بازدید 5508

عتاب رئیس سازمان جنگل‌ها درحمایت ازجنگل‌خواران!

کد خبر: ۸۹۴۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۲ 25 April 2019

فیلمی از عتاب و خطاب رئیس سازمان جنگل‌ها به مدیر زیر دستش به دلیل پیگیری قضایی پرونده های زمین خواری در فضای مجازی پخش شد که به دوربین مخفی شباهت داشت. در این فیلم، رئیس سازمان جنگل های کشور علنا به مدیر منابع طبیعی جهرم دستور می دهد پرونده های زمین خواری را پیگیری قضایی نکند! او حتی به مدیران منابع طبیعی می گوید، اگر نمی توانید این کار را بکنید مشکل از شماست و نامه استعفایش را بنویسید ما برای کسی کارت دعوت نفرستادیم.

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه خراسان، این صحبت ها استعفای عرب شیبانی مدیر و ابراهیمی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان جهرم را در پی داشت و در فضای مجازی به این ماجرا واکنش‌های زیادی نشان داده شد. کاربری مدعی شد: «وقتی معاون وزیر و مسئول سازمان جنگل ها این جوری داره از جنگل خواری حمایت می کنه بایدم جنگل ها نابود بشن و سیل ویرانی ایجاد کنه.» کاربر دیگری نوشت: «گویا این مدیر کشور که مسئولیت سازمان جنگل ها رو داره عواقب جنگل خواری رو نمی دونه که در این صورت صلاحیت مسئولیت داشتن رو نداره.» کاربری هم نوشت: «قطعا قوه قضاییه با قاطعیت به این ماجرا ورود می کنه و ان شاءا... دولت هم خودش این مسئله را حل و فصل کند.»

این در حالی است که بعد از بازتاب گسترده این ویدئو و واکنش های زیادی که به آن صورت گرفت، اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان فارس در اطلاعیه ای که بخشی از آن را می خوانید اعلام کرد: «حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری اصولی از منابع‌طبیعی از وظایف، سیاست‌ها و راهبردهای اصلی سازمان جنگل‌ها برای دستیابی به توسعه پایدار محسوب می‌شود و این سازمان برای نیل به این اهداف هیچ‌گونه مسامحه و گذشت نسبت به زمین‌خواران نخواهد داشت .... از جمله اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی (سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور) رفع تداخلات ناشی از اجرای مقررات موازی و تثبیت مالکیت دولت می‌باشد ... . در این بین سیاست اصولی وزارت جهاد کشاورزی و تاکید ریاست سازمان جنگل‌ها رفع تداخلات اراضی است. انجام این مهم موجب می‌گردد بسیاری از پرونده‌های قضایی مردم علیه دولت و دولت علیه مردم از پروسه قضایی خارج و به طریق اداری حل و فصل گردد که در همین راستا قانون رفع موانع تولید و آرای صادره از دیوان عالی کشور دلالت بر صلاحیت کمیسیون‌های رفع تداخلات در رسیدگی به این موضوعات را داشته و موجب کاهش پرونده‌های قضایی در حوزه زمین می‌گردد که این امر به هیچ عنوان حاکی از چشم‌پوشی و مسامحه سازمان جنگل‌ها با برخورد با زمین خواران نبوده ... . در پایان لازم به تاکید است که سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور برای انجام وظایف خود که حفاظت جزو شاکله اصلی آن است از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد و به خاطر انجام این وظایف است که تاکنون برای صیانت از منابع طبیعی 21 شهید و بیش از 500 نفر مجروح و بعضاً قطع نخاعی تقدیم کرده است.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۳
شهید و قطع نخاعی تقدیم کرده که رئیس بیاد بگه بزارین جنگلها رو بخورن؟ چه استدلال احمقانه ای کردن؟
]چقدر زشتیم ما!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
چرا بعد از بلعیدن جنگلها ایشان از خواب ناز بیدار شده عتاب واعتراض مینمایند کمی دیر نیست
مدیر کل منابع طبیعی استان فارس جنابعالی چند سال است که بازنشسته هستی و میز ریاست را دو دستی چسبیدی تو چرا دم از قانون می زنی!
الان ماه هاست که جنگل های ارسباران را تخریب میکنند و هر روز ده ها کامیون چوب به کارخانه کاغذسازی شمال ارسال میشود!
اگر به این موضوع هم بپردازید شاید مفید واقع شود
حتماً این مدیر توسط جنگل خواران منصوب شده
سلام بنده در آن جلسه حضور داشتم معاون وزیر بعد از دیدن مردم و روستاییان که حتی بعضیشون از دادگاه حکم داشتند و معتقد بودند که منابع طبیعی شهرستان به آنها ظلم کرده است ایشان هم پس از استماع حرفهای مردم گفتند فعلا در این منطقه پرونده‌ای تشکیل نشود و پیگیری قضایی نکنید تا گروهی را فرستاده تا نه حقی از دولت و انفال ضایع شود و نه حقی از مردم به نظر بنده مورد خطاب دادن چند روستایی و تولید کننده زحمت کش به نام زمین خوار و جنگل خوار مناسب این مردم نیست ضمن اینکه منابع طبیعی در شهرستانها راحت ترین کاری که بلد هستند تشکیل پرونده است یادشان رفته که اولین وظیفه آنها در حفظ انفال کارهای ترویجی و فرهنگی است همانطور که در دنیا سیاست کشورها در حفظ منابع ملی حفاظت مشارکتی است یعنی بهترین کس برای حفظ انفال خودم مردم هستند بیایم یاد بگیریم چگونه با مردم صحبتو رفتار کنیم
درود به شرف رئيس منابع طبيعي و يگان حفاظت جهرم الحق مردند
زمین خواری ودریا خوری کوه خوری وجنگل خوری یکی از بارزترین کارنامه مجریان کشور است مجوز کنار رودخانه هاوتجاوز به حریم رودخانه جز توسط اداره کنندگان حکومت کسی دیگر میدهد
متاسفانه این چه رییس سازمان جنگل هایست و چگونه وزیر ایشون بعنوان مسوول انتخاب کرده با این افراد باید جنگل ها ومراتع و اراضی ملی نابود و طبیعت تخریب و تصرف گردد. و سیل ویرانگر ایجاد شود .
من تعجب می کنم بعضی از مدیران چنان به خود می نالند که نه تنها در برابر خلاف و بی قانونی سکوت کرده بلکه طرف ناقضین قانون را می گیزد و ادعا می کند هرچه من می گویم. آخه مرد مومن حرف شما یعنی چراغ سبز به زمین خواران و دشمنان منابع طبیعی که به تک تک ایرانیان تعلق دارد می باشد. ملک پدر کسی نیست که من یا شما در موردش اغماز کنیم.آقای وزیر دست خوش تحویل بگیرید.؟ وقتی مدیر شما توی روز روشن اینگونه می گوید یعنی جنابعالی پشتش هستید و کسی هیچ غلطی نمی تواند بکند.اگر من روستایی 2 متر زمین بایر توی باغم بکشم پدرم را در می آورید.خجالت آور هست مایه شرمندگی است
حداقل باید مدیر مربوطه از کار بر کنار بکشه
ماشاا... تو ماست مالی کردن هم ایشان تبحر خاصی دارد!!!!!واحتمالا افرادی که استعفا داده اند حتما باید محاکمه هم بشوند!!!!!! خیلی جالبه!!!!!!!بدهکار هم شدند!!!!!یاد فیلم احمدی نژاد تو مجلس افتادم که آخرش بدهکار هم شد!!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار