بازدید 2266

سیسی: سودانی‌ها خود باید بحران کشورشان را حل کنند

رئیس‌جمهور مصر در جریان نشست سران اتحادیه آفریقا در قاهره تأکید کرد که سودانی‌ها باید خود بحران کشورشان را از طریق راهکار سیاسی فراگیر حل کنند.
کد خبر: ۸۹۴۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۴ 24 April 2019

رئیس‌جمهور مصر در جریان نشست سران اتحادیه آفریقا در قاهره تأکید کرد که سودانی‌ها باید خود بحران کشورشان را از طریق راهکار سیاسی فراگیر حل کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر در آغاز نشست سران اتحادیه آفریقا درباره سودان در قاهره گفت: ما از گزینه‌های مردم سودان به طور کامل حمایت می‌کنیم. ما به عنوان کشورهای همجوار به مردم سودان کمک خواهیم کرد و از جامعه جهانی می‌خواهیم از تحول دموکراسی در سودان حمایت کنند.

وی گفت: هدف نشست امروز بررسی تحولات متوالی در سودان و کمک به مردم این کشور برای تحقق خواسته‌هایشان است. در این راستا باید تلاش‌های شورای نظامی انتقالی و گروه‌های سیاسی و مدنی سودان برای رسیدن به توافق ملی را نیز در نظر بگیریم.

سیسی گفت: سودانی‌ها خود باید از طریق راهکار فراگیر و جامع و مذاکره بین تمامی گروه‌های سیاسی بحران را حل کنند. این راهکار باید خواسته‌های مردم سودان را برآورده کند. همچنین باید به طرف‌های سودانی فرصت کافی برای عبور موفق از این مرحله داده شود.

عبدالفتاح سیسی همچنین در دیدار با سیریل رامافوسا، رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی در قاهره بر اهمیت تلاش‌ها برای کمک به سودان جهت عبور از این مرحله و حفظ نهادهای این کشور تأکید کرد.

وی بر حمایت کامل مصر از گزینه‌های مردم سودان و اهمیت ایجاد مکانیزمی برای تعامل با بحران‌ها در قاره آفریقا تأکید کرد.

رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی نیز به اهمیت ادامه هماهنگی و مشورت میان دو کشور درباره موضوعات منطقه‌ای اشاره کرد.

سیسی همچنین با محمد عبدالله فرماجو، رئیس‌جمهور سومالی دیدار و بر اهمیت موضع ثابت مصر درباره حمایت از وحدت و ثبات سومالی تأکید کرد.

قرار است در نشست امروز سران آفریقا بحران لیبی نیز مورد بررسی قرار گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار