بازدید 2943

دانشگاه پیام نور میزبان کانون نهج البلاغه

کد خبر: ۸۹۴۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲ 24 April 2019

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام نور گفت: دبیرخانه انجمن نهج البلاغه دانشگاه با پیشنهاد نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در آینده میزبان کانون نهج البلاغه تمام دانشگاه‌های کشور می شود.

به گزارش مهر به نقل از دانشگاه پیام نور، معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه در مراسم افتتاح و راه اندازی دبیرخانه کانون‌ها و انجمن‌های نهج‌البلاغه دانشگاه در جمع اعضا انجمن‌های علمی- دانشجویی اظهار داشت: افتتاح کانون نهج‌البلاغه در مرکز تهران جنوب به منزله نقطه کانونی ساماندهی، راه اندازی و پیگیری فعالیت انجمن‌ها و کانون‌های نهج‌البلاغه مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور در سطح کشور است.

وی ضمن اشاره به دانشجو بنیان بودن این کانون، تاکید کرد: این کانون دانشجو بنیان است و با محوریت فعالیت‌های دانشجویی تشکیل شده است و همراهی اساتید را خواهد داشت، و از کلیه اساتید و دانشجویان خواست تا جهت پیشبرد فعالیت‌های علمی، آموزشی و فرهنگی در این کانون حضور یابند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام نور در تشریح فعالیت‌های کانون نهج‌البلاغه دانشگاه پیام نور گفت: فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی های این کانون باید در سطح کلان کشور باشد، کانون‌های نهج‌البلاغه در مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور، در سطح کشور باید شناسایی شوند و سپس فعالیت‌ها در حوزه ترویج نهج‌البلاغه برنامه‌ریزی شود.

عضو علمی دانشگاه پیام نور تصریح کرد: مسئله محوری در نهج‌البلاغه، معرفی کانون‌های پژوهشی نهج‌البلاغه و مراجع پژوهشی و ترویجی در نهج‌البلاغه از جمله مواردی است که ما تلاش می‌کنیم با محوریت دانشجو بصورت حضوری و غیر حضوری بصورت کلاس‌های آنلاین و از طریق فضاهای مجازی در این کانون انجام دهیم.

وی در ادامه با اشاره به تعبیر علامه طباطبایی که " هرگاه نهج‌البلاغه در میان جامعه شیعی رشد کرده و برافراخته شده است، آنگاه به عقلانیت نزدیک تر شده است" افزود: از جمله نیازهای امروز ما توجه به افروختن چراغ عقل و تفکر در میان جامعه است، انشاالله با فعالیت هر چه بهتر و بیشتر این کانون، سال ۹۸، سال رونق تفکر و اندیشه علوی بر مبنای نهج‌البلاغه باشد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور افزود: با پیشنهاد نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در آینده دبیرخانه انجمن نهج‌البلاغه دانشگاه پیام نور میزبان کانون نهج‌البلاغه کلیه دانشگاه‌های کشور می‌شود. این تجربه را ابتدا در سطح دانشگاه پیام نور اجرا می‌کنیم و در آینده میزبان کانون‌های نهج‌البلاغه تمام دانشگاه‌های کشور خواهیم بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی