بازدید 5868
۹

لایحه اعطای تابعیت از مادر ایرانی به مجلس رفت

کد خبر: ۸۹۳۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸ 22 April 2019
معاون اول رییس جمهوری از ارسال لایحه‌ای به مجلس شورای اسلامی برای اعطای تابعیت از مادر ایرانی به فرزندان خبر داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از جماران، «اسحاق جهانگیری» روز دوشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره ملی زن که در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهارداشت: پیش از این تنها اعطای تابعیت ایرانی از پدر امکان پذیر بود، اما به تازگی لایحه‌ای را به مجلس فرستادیم که فرزندان بتوانند از مادر ایرانی نیز تابعیت دریافت کنند.

وی افزود: سرمایه‌های یک کشور و ذخایر نهفته‌ای که در استعداد‌ها وجود دارد، بار سنگینی بر دوش دولت، نهاد‌ها و همه جامعه ایجاد می‌کند.

معاون اول رییس جمهوری با بیان این که ما باید بتوانیم کشور را از شرایط دشوار پیش رو نجات دهیم، گفت: عبور کشور از این شرایط با ذخایر علمی و نمادین امکان پذیر است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۹
باید مخالفت بشه اینکار سر منشا مشکلات قومیتی جدید خواهد بود و ایران را به مقصد اوارگان کشورهای همسایه تبدیل میکند که از فقر خانواده ها سو استفاده خواهند کرد
پدر که المانی و سوییسی وامریکایی و فنلاندی و انگلیسی و فرانسوی و کانادای و ........ نیست که! یا افغانیه یا پاکستانیه یا کشورهای بدبخت تر از خودمون که نه وضع مالی خوبی داره و نه ژن های مربوط به هوش بهتر ! قانون بذارید ببینیم میتونید ایران را متلاشی کنید یا نه!
همه اونایی که بیشتر از 10 سال تو ایران زندگی می کنند یا بیرون کنند یا در صورت که سابقه خلاف ندارند تابعیت بدند این چه وضعیه یه تبعه خارجی 30 سال تو ایران بلاتکلیفه که نه اونا میتونند درست زندگی کنند و نه ایران منافع درست که میتونه از سرمایه گذاری و... که یک فرد دارای تابعیت میتونه انجام بده ببره.
تصويب اين لايحه بضرر كشوره! فرزندي كه از مادر ايراني و مثلا پدر افغاني باشه آيا ايراني حساب ميشه؟ آيا اين لايحه در صورت تصويب فقط باعث تشويق به ازدواج ذختران ايراني با مردهاي غير ايراني ( كه عمدتا افغاني هستند) و بعد از آن افزايش مشكلات ديگه نيست؟
اميدواريم تصويب نشه. بيشتر اتباع خارجي كه در ايران هستند افغاني هستند كه بعد از ازدواج با دختران ايراني خيليهاشون ميخوان برگردند كشور خودشون و اين وسط اگر بچه اي بدنيا بياد فقط مشكلات بعدي براي خانواده ها و كشور ايران درست ميكنند.
يعتي بچه اي كه پدرش غير ايراني باشه، عرق ايراني بودن داره؟ ايراني الاصل محسوب ميشه؟ فردا اگر مثلا به پست و مقامي برسه دلسوز واقعي ايران هست؟
تصويب اين لايحه خيانتي است به ايران و نسلهاي اينده. حالا يك عده بگن نژاد پرست! اين نژاد پرستي نيست، كجاي دنيا چنين قاوني داره؟ اصلا كجاي دنيا چند مليون اتباع كشور ديگه بصورت غير قانوني و غير مجاز در يك كشور كار و زندگي ميكنند؟!
بجاي اينكه جهت خروج چند مليون اتباع خارجي كه اكثرا در كشور بدون مجوز كار و تردد ميكنند و مشكلات مختلفي براي مردم بوجود آوردند اقدامي موثر انجام بدند دنبال اعطاي تابعيت ايراني به بچه هاي اونها هستند!!
ايران =افغانستان
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار