بازدید 6440

سامانه سنا پرونده های نظارتی را شفاف می کند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بر این باور است که با سامانه سنا دیوان محاسبات تمام پرونده ها و گزارش های نظارتی شفاف می شود.
کد خبر: ۸۹۴۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰ 25 April 2019

مهرداد بائوج لاهوتی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به عملکرد سامانه سنا دیوان محاسبات کل کشور، گفت: در واقع با این سامانه از روش های سنتی در نحوه رسیدگی به پرونده های تخلف و نظارتی دیوان محاسبات فاصله می گیریم و دیوان محاسبات می تواند در حوزه وظایف خود از طریق این سامانه عمل کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان داشت: از سوی دیگر با این سامانه می توان عملکرد تمام واحد های دیوان محاسبات در کل کشور را زیر نظر داشت، به طور مثال رئیس دیوان محاسبات با اتکا به این سامانه می داند در استان گیلان چه اتفاقاتی رخ می دهد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم شورای اسلامی با تاکید براینکه در عصر حاضر راهی جز استفاده از ابزارها و تکنولوژی های روز نداریم، اظهار داشت: باید رفتار و روش های سنتی حذف شود و از تکنولوژی روز برای بهبود وضعیت کنونی کشور استفاده کرد.

وی تاکید کرد: خروجی ابزارهای الکترونیکی و رایانه ای دقیق تر از روش سنتی است، همچنین به روش نوین دیگر شاهد تخلفاتی چون رشوه و صدور رای های نادرست نخواهیم بود، در روش سنتی این احتمال وجود داشت فرد در صدور رای ملاحظات قانونی را در نظر نگیرد اما با سامانه شدن تمام روند رسیدگی به پرونده شفاف و قابل دسترس است.

سامانه سنا از بروز تخلفات جلوگیری می کند

لاهوتی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با تاکید براینکه سامانه سنا به نوعی از بروز تخلفات جلوگیری می کند، اظهار داشت: اگر تمام ارگان ها به سیستم رایانه ای متصل شوند و تمام مسیر رسیدگی به پرونده ها و مسائل قابل رصد و دسترس باشد، نظارت پذیری افزایش یافته و دقت ها برای انجام امور افزایش چشمگیری پیدا می کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: دنیا از چنین تکنولوژی ها همراه استفاده می کنند و به طور مثال اگر فردی بخواهد در بانک حساب باز کند باید سابقه کسب مال مشخص باشد و در صورت آلودگی پیش از سپرده گذاری در بانک باید آلودگی برطرف شود در حالی که در ایران چنین نیست و باید ما نیز به این سمت برویم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با بیان اینکه باید سامانه سنا در دسترس مردم قرار گیرد، بیان داشت: مردم باید مسیر رسیدگی به پرونده ها را زیر نظر داشه باشند چرا که آنها می تواند برای جلوگیری از خیلی مسائل موثر باشند و با نقطه نظراتشان باعث پیشرفت کشور شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر