بازدید 2860

ایجادمحیط کارگاهی در دانشگاه علمی کاربردی

کد خبر: ۸۹۳۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹ 22 April 2019

مشاور امور علمی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: ایجاد خوشه‌های شغلی و حرکت دادن کیفیت بخشی به آموزش‌های علمی و تأمین محیط کارگاه از سیاست های دانشگاه در سال 98است .

به گزارش فارس، به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، مشاور امور علمی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در سال 98این دانشگاه برای جایگزینی فرهنگ مهارت گرایی با مدرک گرایی گام های موثری برداشته است که ایجاد خوشه‌های شغلی و حرکت دادن کیفیت بخشی به آموزش‌های علمی و تأمین محیط کارگاه از سیاست های دانشگاه در سال 98است .

محمدعلی اخوان مشاور امور علمی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان مازندران گفت: اینکه دانشگاه علمی کاربردی استان مازندران خوشبختانه تاکنون برنامه‌های خوبی دراین دانشگاه در حوزه نظام مندکردن، برنامه ریزی و ساماندهی انجام داده است و جزو استانهای موفق و پیشرو در نظام آموزش مهارت در کشور است.

وی با تاکید بر مهارت آموزی و اشتغال افزود: بیکاری ریشه بسیاری از پلیدی ها و مشکلات بوده و تبعات سیاسی و اجتماعی ناگواری به همراه دارد و متاسفانه مهمترین چالش کشور در حال حاضر بیکاری و خصوصاً عدم اشتغال دانش آموختگان دانشگاه ها است.

محمدعلی اخوان با بیان اینکه افراد دارای مهارت در کسب شغل نسبت به دیگران برتری دارند گفت: کیفی بخشی به دوره‌ها و رشته‌ها با سیاست مأموریت گرا نبودن مراکز، اساس دانشگاه جامع علمی کاربردی با هدف رونق تولید است.

وی یادآور شد: ایجاد خوشه‌های شغلی و حرکت دادن به فعالیت مراکز در این راستا، کیفیت بخشی به آموزش‌های علمی، تأمین محیط کارگاه از جمله سیاست‌های جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی است و با این اهداف فاصله بسیار داریم اما ما به عنوان دانشگاه پیشرو در این مسیر حرکت می کنیم.

مشاور رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اظهار اینکه طبق قانون برنامه ششم توسعه باید تعداد دانش آموزان کاردانش و فنی و حرفه‌ای به ۵۰ درصد رشد یابد عنوان کرد: به طور متوسط در سطح کشور ۳۸ درصد هدایت تحصیلی مربوط به شاخه کارو دانش و فنی و حرفه‌ای است.

وی افزود: همچنین در آموزش عالی نیز باید شمار دانشجویان بخش مهارتی افزایش یابد و این درحالی ۳۰ درصد دانشجویان تا ۱۴۰۰ باید دانشجوی مهارتی باشد و ۷۰۰ هزار نفر از دانشجویان سهم دانشگاه علمی و کاربردی خواهد بود.

محمدعلی اخوان یادآور شد: در انتهای برنامه ششم توسعه دانشگاه جامع علمی کاربردی باید ۷۰۰ هزار دانشجو داشته باشد درحالی که امروز شمار دانشجویان ۳۵۰ هزار نفر است و برای رسیدن به هدف باید برنامه ریزی داشته باشیم.

در این مراسم مشاور امور علمی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با تقدیر از تلاش‌های جعفری رئیس سابق دانشگاه علمی کاربردی استان مازندران، عبدالرضا شیخ الاسلامی را به عنوان رئیس جدید این دانشگاه با سوابق علمی و اجرایی متعددی معرفی کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار