بدبخت ایران...!
روحانی اول خرداد : بنزین را گران می کنیم. علی برکت الله
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم